BF2142 - server släppt; problem ses över

Robot
BF2142 - server släppt; problem ses över
Inaktiv
BF2142 - server släppt; problem ses över

en fråga för mig som inte förstår, varför inte använda den gamla serverbrowsern som numera fungerar helt ok åtminstone ganska ofta..

o fixa spelen innan release ffs

Medlem
Skrivet av Aresz:

o fixa spelen innan release ffs

Q: Är spelet släppt?
A: Nej.
Q: varför stirra upp sig då?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Själv tycker jag att den nya serverbrowsern fungerar mycket bättre.

Och det är bra att de har insett att det finns lite buggar i demot.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Aresz:

o fixa spelen innan release ffs

Q: Är spelet släppt?
A: Nej.
Q: varför stirra upp sig då?

Spelet har ju gått guld och kommer att skeppas med det problemet.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Aresz:

o fixa spelen innan release ffs

Q: Är spelet släppt?
A: Nej.
Q: varför stirra upp sig då?

Den har gått guld redan, (se detta) då är det för sent.

// edit

Asch, snyft hann före.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Sant - men det är en liten detalj som Dr.Ankh missade


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Har någon uplevt att Bf2 kraschar ???

Jag spelar typ 5 min sen så kraschar spelet.

Då menar jag varenda gång !

Liknande problem för er ?

Inaktiv

Jag kan bara spela i ett par min sen blir det disconnect, ända sen patch 1.4

Måste vara hämnden för att jag klarade mej utan problem med 1.3...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Umm... du snackar om BF2 SgtKelly?

(för det här är bf2142)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Jag snackar om samma sak som Sashy, såklart!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Ok bra så det är iafall inte fel på min dator.

Liksom det bara kraschar oså kommer ikonen "skicka felmedellande" elelr ngt upp.

Sgtkelly ?

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Jag snackar om samma sak som Sashy, såklart!

Ahh jag missade hans meddelande såg bara som snabbast hur du pratade om en patch... wtf - jag måste vara trött ikväll 2 missar i en thread! lol tror jag ska hålla käften nu! haha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

OVÄNTAT!? NAJJ!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Asså phew vad skönt å höra att det finns fler som har samma problem... inte för att ni har problemen men ja ni förstår... Någon som kommit på en lösning? jag vill nämligen kunna skaffa mig en egen bild av det här jävla spelet.... har liksom inte kunnat det än... hehe

Medlem

1, Langos hann före

2, För disconnect från deras master server varje kvart, och efter att ha sett hur det har gått med att fixa buggar till BF2 så vet vi ju hur de kommer lösa det problemet. (inte alls)

3, Serverbrowsern är mycket bättre än BF2. Den i BF2 är den absolut sämsta serverbrowsern i världshistorien. Att den uppdaterades med connect to ip är ett under, men den är fortfarande genomkass.

4, Liten eloge till EA för att de fått ner tiden det tar till att connecta till servrarna, dock så har de ju lagt till soldier skapa grejen som tar onödig väntetid för att komma in på servern. Men lite snabbare går det allt.

Medlem

har försökt spela demot vid 4-5 tillfällen de senaste dagarna men blir frånkopplad spelservern inom 3-5 minuter i spelet pga ingen kontakt med master.
detta blir troligen det första BF spelet jag inte kommer ha i min ägo.

Medlem

Jag har laddat ner standalone servern... det går ju fortfarande inte att spela lokalt nätverk i själva spelet eftersom det inte går att välja i menyn, men det går att skapa en lokal server...

Så istället satte jag upp en internetserver med lösenord, borde ju funka typ som lokalt (fast med sämre ping).

Men jag kan inte ansluta till servern... den kommer upp i serverlistan som den ska, men det går inte att ansluta. Kan det bero på att jag försöker ansluta från samma dator som servern körs på, eller? fattar inte riktigt hur sånt funkar

Medlem

buggar för mig också, om jag inte blir dissad så hänger sig spelet och jag blir utkastad i windows. WOHO För Dice riktigt heta programmerare=)

Inaktiv

Ja va fan...Server är ju bra, om det funkar...
Har förresten moddat demot så man kan köra rankat, allt finns med, de har bara remmat lite...Tänkte testa privat med några polare om jag får igång den där jävla servern...Vill ju testa grejjerna så man inte låser upp nåt onödigt senare. Sniket av DICE att inte låta oss använda unlocks i demot, men jaja, har ju fixat det probbet själv nu. Kan ju dock inte köra online med det, dels för att "Modifierat innehåll" dyker upp, dels för att det vore orättvist mot de andra...


signatur

God coded the world in six days

Inaktiv

Det är ett Demo, klart att man itne ska få se vilka unlocks det finns.

Desutom kommer du kunna få "Field uppgrades" som du temporärt kan låsa upp en unlock och testa, om din aquad gör bra ifrån sig dvs.

personligen kommer jag köra sniper unlocken och sedan Spec-ops unlocken, har redan testat Assault och support vapnena i Betan ^^

Medlem

aldrig testat en instabilare demo. Skiten crashar hela tiden, helt värdelöst.

Medlem

http://www.desinc.net/bf2142_review

denna killen har helt rätt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fattar inte, har spelat BF2 i några timmes-sessioner, kraschade inte, disconnectade inte.

Fattar inte, jag spelade BF2142-demot i en timme igår. Kraschade inte, disconnectade inte.

Är det något fel på min dator?

Inaktiv

jag vet inte men jag tycker inte folk ger saker en tjangs. tycker spelet funkar hur fint som hellst, visst har jag blivit disconectad ibland men det är inte bara en som ska connecta till easervern samtidigt, det var samma liv om steam förut, exact samma liv. men det värsta är att dom flesta klagar bara för att EA är med i leken.

har alldrig haft några laddningstider i BF2142 förstår inte vad det gnälls om? hjälp mig förstå vad som är så illa med detta underbara spel


signatur

ASUS A8N-SLI DELUXE, AMD64 3500+@2500GHz , Twin mos 2048DDR minne, GeForce 7900GT, Audigy 2ZS

Medlem
Skrivet av MR_BIG:

jag vet inte men jag tycker inte folk ger saker en tjangs. tycker spelet funkar hur fint som hellst, visst har jag blivit disconectad ibland men det är inte bara en som ska connecta till easervern samtidigt, det var samma liv om steam förut, exact samma liv. men det värsta är att dom flesta klagar bara för att EA är med i leken.

har alldrig haft några laddningstider i BF2142 förstår inte vad det gnälls om? hjälp mig förstå vad som är så illa med detta underbara spel

Det som är illa är att infanteriet är skit, fordonen känns mesiga, mech'arna kan inte gå över stängsel, vapnen känns inte direkt framtid (kolla länken jag postade lite längre upp..han sammanfattar det bra). Spelmotorn var sisådär. Självklart är det delvis för att det är EA som folk gnäller - men spelet känns faktiskt som en mod till bf2 mer än vad det känns som ett nytt spel. Jag var för detta spelet först, sen gav jag det en ärlig chans under helgen och nu har jag ändrat uppfattning om den. Hade tänkt köpa den, men det blir inget. Det som också stör folk är att istället för att fixa alla brister i bf2 så lägger dom ner massa tid på bf2142.'

Edit: Inte menat som något negativt nu - men du stavar inget vidare. Kanske du stressade när du skrev? Jaja, skit samma - jag förstod åtminstone vad du menade


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

jag vet inte men det kanske beror på vad man tycker om för stil på spelen, men det att dom inte kan gå över vissa ting är förstårligt att man kan bli lite irri över men om det är för fritt så blir det bara en röra. om fordonen går för fort så är det folk som inte förstår att man måste stanna för sina medspelare. tycker dom går alldeles lagom, det finns fortfarande folk som inte verkar kunna hantera den hastighet som finns på dom fordon som finns för dom kör över allt som ligger i deras väg.

håller inte med om allt som stog i artickeln, vissa delar men inte allt. det är svårt att hitta en balans i ett spel "det är många munnar som sak mättas". om fordonen går fortare så kommer folk att klaga på att folk inte stannar och kör över sina lagkamrater, om vapnerna är för exlusiva så kommer folk att klaga på att det är för mycket "typ som då tribes3 komme" samma liv med det, förmycket nya grejer att ta in. det är inte lätt att veta hur spelet kommer att bemötas då man släpper ut det.

jag stavar som en kratta pga min dyslexi ställer till det för mig.


signatur

ASUS A8N-SLI DELUXE, AMD64 3500+@2500GHz , Twin mos 2048DDR minne, GeForce 7900GT, Audigy 2ZS

Medlem
Skrivet av MR_BIG:

jag stavar som en kratta pga min dyslexi ställer till det för mig.

Uj, det var tråkigt att höra


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

nej man måste ju inte hålla med ALLT han skrev - men han är ganska rätt på det. Många munnar att mätta - ja, men det ska endå kännas lite som NYTT snarare än en mod.

Edit: sen vet man ju inte, kanske det är kartan som ställer till det också


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

http://www.desinc.net/bf2142_review

denna killen har helt rätt.

HELT OTROLIGT!
det är helt sanslöst!

de 10 värsta sakerna med battlefield 2142 är triviala saker och saker som han inte ens undersökt, låt mig säga att killen är en DJÄVLA idiot!

Hurfan kan man ens kommentera sånna saker som är designmässiga balanseringar?

Alltså, fyfan - det hade varit så DJÄVLA BRA om titans inte gick att förstöra! Om commanders ability vorde NUKES som förstörde allt på hela banan!!!! det är ju för fan 2142!!! fyfan, det borde finnas vapen som skjuter automatiskt när den ser en fiende! fan va bra!!! AIMBOTS ÅT ALLA!!!!

Seriöst... Det är ett SPEL och ett djävligt bra spel! Folk kommer bojkotta BF2142 ENDAST för att EA publicerar det och att ID han tillkännage Quake Wars innan DICE tillkännagav BF2142 - wtf?!?!

Det är så frustrerande när bra utvecklare gör ett bra spel, svenska spelutvecklare! Och alla bojkottar spelet utan att ge det en chans - visst BF2142 har sina problem t.ex. att man inte kan vara connectad till en server länge.... Men detta är helt normalt - alla spel har sånna här problem!

Jag hade vela se den där killens klagomål på vilket annat spel som helst - doom3, wow - vad som helst för annat spel - om han har sånna klagomål kanske han borde dissa wow för att allt ser ut som godis, att man har HP och inte dör direkt eller kanske doom3 för att det inte finns zombies på riktigt?

Man blir så DJÄVLA förbannad av alla djävla dumheter!

Internet är fan the ream of the stupid... >:\


signatur

Johan Pilestedt

12
Skriv svar