S.T.A.L.K.E.R.-intervju

Robot
Medlem
S.T.A.L.K.E.R.-intervju

låter ju lovande, iaf när man läser den lilla snutten som var med i nyheten. verkar ju vara en hel del innehåll iaf..

Medlem

har vi tur så kanske det kommer ut före DNF


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

hoppas det kommer snart


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Medlem

Hmm, la dom inte spelet på is? Har för mig att jag läste det nånstans.

Medlem
Skrivet av raslon:

Hmm, la dom inte spelet på is? Har för mig att jag läste det nånstans.

Tydligen inte

Verkar vara rätt roligt iaf.

Inaktiv

Kul att utvecklare försöker pressa gränserna istället för att göra en standardshooter.

Medlem
Skrivet av dosman:

Kul att utvecklare försöker pressa gränserna istället för att göra en standardshooter.

Ja för det _försöker_ ju inte alla utvecklare göra nuförtiden... synd bara att det _aldrig_ blir så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av dosman:

Kul att utvecklare försöker pressa gränserna istället för att göra en standardshooter.

Ja för det _försöker_ ju inte alla utvecklare göra nuförtiden... synd bara att det _aldrig_ blir så.

Problemet är att utveckling kostar för mycket för att man skall våga satsa på osäkra kort.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Skrivet av fisk:

Problemet är att utveckling kostar för mycket för att man skall våga satsa på osäkra kort.

Arbetar man med Ukrainska utvecklare så blir det kanske så billigt att man kan chansa lite.

Undrar hur mycket pengar Stalker har kostat hittills?

^Med fem års utveckling handlar det nog i dagsläget om att få igen så mycket som möjligt av utvecklingskostnaden, att gå med vinst låter inte särskilt troligt.

Aja, drogs med i hypen när detta nyligen tillkännagavs, men nu känner jag mig lite... trött på det. De här fem åren har kostat dem mer än utvecklarlöner.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Undrar hur mycket pengar Stalker har kostat hittills?

Jag räknade lite på det. Om man tar kostnaden för deras utrustning, personal, utvecklandet av spelmotorn + reklam...så fick jag det till 150 spänn


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

...jag vet att det ser lite lite ut med 150:- ....men tänk på att det är exklusive moms


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av dosman:

Kul att utvecklare försöker pressa gränserna istället för att göra en standardshooter.

Ja för det _försöker_ ju inte alla utvecklare göra nuförtiden... synd bara att det _aldrig_ blir så.

Problemet är att utveckling kostar för mycket för att man skall våga satsa på osäkra kort.

Erm.. Prey någon?
Motorn var kanske inte den nyaste men konceptet med wallruns och allt som det innebar va ju inte direkt det äldsta som gjorts. Bara att leka med gravitationen i det spelet är så förbannat kul. 8)

Sen kanske inte prey va så banbrytande som jag själv vill se det.. Men det öppnade ju ganska stort för fler spel som leker med gravitationen på det sättet.

Medlem

Ni skrivern nog lite fel, spelet närmar sig inte alls release det är väl fortfarande planerat att släppas nån gång i Q4 2007 alltså drygt 1 år framåt.. mycket kan hända och tills spelet går guld tror jag inte på dom ett öre.

Redaktör

Nej, i början av nästa år är det senaste budet.


signatur
1
Skriv svar