EA Sports får skäll av fansen

Robot
Inaktiv
EA Sports får skäll av fansen

lol hela EA får skäll av sin fans förutom fankidsen (8-13 åringarna)

Flakmonkey

Det finns ju ett alternativ i NBA 2K-serien och den är faktiskt bättre på alla sätt och vis

Inaktiv

Ge dem bara!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Rätt åt dem jävlarna.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

dom flesta har nog insett att det inte är nån ide att "skälla" på ea för dom bryr ju sig ändå inte ett smack vad kunderna säger!

så ganska onödigt att klaga på EA att dom inte bryr sig om fansen...

Medlem
Medlem
Skrivet av DarthChubby:

dom flesta har nog insett att det inte är nån ide att "skälla" på ea för dom bryr ju sig ändå inte ett smack vad kunderna säger!

så ganska onödigt att klaga på EA att dom inte bryr sig om fansen...

Yep. Varför skulle dom ändra på sig så länge folk köper deras spel?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Härligt ! Skäll på dem så att dem blir så deppade att dem går i Konkurs så att Dice blir fria från djävulen !

Skrivet av conthox:
Skrivet av DarthChubby:

dom flesta har nog insett att det inte är nån ide att "skälla" på ea för dom bryr ju sig ändå inte ett smack vad kunderna säger!

så ganska onödigt att klaga på EA att dom inte bryr sig om fansen...

Yep. Varför skulle dom ändra på sig så länge folk köper deras spel?

Det han sade.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av DarthChubby:

dom flesta har nog insett att det inte är nån ide att "skälla" på ea för dom bryr ju sig ändå inte ett smack vad kunderna säger!

så ganska onödigt att klaga på EA att dom inte bryr sig om fansen...

Yep. Varför skulle dom ändra på sig så länge folk köper deras spel?

För att de får så mycket dålig publicitet och gör så dåliga spel att de tjänar mindre och mindre..Har själv varit med sen början av EAs karriär (NHL 93 ftw!!) och då var EAs logga ett tecken för kvalitetsspel, nu börjar det bli tvärtom..Så till slut biter de sig i tummen....

Redaktör
Skrivet av DarthChubby:

så ganska onödigt att klaga på EA att dom inte bryr sig om fansen...

De bryr sig extremt mycket om vad fansen vill ha. Sportspelen ser ungefär likadana ut år efter år och de hamnar alltid på försäljningslistorna. Vi kan inte ge dem tydligare tecken på vad vi vill ha än att köpa deras produkter.


signatur
Medlem

*Suck* Dessa EA... Hoppas Ubi Soft kommer köpa upp dom.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

*Suck* Dessa EA... Hoppas Ubi Soft kommer köpa upp dom.

EA äger 19.9% av Ubi Soft. Ubisofts VD Yves Guillemot kallade det en fientlig handling.

Medlem

Jävligt trist att EA blev så här - på 80-90 talet var dom snarare tvärt om.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

EA blir bara sämre för varje år som går. Hoppas att dom går i konkurs nångång.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fler borde följa exempel... Så länge folk inte säger nåt så tror EA tro sig kunna göra hur dem vill. Och så länge vi köper deras skräp så har dem rätt att tro det. Så börja klaga, helst i grupper..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Fargo:

*Suck* Dessa EA... Hoppas Ubi Soft kommer köpa upp dom.

EA äger 19.9% av Ubi Soft. Ubisofts VD Yves Guillemot kallade det en fientlig handling.

wtf, det visste jag inte om, de får fan inte köpa upp ett av de få bra som finns kvar! Damn you EA!

Flakmonkey
Skrivet av Ankh:

Jävligt trist att EA blev så här - på 80-90 talet var dom snarare tvärt om.

Exakt, tror nog att många glömmer borde hur EA var när de startade... då var det dem som släppte fram talangerna med sina annorlunda idéer...

Sen så känns det som att det enda sättet att få EA att lyssna är att göra ett avtryck där det syns - deras plånbok... Så länge ett fåtal klagar, och ja det är ett fåtal som klagar med tanke på hur många det är som köper deras spel, så kommer ingen förändring ske... men titta på genrer där de börjar känna motstånd som fotbolls och hockeyspelen. FIFA börjar få riktigt hård konkurrens av Pro Evolution Soccer och då måste EA Sports pröva på något nytt. Samma sak med hockeyspelen där 2K Sports är dem i hasorna...

Egentlingen är läget detsamma med EA Sports NBA-serie... 2K Sports har kommit ikapp och förbi när det gäller kvalitet så varför kan folk inte byta till det istället för att gnälla hos EA Sports? Det kvittar ju för dem om folk gnäller så länge de köper spelen.

Medlem

Mycket är ju också dom okunniga och icke insatta blir "lurade" att köpa EA's produkter.

ska du köpa ett hockeyspel eller basketspel, det är inte 2k-versionerna som har 100 afficher och kartonger ståendes i butiken utan det är EA's.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

om alla fattar att de inte skall ge dem cash för kassa produkter så kanske de börjar göra bra spel igen....zz

URK
Medlem

håller med för i tiden så var EA bra och hade bra titlar och färdiga spel. men nu är det tvärtom. EA lägger ner lika mycket pengar på att övertyga folket att spelet är bra som de lägger ner pengar på att göra det halvfärdigt om man tar bort att de försöker övertyga att spelet är bra och lägger mera på att göra klart spelet så får de den bästa reklamen i framtiden nöjda kunder som är den bästa reklam av alla. var inne i en spel butik och en mamma skulle köpa BQW 2 till sin son och försäljaren säger att du måste köpa till expationen för att spelet skulle bli komplett. det tycker jag är starkt gjort av honom att vara så ärlig mot kunden när det finns andra som inte är det. det tyckte mamman oxå så hon köpte ett present kort för 1000kr istället till sonen i butiken.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Om man tycker en produkt är bra så köper man den punkt slut.
Gillar man den inte så köper man den inte , ingen som jag känner går och medvetet och köper ett crap spel.

Ex köpte q3 arena och tyckte det var riktigt crap men var spelet crap tja enligt mig men jag tippar att många inte håller med mig

Sen givetvis så är ea effektiva gällande pr och reklam dvs tidningar tv etc.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

EA suger.. men jag gillar NFS serien... De ser jag fram emot varje år för de kommer inte så mycket racing spel... GTR 2 kom ju.. men jag har ingen ratt så de är inget för mig...

Medlem

majoriteten är insnöade i att det ska stå ea sports och det är det som gäller. Jag brukar alltid rekomendera Pro Evolution 5 ist för fifa 06 och många vet inte äns om spelet. Har inte haft en enda kund som kommit tillbaka och inte varit nöjd utan de är glada att de fått uppleva rolig och bra fotboll igen på sina konsoller. Det hela har och göra med att det ligger en rutin att det är ea sport spel man ska köpa. Jag försöker bryta den och visar dem en bredd av andra spel som är betydligt roligare.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Redaktör

Det kanske är så enkelt att Svensson-spelaren, som nog får förmodas inte har registrerat ett forumkonto här på FZ, är nöjd med det EA-spelen ger. Tror inte att spelen gått upp på säljlistorna varje år annars. Men visst är det synd att bättre alternativ hamnar i skymundan på grund av lägre reklambudget.


signatur

Rätta mig om jag har fel då jag inte är insatt i sportspel, men Pro Evolution-serien har väl inte alla riktiga ligor och spelare med i sitt bagage? Min erfarenhet säger att många casual-spelare bryr sig betydligt mer om att få korrekta laguppställningar än lite roligare spel.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Exakt, tror nog att många glömmer borde hur EA var när de startade... då var det dem som släppte fram talangerna med sina annorlunda idéer...

Yepp, nog antagligen därför jag fortfarande försöker försvara dom - man önskar att det var som förrut! Ge oss 7 cities of gold och bards tale (naj, inte det nya skitet..utan remake av originalet).

Men tror ni verkligen EA kommer bry sig om utskällningen dom får nu? Det känns som det hamnar i deras spambox..lite som när jag skickar jobb ansökningar, då dom alltid tycks arkivera mina papper i pappersförstöraren.'

Edit: Just nu börjar EA kännas som spelföretagens Uwe Boll


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Flakmonkey
Skrivet av peak_performance:

Rätta mig om jag har fel då jag inte är insatt i sportspel, men Pro Evolution-serien har väl inte alla riktiga ligor och spelare med i sitt bagage? Min erfarenhet säger att många casual-spelare bryr sig betydligt mer om att få korrekta laguppställningar än lite roligare spel.

Sanning med modifikation, "alla" ligor och spelare finns med, men för ett fåtal är namnen något ändrade för att de inte fått rättigheterna till dem... men det blir bättre och bättre för varje upplaga

1
Skriv svar