Marknaden oroad över PS3, Sonys aktie faller

Robot
Marknaden oroad över PS3, Sonys aktie faller
Medlem
Marknaden oroad över PS3, Sonys aktie faller

EAT SHIT SONY!

Inaktiv

nu e det någon/några på sony som har skitit i det blå skåpet

Medlem

antar att dom satte morgon kaffet i halsen när dom läste det


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey

Känns inte som om bara sony borde vara oroliga utan även gamers i allmänhet... vore inge bra om de försvann från marknaden, konkurrens är ju alltid något positivt och vem skulle vilja se Microsoft som kung över både konsol och pc-marknaden?

Medlem
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Känns inte som om bara sony borde vara oroliga utan även gamers i allmänhet... vore inge bra om de försvann från marknaden, konkurrens är ju alltid något positivt och vem skulle vilja se Microsoft som kung över både konsol och pc-marknaden?

Jag tycker både microsoft och sony glömt syftet med en konsol, meningen är inte att den ska va en TV-PC, syftet var ju att det skulle vara en spelmaskin med handkontroller som höll samma standard som den generationen som fanns, FAST det var mycker billigare.

Det syftet finns inte kvar i någon av de konsolerna.
(Nej jag är inte Wii fanboy)


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Varför ska en konsol enbart kunna spela spel? Marknaden tvingar alltid till utveckling och teknik kostar grabben. Själv är jag bara nöjd över att alla tre konsoler den här omgången kommer bli mycket köpvärda.

Medlem

Sony försvinner inte i första hand, dcok har dom gjort en stor miss när dom tror att folk är villiga att betala hur mkt som helst för ny teknik som inte ens är väl beprövad!

WII är den stora vinnaren här helt klart, det behöver man inte vara marknadsstrateg för att fatta, bra pris, helt revolutionerande teknik i form av kontroll och media.

Go NINTENDO!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Sony försvinner inte i första hand, dcok har dom gjort en stor miss när dom tror att folk är villiga att betala hur mkt som helst för ny teknik som inte ens är väl beprövad!

WII är den stora vinnaren här helt klart, det behöver man inte vara marknadsstrateg för att fatta, bra pris, helt revolutionerande teknik i form av kontroll och media.

Go NINTENDO!

/S

Wiis teknik är väl den som är minst beprövad herr motsägelsefull?

Flakmonkey

Wii kommer säkerligen bli uppstickaren, men det känns lite avlägset att Nintendo skulle nå upp till fornstora nivåer... då tror jag faktiskt det hade krävts att konsolen också hade prestanda i samma nivå som PS3 och Xbox 360... Det finns ju trots allt en anledning till att folk har köpt nya konsoler och uppgraderat sina datorer alla dessa år och det är för att grafik och andra tekniska framsteg spelar en rätt stor roll när det väl kommer till kritan...

tro på ett jämnt konsolkrig där varje konsol får runt 30% av marknaden, det vore det bästa imo

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Wii kommer säkerligen bli uppstickaren, men det känns lite avlägset att Nintendo skulle nå upp till fornstora nivåer... då tror jag faktiskt det hade krävts att konsolen också hade prestanda i samma nivå som PS3 och Xbox 360... Det finns ju trots allt en anledning till att folk har köpt nya konsoler och uppgraderat sina datorer alla dessa år och det är för att grafik och andra tekniska framsteg spelar en rätt stor roll när det väl kommer till kritan...

tro på ett jämnt konsolkrig där varje konsol får runt 30% av marknaden, det vore det bästa imo

Japp, det kommer bara pressa dom ännu mer att sänka priser och hitta på förbättringar som gynnar oss köpare

Medlem

Men ååh. högpresterande maskin som jobbar för fullt dagarna i ända + tillslutet glasskåp + 4 -5 spotlights som lyser rakt ner + x antal tusen fanboys som står och trycker sig mot glaset.

Under de förhållandena så skulle de flesta maskiner rasa, lite logik måste väl vissa människor förstå?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Ok jag hänger på...

Sony är fake, Ge mig Nintendo 128 och Sega 128!, M$ borde bli stoppat av konkurrensverket med deras äckliga bloat os monopol, stick för fan Multipel Sklerås och du med Sonny ditt vider.

Medlem

PS3 kommer floppa, så enkelt är det. Det är 360 och wii som gäller. Alla spel som kommer till ps3 kommer också komma till 360.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Alla spel som kommer till ps3 kommer också komma till 360.

Nej.

Medlem

Aktier bygger ju inte på något annat än rykten osv endå så det säger inte ett skit. Vi får helt enkelt se när lådan släpps fri på grönbete.

Men som det ser ut nu så blir det ju lite kärvt med antalet boxar som kommer finnas, och man undrar ju om sony kommer kunna palla trycket och producera dem tillräckligt fört for att förse Asien och USA samtidigt som dems ka lanseras i Europa...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Lätt att jag kommer å köpa ps3an..Motorstorm, Rfom, Dmc4, lair etc. Har redan en 360(Nr2 då den första hoppa ner för ättestupa):)

Nu e re dax för lite Testdrive Unlimited på LIVEEEE!!

_//LivetaG\\_ Perre80

Medlem

Äsch, Sony hittar säkert på något som får upp aktierna igen.

Dock är priset lite väl högt imo, visst den har blueray och dylikt, men det är knappast värt det ifall man inte har råd till en HDTV. Då spelar det ju inte direkt någon roll hur hög upplösning den kan köra ifall man bara har en SDTV.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Minns när ms hade med sig några pre-production xboxar på dreamhack, de krashade ju rätt frekvent. Inte så mycket att oroa sig över för oss som vill spela, men man förstår ju att den som jobbar med att förvalta någon annans pengar hamnar i en annan sists...

Medlem

Det är bra med hård konkurens på markanden men om sony misslyckas så får vi MS och om ett enda företag hräskar så höjer dem priserna och missbrukar eftersom ingen kan bjuda på motstånd.

När man pratar om MS så får man lust att spy, man köper ett spel som kostar 600 och måste betala även mer för att spela multi player över xbox live, då är man jävligt dum i huvudet, ms får inte ett öre från mig.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Nosnos:

Känns inte som om bara sony borde vara oroliga utan även gamers i allmänhet... vore inge bra om de försvann från marknaden, konkurrens är ju alltid något positivt och vem skulle vilja se Microsoft som kung över både konsol och pc-marknaden?

Jag tycker både microsoft och sony glömt syftet med en konsol, meningen är inte att den ska va en TV-PC, syftet var ju att det skulle vara en spelmaskin med handkontroller som höll samma standard som den generationen som fanns, FAST det var mycker billigare.

Det syftet finns inte kvar i någon av de konsolerna.
(Nej jag är inte Wii fanboy)

Jag håller faktiskt med där. Sony och MS har gjort för kraftfulla konsoler för deras eget bästa det är ju som datorer nuförtiden.

Medlem
Skrivet av moondragon:

Det är bra med hård konkurens på markanden men om sony misslyckas så får vi MS och om ett enda företag hräskar så höjer dem priserna och missbrukar eftersom ingen kan bjuda på motstånd.

När man pratar om MS så får man lust att spy, man köper ett spel som kostar 600 och måste betala även mer för att spela multi player över xbox live, då är man jävligt dum i huvudet, ms får inte ett öre från mig.

Lugna ner dig lite, du kan inte gå runt och säga att folk är dumma i huvudet. Skapar bara dålig och tråkig stämmning.

Men jag kan ändå delvis hålla med dig, personligen är jag alldeles för snål för att ge microsoft x antal pengar i månaden för nåt som jag kan göra gratis på datorn.
Stör mig oerhört mycket på att man ska behöva betala för onlinespelande bara för att det är på konsol. Och dom tar ju bara betalt för att det finns folk som är villiga att betala för det, dom skulle säkerligen minst lika gärna kunna låta det vara gratis, skulle knappast gå back för det, inget annat företag verkar ju göra det i PC världen.
Någon som vet hur dom resonerar när dom tar betalt för xbox live och onlinespelande?

Men lite mer ontopic.
Är väl nästan alltid så att iaf Microsofts och Sonys konsoler har haft en del problem i dom första modellerna?
Tror inte att Nintendo nånsin har haft det här problemet? Eller? Dom kanske har kunnat undvika det genom att använda väl beprövade delar.
Men det brukar ju ändå ordna sig efter ett tag. Och är nästintill övertygad om att PS3 kommer bli en succe, kanske inte lika stor som PS1 och PS2, men ändå inte långt ifrån och jag tror fortfarande att dom kommer bli ledande denna generation igen, för såvitt jag vet går det väl inte så jättebra för Microsoft med 360:n? Iaf inte i Japan. Och det är väl ändå en stor del av marknaden? Någon som har några siffror?

Men så fort PS3 kommer ut och om allt går väl så kommer säkert aktierna att stiga, kanske dags att investera i Sony aktier?

Medlem

Känns som att både Ms soch sony har pushat teknologin längre än nintendo, de verkar köra lite mer safe och mindre riskabla komponenter mm...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Moondragon..... World of warcraft ? Sist ja kolla så kostade det mig 120 spänn i månaden att spela

Så det måste vara samma sak där. Plus att man antagligen MÅSTE köpa expantionen för att kunna fortsätta spela.

1
Skriv svar