Sony: "PS3 kan köra hemmasnickrad kod"

Robot
Sony: "PS3 kan köra hemmasnickrad kod"
Medlem
Sony: "PS3 kan köra hemmasnickrad kod"

Haha jo, tills sony släpper ny fire wire-version som alla måste ha för att spela vissa spel

Medlem

Orka bry sig om vad Sony's chefer säger... Är det bara jag som kommer att tänka på Baghdad Bob?


signatur

---
Boo!

Flakmonkey

Det är ju redan klart att du kommer kunna göra modar och banor till PS3-versionen av Unreal Tournament 2007... De kan göra det iom att Sony till skillnad mot Microsoft låter utvecklarna själva styra upp sin onlineverksamhet... men jag antar att det också är något otroligt negativt i dessa PS3-hatardagar

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Är det bara jag som kommer att tänka på Baghdad Bob?

Hehe, Muhammed Saeed al-Sahaf - jävla lirare


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är ju redan klart att du kommer kunna göra modar och banor till PS3-versionen av Unreal Tournament 2007... De kan göra det iom att Sony till skillnad mot Microsoft låter utvecklarna själva styra upp sin onlineverksamhet... men jag antar att det också är något otroligt negativt i dessa PS3-hatardagar

Klart är det för mig när jag ser verktygen och att någon har gjort en bana. Innan dess är inget klart för mig när det gäller sony eller MS.

Flakmonkey

Mjo, jag hade också tagit det med en nypa salt om det var Sony själva som sagt det. Men nu var det Epic som kom med uttalandet och av någon anledning så har jag rätt stort förtroende för dem

Inaktiv
Skrivet av Phosphor:

Är det bara jag som kommer att tänka på Baghdad Bob?

Hahaha... han var tamefan skojj


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Mjo, jag hade också tagit det med en nypa salt om det var Sony själva som sagt det. Men nu var det Epic som kom med uttalandet och av någon anledning så har jag rätt stort förtroende för dem

Ja enda nackdelen är att epic också sagt att Ps3 verkar ha lite problem ens att klara av UE3, så om epic har problem att koda på ps3:an hur ska en vanliga hemmakodare klara av det?? Och nej jag är inte 360fanboy, tänker själv införskaffa en ps3. Vill ha bästa av båda världar. Men känner mig lite oroad.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Flakmonkey

Var har de sagt att PS3 inte klarar av UE3? Enda jag läst om det är när Tim Sweeney sa att Cell-cpun kräver mer av programmerarna än en normal CPU, men att den hade en enorm potential

Medlem

Det stog nånstans här på fz. Sök.

Men det stog inte att den inte klarar av det, men att den har problem med motorn eller nåt sånt.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag gissar att det snarare stod att det var svårt att utnyttja PS3:ans fulla styrka men att den hade potential att vara väldigt kraftfull.

Medlem
Citat:

"Unfortunately it's more of a closed platform," and even noted that Microsoft seems to be "quite negative toward user-created content" under certain circumstances Epic has encountered.

Från gamasutra, stör mig krafigt. MS vill så klart inte att vi ska ha egengjorda moddar m.m, för det kan dem inte ta betalt för... oh irriterande.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hmm.. en sak man undrar dock. Hur ska de förhindra att någon inte skapar egna fusk eller dylikt?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Dumlen på samma sätt som man gör till PC antar jag


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

ahh k.. det fungerar ju inte särskilt bra i PC-sammanhang iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Phosphor:

Är det bara jag som kommer att tänka på Baghdad Bob?

Hahaha... han var tamefan skojj

Hehe yepp, gillar hur han sa "nej, vi är inte anfallna och dom kommer aldrig komma in i Bagdad" - samtidigt som det var full strid i bakgrunden på flygplatsen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

lätt värt att köpa en ps3 bara för homebrew i så fall!
ångrar att jag patchat (patchar..) min psp, kan ju inte göra eget på den!!! så värdelöst...

Inaktiv
Skrivet av F3D:

lätt värt att köpa en ps3 bara för homebrew i så fall!
ångrar att jag patchat (patchar..) min psp, kan ju inte göra eget på den!!! så värdelöst...

devhook ftw!

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Nosnos:

Mjo, jag hade också tagit det med en nypa salt om det var Sony själva som sagt det. Men nu var det Epic som kom med uttalandet och av någon anledning så har jag rätt stort förtroende för dem

Ja enda nackdelen är att epic också sagt att Ps3 verkar ha lite problem ens att klara av UE3, så om epic har problem att koda på ps3:an hur ska en vanliga hemmakodare klara av det?? Och nej jag är inte 360fanboy, tänker själv införskaffa en ps3. Vill ha bästa av båda världar. Men känner mig lite oroad.

Du behöver inte koda direkt för PS3n utan med Unreal 3 så kan du koda i UnrealScript vilket förmodligen inte kommer skilja sig särskilt mycket mellan de olika plattformarna. Så att det skulle vara svårare att göra mods till ps3-versionen av ut2007 jämfört med XBox 360 stämmer inte. Men vi får se.

Ska bli intressant se exakt hur fritt de kommer låta homebrew bli. Har svårt tänka mig de kommer tillåta hemmasnickarna så fria tyglar att de kan konkurrera med kommersiell mjukvara. Likt Microsoft kämpar med näbbar och klor hålla mjukvara som stödjer andra format än just de kopieringsskyddade undermåliga otympliga varianterna de försöker påtvinga användarna.
Med det sagt, den första konsollen som tillåter (eller misslyckas förhindra) fri obegränsad homebrew utveckling och får en riktig mediaspelare liknande den superba XBMC är den jag kommer köpa.

Medlem

Det som talar mest för PS3 är att den är regionsfri, eller ? var iaf det senast jag kollade info om den.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar