Pc-Prey uppdaterat; onlineköp kompenseras

Robot
Pc-Prey uppdaterat; onlineköp kompenseras
Medlem
Pc-Prey uppdaterat; onlineköp kompenseras

Jäklar vad schysst!, inte för att det har någon betydelse för mig då jag inte har spelet
Tänk om fler utvecklare gjorde så!

Medlem

reko av dom helt klart.


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Medlem

Det är inte mer än rätt...
De borde ju kompenseras för något de blivit bestulna på.

Sen är det helt klart en riktigt schysst bonus att få ett fysiskt exemplar av spelet.


signatur
Medlem

USA-Kan endast så klart...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Gabor:

Det är inte mer än rätt...
De borde ju kompenseras för något de blivit bestulna på.

Nu var det iofs inte 3D Realms fel att Triton lades ned, men de kompenserar iaf. Mycket bra gjort av dom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Najs deal, men Hipshot, gick det att använda Triton-tjänsten utanför USA/Kanada? (vet inte, bara frågar)


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Hipshot:

USA-Kan endast så klart...

Om nu det bara var USA som drabbades så är det väl bara USA som kompensationen berör?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Pjerkan:

Tänk om fler utvecklare gjorde så!

Kan du nämna ett annan tillfälle som en spelutvecklare har låtit nån annan sköta onlinesäljningen av deras spel och sen har dom som har hand om onlinesäljningen gått under?
Kan inte förstå din kommentar med tanke på att jag tror detta är ett ganska enstaka tillfälle detta har hänt så andra spelutvecklare har nog aldrig haft tillfälle att ta ställning till denna problematiken.

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av Pjerkan:

Tänk om fler utvecklare gjorde så!

Kan du nämna ett annan tillfälle som en spelutvecklare har låtit nån annan sköta onlinesäljningen av deras spel och sen har dom som har hand om onlinesäljningen gått under?
Kan inte förstå din kommentar med tanke på att jag tror detta är ett ganska enstaka tillfälle detta har hänt så andra spelutvecklare har nog aldrig haft tillfälle att ta ställning till denna problematiken.

Månger personer här på fz har inte riktigt greppat konceptet att företag som gör spel ska tjäna pengar på sina kreationer, vilket är varför man alltid läser "Jävla mjölkande! De borde ge bort det är addonet gratis!!". Pjerkan räknar kanske sig själv till den skara av människor som tycker att alla datorspel ska vara gratis och att alla som tjänar pengar är girga svin. Det är den enda förklaringen jag ser...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Härligt av 3D Realms att kompensera alla som köpt online.

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av Pjerkan:

Tänk om fler utvecklare gjorde så!

Kan du nämna ett annan tillfälle som en spelutvecklare har låtit nån annan sköta onlinesäljningen av deras spel och sen har dom som har hand om onlinesäljningen gått under?
Kan inte förstå din kommentar med tanke på att jag tror detta är ett ganska enstaka tillfälle detta har hänt så andra spelutvecklare har nog aldrig haft tillfälle att ta ställning till denna problematiken.

Jag snackar ENDAST om att jag tycker det lät schysst av dem att bjuda på banor och annat gratis och att fler utvecklare borde kunna göra så nån gång. Angående nedläggningen och det tjafset så hade jag ingen koll på det.

Så lugna lillhjärtat och läs noggrant nästa gång...

Medlem

Vad var det som gjorde att du fick för dig att jag inte var lugn?

Medlem
Skrivet av Langos:
Skrivet av derpious:
Skrivet av Pjerkan:

Tänk om fler utvecklare gjorde så!

Kan du nämna ett annan tillfälle som en spelutvecklare har låtit nån annan sköta onlinesäljningen av deras spel och sen har dom som har hand om onlinesäljningen gått under?
Kan inte förstå din kommentar med tanke på att jag tror detta är ett ganska enstaka tillfälle detta har hänt så andra spelutvecklare har nog aldrig haft tillfälle att ta ställning till denna problematiken.

Månger personer här på fz har inte riktigt greppat konceptet att företag som gör spel ska tjäna pengar på sina kreationer, vilket är varför man alltid läser "Jävla mjölkande! De borde ge bort det är addonet gratis!!". Pjerkan räknar kanske sig själv till den skara av människor som tycker att alla datorspel ska vara gratis och att alla som tjänar pengar är girga svin. Det är den enda förklaringen jag ser...

Hur kan du få min kommentar på något annat sätt än att jag tycker det vore bra om andra utvecklare också kunde bjuda på större uppgraderingar ibland? (OBS! uppgraderingar, inte expansions och dylikt)

Det var endast det jag syftade på.
Och nej jag anser inte att spel ska vara gratis och inte heller att utvecklarna eller andra som tjänar pengar är giriga svin.

Nästa gång får jag väl skriva tydligare så att du också förstår.

Medlem
Skrivet av derpious:

Vad var det som gjorde att du fick för dig att jag inte var lugn?

Ställer en fråga som inte har något med min kommentar att göra.

Medlem

Så jag är inte lugn för att jag missförstod din kommentar, eller feltolkade den. Ok.

Medlem

Menade det obefogade gnället jag fick.

Aja skit samma...

Medlem

Jag köpte det via triton. Så jag borde väl få en kopia i brevlådan nästa vecka. Borde gälla alla "customers" som de säger och inte bara USA-Kanada. Alla online köpare har ju en produkt som inte fungerar. Oberoende om de bor i en lerhydda i Afrika eller i centrala New York tex. Jag litar på 3DRealms att de de fixar så att 2kGames fixar replacement programmet rätt, 3dr är bäst

*edit*

rd3 staff från deras forum

Anyone who purchased on Triton will get that. "boxed replacement copy"
samt ett par andra online köp ställen som var under triton.

bara att vänta. tur att det är smidigt iaf att de går efter uppgifterna från när man köpte det online så att man inte behöver hålla på och skriva och fylla i en massa formulär

Medlem

Prey vad skitgymt ändå tills man blev uppsugen i rymdskeppet

1
Skriv svar