GoW billigt att göra - buggigt att spela?

Medlem

Spelet verkar snyggt men enformigt. Ser ut som nått mantröttnar snabbt på, iaf singelplayer. Jag får känslan av att spelet bara är reklam för UE3 och lite extrapengar till UT2k7s budget. Men hoppas det blir bra ändå, även om jaginte kan låta bli att tänka att det vore så mycket bättre med Wiimoten


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av peak_performance:

Kontrollen ska väl inte vara särskilt nyskapande? Utan snarare påminna starkt om den Capcom körde med i Resident Evil 4? Så har då jag förstått det ifrån vad jag läst.

"nyskapande" och "framåtsträvande" är inte nödvändigtvis samma sak.

Se bara på spelmekaniken i DOOM3, framåtsträvan genom konservatism.

Ah, jag avläste dina kommentarer helt fel bara. Det lät som att du tyckte spelkontrollen skulle vara något helt nytt, när Capcom redan gjort den perfekt i RE4

Skrivet av turbo10:

Hur kan du kalla det next-gen om man tar ett steg bakåt i utvecklingen?

Hellre bättre fysik och bra grafik än gimmickia kontroller, nintendo är och har alltid varit över-hypade. Men det är ju klart barnen ska få sina spel också.

Du missar hans poäng. Helt.

Skrivet av yonaz:

Spelet verkar snyggt men enformigt. Ser ut som nått mantröttnar snabbt på, iaf singelplayer. Jag får känslan av att spelet bara är reklam för UE3 och lite extrapengar till UT2k7s budget. Men hoppas det blir bra ändå, även om jaginte kan låta bli att tänka att det vore så mycket bättre med Wiimoten

Det var precis vad jag tänkte, fram tills att jag såg det spelas och hörde Eurogamer jämföra med Resident Evil 4 - för övrigt ett spel som man inte tröttnade på en sekund under första genomspelningen

GoW lär bli bättre än UT2k7, sanna mina ord.

Och som en sista kommentar, en av de starkaste anledningarna till att jag älskar Eurogamer är att de brukar vara bland de mer kritiska speljournalisterna. Att de inte hade något att gnälla på kontrollen när de testade GoW under X06 talar mängder tycker jag. Inte för att man ska jubla förrän man är över bäcken, men det mesta tycker jag talar för att man kan köpa GoW med ro ifall man redan nu är intresserad av det.

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Kinesiskt kvalitet + Konsol + Konsol från M$ + Handkontroll + FPS + "Next-Gen" = Utmärkt recept på en riktigt härlig flopp-soppa.

Jag undrar vilka knep dom tar till för att klara sej ur det här, för dom lär ju inte acceptera ett nederlag nu.

Aningen drastisk... vem fan bryr sig om lite kritik. De förekommer ju alltid och kommer alltid att göra.

Spelet kommer bli skitbra!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Skrivet av turbo10:

Hur kan du kalla det next-gen om man tar ett steg bakåt i utvecklingen?

Gör om, gör rätt.

Peak Performance svarade annars ganska bra åt mig.

För övrigt tycker jag att det är jättehärligt att storspel inte alls måste ha dessa gigantiska OMG-budgetar som folk verkar tro att de måste ha. Det tillåter större risktagande då mindre är på spel. Förvänta er ingenting riskfyllt ifrån EAs 100 miljoner-dollars-rollspel, till exempel ...

Medlem
Skrivet av yonaz:

Spelet verkar snyggt men enformigt. Ser ut som nått mantröttnar snabbt på, iaf singelplayer. Jag får känslan av att spelet bara är reklam för UE3 och lite extrapengar till UT2k7s budget. Men hoppas det blir bra ändå, även om jaginte kan låta bli att tänka att det vore så mycket bättre med Wiimoten

Enformighet är underskattat. Några riktigt roliga spel jag spelat har varit extremt enformiga. Om ett spel gör en grej riktigt bra kan det faktiskt vara att föredra än att de blandar in andra halvtråkiga inslag bara för variationens skull.

Gears of War står just nu högst upp på min inköpslista och jag hoppas verkligen att de inte släpper det halvfärdigt. Då får de hellre ta några månader extra på sig.

Skrivet av peak_performance:

För övrigt tycker jag att det är jättehärligt att storspel inte alls måste ha dessa gigantiska OMG-budgetar som folk verkar tro att de måste ha. Det tillåter större risktagande då mindre är på spel. Förvänta er ingenting riskfyllt ifrån EAs 100 miljoner-dollars-rollspel, till exempel ...

Frågan är ju bara om vilken budget som en utomstående utvecklare (som betalar för UE3 och enetuel outsourcad grafik) skulle behövt för att skapa GOW. Det är ju lite fusk att säga att budgeten bara är $10M när de får motor och verktyg "gratis".

Inaktiv

jag förstår inte riktigt varför GoW är så himla hypat? i mina ögon verkar spelet halv kasst.. ala halo trash.. skjuta 500 skott på en gubbe för att skada honom lite... tråkigt nog så kommer jag iaf köpa de bara för grafiken verkar najs och de e nytt

Flakmonkey
Skrivet av PapaBear:

jag förstår inte riktigt varför GoW är så himla hypat? i mina ögon verkar spelet halv kasst.. ala halo trash.. skjuta 500 skott på en gubbe för att skada honom lite... tråkigt nog så kommer jag iaf köpa de bara för grafiken verkar najs och de e nytt

Det är hypat för att Microsoft gett sig fan på att det ska vara hypat och de har råd att betala det pris som hype kostar. Sen tror jag iofs att spelet kommer bli riktigt underhållande, men ett spel behöver inte vara bra för att det ska hypas.

Medlem

Jag som sett fram emot detta spel !!! naaaaw.... aja, får väl vänta på en review på gametrailers i HD och se om spelet är så buggigt som de säger

Inaktiv

Jag önskar jag kommer att kunna köpa detta spel, spela det och uppleva dessa buggar.
De kommer att patcha spelet och patchar är ju lite det som håller ett spel vid liv, att någon fortfarande sitter där och tycker att spelet kunde blir bättre och lägga till lite banor och små saker.

Nya dator, GoW och ett WII står på min köpa lista =P

Men de borde ha en produkt som de själva kan vara stolta över.
Men det är ett av de första spelen som kör med UE 3 vad jag vet och det är nog lite det som gör att det kanske inte är av högsta kalliber.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Flakmonkey

Ny dator hjälper dig väl inte att lira GoW? släpps ju enbart till 360

Inaktiv

Som sagt både Epic och MS har velat få ett så bra första intryck som möjligt vilket jag tycker dom lyckats med.

http://video.google.com/videoplay?docid=4437957437803139584

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Ny dator hjälper dig väl inte att lira GoW? släpps ju enbart till 360

Ser ut som det kommer till PC också.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=42560

Hitta lite mer info om PC versionen.

http://www.beyondunreal.com/main/gearsofwar/about.php


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem
Skrivet av Outzider:
Skrivet av Nosnos:

Ny dator hjälper dig väl inte att lira GoW? släpps ju enbart till 360

Ser ut som det kommer till PC också.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=42560

Haha, nej, det stämmer inte.

"Epic Games exclusively for Microsoft Game Studios and the Xbox 360 video game and entertainment system."


signatur
Inaktiv

Har faktiskt ganska svårt att se att dom INTE skulle släppa GoW till PC. Nu när dom ska lansera Vista och allt. Fast dom gör kanske en Halo variant och släpper det X antal månader efter 360 versionen.

Men som sagt jag tror inte alls att det är omöjligt. Även om man har källor som säger att det inte ska det och "källor" som ska det.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Outzider:
Skrivet av Nosnos:

Ny dator hjälper dig väl inte att lira GoW? släpps ju enbart till 360

Ser ut som det kommer till PC också.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=42560

Haha, nej, det stämmer inte.

"Epic Games exclusively for Microsoft Game Studios and the Xbox 360 video game and entertainment system."

Precis! Microsoft Game Studios, alltså även till PC!

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Outzider:
Skrivet av Nosnos:

Ny dator hjälper dig väl inte att lira GoW? släpps ju enbart till 360

Ser ut som det kommer till PC också.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=42560

Haha, nej, det stämmer inte.

"Epic Games exclusively for Microsoft Game Studios and the Xbox 360 video game and entertainment system."

Precis! Microsoft Game Studios, alltså även till PC!

Altså även till Windows Vista menar du
Bättre dragplåsterän Halo 2 iaf


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Hehe exakt JW

Medlem

Cliff har själv sakt att dom inte har några planer på en PC version


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Cliff har själv sakt att dom inte har några planer på en PC version

Jo men jag tror han ändrar sig när MS viftar lite med plånboken Självklart kommer GoW även till PC, inte nu kanske men inom sin tid. Skulle bli förvånad om det inte kommer..

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Outzider:
Skrivet av Nosnos:

Ny dator hjälper dig väl inte att lira GoW? släpps ju enbart till 360

Ser ut som det kommer till PC också.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=42560

Haha, nej, det stämmer inte.

"Epic Games exclusively for Microsoft Game Studios and the Xbox 360 video game and entertainment system."

Precis! Microsoft Game Studios, alltså även till PC!

Men lägg ner. Microsoft Game Studios utvecklar och ger ut spel till PC, Xbox 360 och Xbox, och GoW är onekligen exklusivt till 360 enligt alla källor, det är konsollens flaggskepp efter Halo 3.

"Microsoft Game Studios (MGS), branded with current logo and moniker in 2002 (formerly the Microsoft Game Division), is a wholly-owned subsidiary of Microsoft Corp. which develops and publishes video games for Windows-based PCs and the Xbox and Xbox 360 video game consoles"

Det måhända att GoW långt in i framtiden släpps till PC, men det är och kommer fortsätta vara en exklusiv titel till Xbox 360, i ett antal år framöver, för att ge konsumenterna ännu en anledning till att köpa en 360.


signatur
Inaktiv

Vi får se. Vista som kommer nästa år(?) kan ändra på det.

Medlem

vore total katastrof för epics framtid ifall de innehåller ett par kassa buggar, knappt värt de i längden å snåla alltså

Inaktiv

inte helt oväntat

ms och buggar går hand i hand

Medlem

Har en känsla av att en eventuell portning av Gears till Windows kan ske väldigt snabbt när de väl bestämmer sig för det. De behöver ju heller inte bry sig alltför mycket om kontrollerna, eftersom de ändå försöker pusha den Windows-kompatibla 360-kontrollern till oss PC-ägare i och med Games for Windows-initiativet.

Vore inte helt förvånad om en sådan version till Windows -krävde- en 360-kontroll, och mus och tangentbord var inaktiverade.

12
Skriv svar