Microsoft förlorar miljarder på Xbox

Medlem

Jag förstår inte hur dom har tänkt att gå med vinst sen. Förra xboxen var ju minst lika lyckad som Gamecuben fast med skillnaden att Nintendo gick plus med sin satsning.
Hur mycket har Ms egentligen tänkt att sälja för att gå plus?

Medlem

Haha dom är ju rätt lugna för att ha förlorat så mkt pengar iaf. Dom verkar vara det iaf.

Medlem

Tror jag läst att Pyttemjukt förlorar 1000 pengar per enhet.

Inaktiv
Skrivet av Latex:

Jag förstår inte hur dom har tänkt att gå med vinst sen. Förra xboxen var ju minst lika lyckad som Gamecuben fast med skillnaden att Nintendo gick plus med sin satsning.
Hur mycket har Ms egentligen tänkt att sälja för att gå plus?

Ehmm... Du ifrågasätter en marknadsstrategi från världens absolut mest framgångsrika företag? Mmm.. vad kan de egentligen tänka med ¬_¬

Medlem
Medlem
Skrivet av radiuz:

Jag tror Sony PS3 kommer bli större än vad många tror.. "Dont estimate the power of PlayStation" Eller hur det nu var Näe, jag är ingen fanboy men något säger mig att PS3 kommer bli fet om något/några år mot Microsofts vita "speldator".

Jag har exakt samma "hunch", haha.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Latex:

Jag förstår inte hur dom har tänkt att gå med vinst sen. Förra xboxen var ju minst lika lyckad som Gamecuben fast med skillnaden att Nintendo gick plus med sin satsning.
Hur mycket har Ms egentligen tänkt att sälja för att gå plus?

Ehmm... Du ifrågasätter en marknadsstrategi från världens absolut mest framgångsrika företag? Mmm.. vad kan de egentligen tänka med ¬_¬

Inte direkt, antar att dom har någon realistisk plan på hur dom tänkt lyckas. Frågan är bara vad den är.

Inaktiv

Jag tycker det känns som Xbox och 360 är lite av några låtsas-konsoler, som folk köper, provar och sen säljer vidare eller ställer i ett mörkt dammigt hörn, medans Nintendo är en trotjänare som köps av folk som vill ha kul och PS1/2 används till både spel och som film-spelare.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Latex:

Jag förstår inte hur dom har tänkt att gå med vinst sen. Förra xboxen var ju minst lika lyckad som Gamecuben fast med skillnaden att Nintendo gick plus med sin satsning.
Hur mycket har Ms egentligen tänkt att sälja för att gå plus?

Ehmm... Du ifrågasätter en marknadsstrategi från världens absolut mest framgångsrika företag? Mmm.. vad kan de egentligen tänka med ¬_¬

Nej. Enligt Forbes så hamnar de på plats nummer 55 globalt och plats 48 i USA.

http://www.forbes.com/lists/2006/18/Rank_1.html
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Fortune_500

Även fast de försöker så kommer de inte att ligga på topp för alltid.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Jag tycker det känns som Xbox och 360 är lite av några låtsas-konsoler, som folk köper, provar och sen säljer vidare eller ställer i ett mörkt dammigt hörn, medans Nintendo är en trotjänare som köps av folk som vill ha kul och PS1/2 används till både spel och som film-spelare.

Nej, din teori stämmer inte.


signatur
Medlem

Det roliga är att en del ibland snackar omatt Nintendo kommer gå under för de säljer sämre fast det i själva verket är de som tjänar mest pengar. Det är inte Nintendo som är desperata, det är Sony och MS som har mest att förlora om deras konsoller skulle floppa eftersom de måste sälja en jävla massa spel för att ta igen det de förlorar på hårdvaran.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Bara jag som faktiskt tror att det finns en marknad för alla 3 aktörer?

Inaktiv

för mig känns det också som om xbox och xbox360 är låtsas konsoler, tröttnade på båda xbox och xbox360 rätt så fort,
för min del så har man haft mer kul med nintendo och sonys konsoler.
och jo det finns nog med folk i världen för att 3 konsoler kan må bra.
lite synd att sega inte kan vara med längre,
men dom tjänar nog bra på att sälja sina spel till alla konsoler.

Medlem
Skrivet av Latex:

Jag förstår inte hur dom har tänkt att gå med vinst sen. Förra xboxen var ju minst lika lyckad som Gamecuben fast med skillnaden att Nintendo gick plus med sin satsning.
Hur mycket har Ms egentligen tänkt att sälja för att gå plus?

Microsoft tar ju avgift på alla Xbox360 spel, precis som Sony tar på Playstation spel osv. Det är där pengarna ligger,

Microsoft säljer konsollerna "billigt" så att många har dem, det lockar fler spelutvecklare, som sen säljer många spel. Tadaa vi har pengar igen. Gissa varför konsoll spel ofta går på 650+ kr


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

jo.. det är rena rånet med priserna på konsol spel..
eftersom ps3 är så dyr då kanske spelen inte blir så extremt dyra ?
men konsol spel har alltid vart dyrt, så den trenden lär nog aldrig brytas....

Medlem

Trots att PS3 är så dyr som den är kommer Sony gå grymt mycket i förlust på varje såld enhet. Tänk t.ex. på BlueRay-läsaren vars komponenter är svindyra idag, läsare kostar mycket mer separata än PS3:an kostar. Spelen kommer inte att bli billigare, snarare samma eller kanske högre pris, just för att täcka upp kostnaderna på lång sikt.

Precis som sagts är också Nintendo den enda aktören som faktiskt går i vinst redan på konsollen. Visst, den har inte 360's HD-format, den är inte ens hälften så kraftfull som PS3 men det är definitivt en ny generation spel vi ser framför oss. Om det är några som tar risker denna generation så är det MS och SONY som kör vidare på inslagen väg och egentligen kör med uppgraderad hårdvara snarare än erbjuder något nytt. Det finns definitivt en marknad för alla tre aktörer men räkna inte med att någon av de dyrare maskinerna står i flest hem om två år...


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av Fardion:

Bara jag som faktiskt tror att det finns en marknad för alla 3 aktörer?

Det här är nog det vettigaste jag hört om konsoler sen snacket om "next-gen" började...

Medlem

jo nintendo har för en gång skull gjort något nyskapande med sina vifta med armar handkontroller,
annat va det förr när dom flesta andra konsoler gick över till spel på cd, då körde nintendo på med cartridge.
kul att nintendo vågar göra nåt unikt. det trodde man aldrig.

12
Skriv svar