S.T.A.L.K.E.R.-intervju
låter ju lovande, iaf när man läser den lilla snutten som var med i nyheten. verkar ju vara en hel del innehåll iaf..
Kul att utvecklare försöker pressa gränserna istället för att göra en standardshooter.
Ja för det _försöker_ ju inte alla utvecklare göra nuförtiden... synd bara att det _aldrig_ blir så.
Problemet är att utveckling kostar för mycket för att man skall våga satsa på osäkra kort.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
^Med fem års utveckling handlar det nog i dagsläget om att få igen så mycket som möjligt av utvecklingskostnaden, att gå med vinst låter inte särskilt troligt.
Aja, drogs med i hypen när detta nyligen tillkännagavs, men nu känner jag mig lite... trött på det. De här fem åren har kostat dem mer än utvecklarlöner.
Undrar hur mycket pengar Stalker har kostat hittills?
Jag räknade lite på det. Om man tar kostnaden för deras utrustning, personal, utvecklandet av spelmotorn + reklam...så fick jag det till 150 spänn
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Kul att utvecklare försöker pressa gränserna istället för att göra en standardshooter.
Ja för det _försöker_ ju inte alla utvecklare göra nuförtiden... synd bara att det _aldrig_ blir så.
Problemet är att utveckling kostar för mycket för att man skall våga satsa på osäkra kort.
Erm.. Prey någon?
Motorn var kanske inte den nyaste men konceptet med wallruns och allt som det innebar va ju inte direkt det äldsta som gjorts. Bara att leka med gravitationen i det spelet är så förbannat kul. 8)
Sen kanske inte prey va så banbrytande som jag själv vill se det.. Men det öppnade ju ganska stort för fler spel som leker med gravitationen på det sättet.