LucasArts syn på nästa generations spel

Robot
LucasArts syn på nästa generations spel
Medlem
LucasArts syn på nästa generations spel

Håller med dem där, mer pixlar på texturerna och fler polygoner i modellerna är INTE next-gen. Är ju bara samma som alltid. MMORPG lider ganska rejält av detta för tillfället skulle jag vilja säga. De flesta hävdar att deras spel är "next gen mmorpg" men är igentligen samma spel som tidigare med nytt interface och nytt uttseende (se t.ex. WoW).

Next-Gen bör vara en större förändring i gameplay så som spelar påverkan av spel världen, förstör bara miljöer, ny AI etc.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Men att göra story och karaktärer bättre är inget som ska behöva ha något att göra med att det är next-gen. Även om det helt klart behövs fler som bygger intressanta berättelser.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Håller med dem där, mer pixlar på texturerna och fler polygoner i modellerna är INTE next-gen. Är ju bara samma som alltid. MMORPG lider ganska rejält av detta för tillfället skulle jag vilja säga. De flesta hävdar att deras spel är "next gen mmorpg" men är igentligen samma spel som tidigare med nytt interface och nytt uttseende (se t.ex. WoW).

Next-Gen bör vara en större förändring i gameplay så som spelar påverkan av spel världen, förstör bara miljöer, ny AI etc.

Spelar påverkan av spel världen?
Förstör bara miljöer...vem förstör miljöer? Spelaren?

Och sen är väl de flesta mmorpg likadana, är rätt övertygad att jag inte kan warpa in med mitt rymdskepp i wow.

Inaktiv

Men hur jäkla next-gen är lucasarts själva egentligen?


signatur

Omnia et faeces!

Inaktiv

Jo, jag tycker att LucasArts ska göra ett färdigt ett nytt spel innan dom säger ett enda ord till!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Next-Gen bör vara en större förändring i gameplay så som spelar påverkan av spel världen, förstör bara miljöer, ny AI etc.

Sär skrivning

Medlem

Ge mig nytt Star Wars-MMO istället, utan inblandning från SOE tack.


signatur
Medlem

Helt rätt inriktning av LA. "Spel" behöver transcendera sin av sig själv stipulerade ram och bli mer organisk och ickelinjär till sin karaktär.

Medlem

När spelaren genom sina val kan förändra eller till och med skapa spelets handling och inte längre är låst till en linjär sådan, först då tycker jag man kan tala om en ny generations spel.

Medlem

Heh, jo, LucasArts har ju inte haft världens tajtaste track record de senaste åren. De gjorde dock Monkey Island-serien, och den räcker i alla generationer för all framtid.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

jaja tracka min särskrivning. Finns ju en god anledning till att jag fick g i svenska och inte bör skriva posts precis innan man ska iväg till jobbet


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av c-row:
Skrivet av Wardancer:

Next-Gen bör vara en större förändring i gameplay så som spelar påverkan av spel världen, förstör bara miljöer, ny AI etc.

Sär skrivning

Hah, jaa, fick en liten fnissattack såhär på morgonen utav det.. "Förstör BARA miljöer!". sicket spel det skulle bli. ^^.

F.ö är det för tidigt på morgonen för att jag skulle orka läsa resten, så jag har inget att säga om själva nyheten.. förlåt..

Medlem

Next-Gen spel? S.p.o.r.e!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag fick för mig next-gen spel va till next-gen konsollerna som 360 å ps3 :s och hade inget med hur bra dem va

Inaktiv
Skrivet av Nic2:

Jag fick för mig next-gen spel va till next-gen konsollerna som 360 å ps3 :s och hade inget med hur bra dem va

haha tänker också så.. att just spel som utvecklas efter 05 lr så är "next-gen"

1
Skriv svar