BF2142 - CE-upplagan ger tidigare demo

Medlem

Jag kommer åtminstone lira demot - gillar jag sen den kommer jag utan tvekan köpa det. Det finns mycket att klaga på hos EA, men det finns det hos min hyresvärd också men lik förbannad bor jag kvar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Kobi the Leopard:

EA gör som alla andra spelföretag, det är vad det handlar om i grund och botten. Sälja produkten på ett så effektivt sätt som möjligt till den tänkta marknaden.

Det stör inte mig, det enda som stör mig är 20 nedladdningar totalt av en köpt produkt. Det är ett svindleri och jag tror att konsumentsombudsmannen skulle hålla med om frågan togs dit.

BF2142 kommer bli ett bra spel men det kan gå samma väg som BF2. Betan som släpptes för snart en månad sedan var buggig, föreståeligt eftersom det är en beta men så pass buggig som den var förstår jag inte hur de ska ha hunnit fixa det på denna kortat tid. Vi får se om ett par dagar.

Om du inte lyckas spara nedladdningen på 20 gånger så är du ju en klåpare utan dess like. Man kan ju bränna ner det på skiva eller vad som helst. Så 20 gånger border räcka.


signatur

Welcome to the Manglerdome

URK
Medlem

betan var ju buggig om flera folk testar demot så ser de hur buggigt det är. så på något sätt måste de ju sälja den halvfärdiga spelet på något sätt igenom att kunden betalar innan kunden vet hur spelet är. kunden får lov ord om grisen i säcken. sen börjar patchadet 1 fel tillrättat 2 nya fel.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

JB
Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av Fanta:

Säger du till TV'n också: "Ja jag vet att det är krig i världen, sluta tjata!"

ja, gör inte alla det? =P

Jo det har du rätt i. Flera gånger har jag tänkt "OMG lull! Du är inte lite tjatig du, fröken/herr nyhetsläsare.", då när de presenterar/berättar att de har svårigheter med att komma överens i Israel/palestina området. :heart:

Inaktiv
Skrivet av Pooslice:

[ThreeZool] nu får du ju sluta.
Det enda du har gjort i denna tråden är att ge pikar åt folk, och säga att de skall lägga ner. Detta är ett forum. Vill du inte vara med och diskutera, för att istället säga till folk att lägga ner, vi vet etc. så tycker jag faktiskt att du kan vandra vidare till en annan tråd.

Som jag sa innan, och i anndra trådar också är att folk bara gnäller på EA/DICE och fyller tråden med skit som dom redan har postat i anndra trådar.

hur kul är det att scrolla igenom samma whine som i alla anndra trådar om BF-serien/DICE.

URK
Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av Pooslice:

[ThreeZool] nu får du ju sluta.
Det enda du har gjort i denna tråden är att ge pikar åt folk, och säga att de skall lägga ner. Detta är ett forum. Vill du inte vara med och diskutera, för att istället säga till folk att lägga ner, vi vet etc. så tycker jag faktiskt att du kan vandra vidare till en annan tråd.

Som jag sa innan, och i anndra trådar också är att folk bara gnäller på EA/DICE och fyller tråden med skit som dom redan har postat i anndra trådar.

hur kul är det att scrolla igenom samma whine som i alla anndra trådar om BF-serien/DICE.

gnäll inte på resultatet. gnäll istället på faktorn som skappar gnället. det är folk med liknade inställning som du som gör att det blir sämre kvalitet på spel än bättre.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv
Skrivet av URK:
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av Pooslice:

[ThreeZool] nu får du ju sluta.
Det enda du har gjort i denna tråden är att ge pikar åt folk, och säga att de skall lägga ner. Detta är ett forum. Vill du inte vara med och diskutera, för att istället säga till folk att lägga ner, vi vet etc. så tycker jag faktiskt att du kan vandra vidare till en annan tråd.

Som jag sa innan, och i anndra trådar också är att folk bara gnäller på EA/DICE och fyller tråden med skit som dom redan har postat i anndra trådar.

hur kul är det att scrolla igenom samma whine som i alla anndra trådar om BF-serien/DICE.

gnäll inte på resultatet. gnäll istället på faktorn som skappar gnället. det är folk med liknade inställning som du som gör att det blir sämre kvalitet på spel än bättre.

Så om folk tycker det är skit men inte jag så får jag inte köpa det?

jag tycker faktiskt BF2 är kul, buggarna är inget som stör mig tillräckligt för att bojkotta serien.

jag hadde inga problem med patcherna eller derast PR tricks och hur dom säljer sina booster packs.

ska jag då skita i att köpa det för att folk gnäller?

Medlem

Bara för att vi säger att vi inte skall köpa spelet så behöver du självklart inte göra likadant. Är du sosse eller?

Sen så finns det nog fler som köper det, så du behöver säkerligen inte spela ensam. Ett forum är till för debattering och kritik. Du får ju säga vad du tycker är bra och stå för vad du tycker, så kanske du kan få lite vett i de som inte tycker om spelet.

Så här skall det med andra ord inte behöva se ut i ett forum, nu överdriver jag väldans men inte långt ifrån hur det sätt ut:
F: Jag tänker inte köpa ett spel med reklam och buggar
S: Nej, jag har hört det, håll käft och försvinn

Inaktiv

Köp det så kan du få testa ett demo och se om det är bra, genialt.

Inaktiv
Skrivet av Pooslice:

Bara för att vi säger att vi inte skall köpa spelet så behöver du självklart inte göra likadant. Är du sosse eller?

Sen så finns det nog fler som köper det, så du behöver säkerligen inte spela ensam. Ett forum är till för debattering och kritik. Du får ju säga vad du tycker är bra och stå för vad du tycker, så kanske du kan få lite vett i de som inte tycker om spelet.

Så här skall det med andra ord inte behöva se ut i ett forum, nu överdriver jag väldans men inte långt ifrån hur det sätt ut:
F: Jag tänker inte köpa ett spel med reklam och buggar
S: Nej, jag har hört det, håll käft och försvinn

Nej, nu ser det ut som:

EA hatare: Jag tänker inte köpa ett spel med reklam och buggar
Dice hatare: Jag tänker inte köpa ett spel med reklam och buggar
BF2 hatare: Jag tänker inte köpa ett spel med reklam och buggar
BF2142 hatare: Jag tänker inte köpa ett spel med reklam och buggar

Det är det jag är trött på att scrolla förbi hela tiden, samma sak om och om igen.

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Köp det så kan du få testa ett demo och se om det är bra, genialt.

men förstå att om man förbokar ett spel har man redan bestämt sig att man vill ha det, Demot är en BONUS!

dom ger demot lite tidigare för att dom visar att dom tycker om serien, man betalar itne för Demot utan igen, det är bara en bonus!

Medlem

Hur kan en CE bara säljas online?
En CE ska vara en fin utgåva med RIKTIGA extraprylar, kanske komma i en schyst metallbox och en massa annat gott.

CE i mjukvara, håhjaja, produkter i enbart mjukvaruform har inget reellt värde...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Det är det jag är trött på att scrolla förbi hela tiden, samma sak om och om igen.

Förra gången jag klagade på innehållet i en tråd så fick jag "rådet": Läs inte tråden då!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av acid-999:

EA mjölkning på gång eller ?

lägg ner ffs.

Det är ju sant, vad du än säger, så mjölkar de pengar just nu.

Som om inte andra företag gör det när dom har en produkt som fungerar på marknaden. Så är det bara.

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Hur kan en CE bara säljas online?
En CE ska vara en fin utgåva med RIKTIGA extraprylar, kanske komma i en schyst metallbox och en massa annat gott.

CE i mjukvara, håhjaja, produkter i enbart mjukvaruform har inget reellt värde...

Det är att spotta kunderna i ansiktet att medvetet hålla tillbaka demot för att istället betala extra för det.

Vi får ingen sjysst låda/skiva, de har inga mellanhänder som skall ha sin vinst men var f*n är rabatten?

Måste vara en helt insnöad fanboy för att inte kritisera detta.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Helt rätt Hunken är så förbannat trött på spelutvecklare som inte äns ger oss en 100:- i rabatt föra tt vi itne får våra fina lådor. och dom får 4 ggr mer pengar per sålt spel, jävla as.


signatur

P.L.U.R

Skrivet av SorbP:

Helt rätt Hunken är så förbannat trött på spelutvecklare som inte äns ger oss en 100:- i rabatt föra tt vi itne får våra fina lådor. och dom får 4 ggr mer pengar per sålt spel, jävla as.

Det förläggarna som får mer pengar. Sedan handlar det snarare 30-40% mer pengar per sålt spel.

Själv börjar jag bli lite trött på folk som whinar utan att riktigt ha koll på sina fakta...

Medlem

Skulle iofs kunna finnas en specifik thread för EA/Dice bashing istället imo.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Hunken:
Skrivet av simulacra:

Hur kan en CE bara säljas online?
En CE ska vara en fin utgåva med RIKTIGA extraprylar, kanske komma i en schyst metallbox och en massa annat gott.

CE i mjukvara, håhjaja, produkter i enbart mjukvaruform har inget reellt värde...

Det är att spotta kunderna i ansiktet att medvetet hålla tillbaka demot för att istället betala extra för det.

Vi får ingen sjysst låda/skiva, de har inga mellanhänder som skall ha sin vinst men var f*n är rabatten?

Måste vara en helt insnöad fanboy för att inte kritisera detta.

MAN BETALAR INTE EXTRA!!

Den fysiska kopian gör istället att speltilvärkarna får mindre per sålt spel, online så får dom mer då pengarna inte går åt att trycka på skiva och sända ut.

och för att få folk att köpa online får man BONUS saker med, det kostar inte mer, eller mindre.

så lägg ner det jävla skitet med att dom tar betalt extra för att man ska få demot tidigare, fan bara löjligt.

En CE i fysisk form brukar kosta ca 100kr mer, men den man kan ladda ner online kostar inte mer, är inte det positivt istället då?

nä, EA är så jävla galna i pengar, ni är så förblindade av det.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av Hunken:
Skrivet av simulacra:

Hur kan en CE bara säljas online?
En CE ska vara en fin utgåva med RIKTIGA extraprylar, kanske komma i en schyst metallbox och en massa annat gott.

CE i mjukvara, håhjaja, produkter i enbart mjukvaruform har inget reellt värde...

Det är att spotta kunderna i ansiktet att medvetet hålla tillbaka demot för att istället betala extra för det.

Vi får ingen sjysst låda/skiva, de har inga mellanhänder som skall ha sin vinst men var f*n är rabatten?

Måste vara en helt insnöad fanboy för att inte kritisera detta.

MAN BETALAR INTE EXTRA!!

Den fysiska kopian gör istället att speltilvärkarna får mindre per sålt spel, online så får dom mer då pengarna inte går åt att trycka på skiva och sända ut.

och för att få folk att köpa online får man BONUS saker med, det kostar inte mer, eller mindre.

så lägg ner det jävla skitet med att dom tar betalt extra för att man ska få demot tidigare, fan bara löjligt.

En CE i fysisk form brukar kosta ca 100kr mer, men den man kan ladda ner online kostar inte mer, är inte det positivt istället då?

nä, EA är så jävla galna i pengar, ni är så förblindade av det.

Japp. Man betalar ett par spänn extra för att få demot en dag tidigare detta enbart för att tjäna pengar vilket iofs är rätt,alla företag vill ju tjäna pengar. EA/DICE kan bara rannsaka sig själva för den kritik de får, de har själv bäddat denna säng de ska ligga i. Själv tänker jag inte köpa detta spel i någon av dess kommersiella former mest för att det kommer inte att ge mig någon "hallelujah" upplevelse.

Jag gillade BF2 när det kom ut och föll för boosterpacksen och special forces fällan "vilka jag knappast spelat" Det som håller mig kvar är de sköna människorna man kan spela matcher med och själva buggarna stör mig inte så värst mycket "utom there is a problem with your connection" :). Klanspel i bf2, Forgotten Hope 2, ET:QW ör mina livlinor jag håller i.

Hoppas bara sverige dice kan sköta patchandet och kommunikationen med communityt bättre. Vilket resulterar i en bättre upplevelse för 2142 spelarna. Glhf!

Inaktiv
Skrivet av Floppydisk:
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av Hunken:
Skrivet av simulacra:

Hur kan en CE bara säljas online?
En CE ska vara en fin utgåva med RIKTIGA extraprylar, kanske komma i en schyst metallbox och en massa annat gott.

CE i mjukvara, håhjaja, produkter i enbart mjukvaruform har inget reellt värde...

Det är att spotta kunderna i ansiktet att medvetet hålla tillbaka demot för att istället betala extra för det.

Vi får ingen sjysst låda/skiva, de har inga mellanhänder som skall ha sin vinst men var f*n är rabatten?

Måste vara en helt insnöad fanboy för att inte kritisera detta.

MAN BETALAR INTE EXTRA!!

Den fysiska kopian gör istället att speltilvärkarna får mindre per sålt spel, online så får dom mer då pengarna inte går åt att trycka på skiva och sända ut.

och för att få folk att köpa online får man BONUS saker med, det kostar inte mer, eller mindre.

så lägg ner det jävla skitet med att dom tar betalt extra för att man ska få demot tidigare, fan bara löjligt.

En CE i fysisk form brukar kosta ca 100kr mer, men den man kan ladda ner online kostar inte mer, är inte det positivt istället då?

nä, EA är så jävla galna i pengar, ni är så förblindade av det.

Japp. Man betalar ett par spänn extra för att få demot en dag tidigare detta enbart för att tjäna pengar vilket iofs är rätt,alla företag vill ju tjäna pengar.

Nej, det kostar inte extra! läs igen.

Man kunde boka spelet på EA downloader innan och då kosta det exact lika mycket som nu, skillnaden är att man får även demot 24h tidigare, och lite extra godis.

Dom medela även att alla som hadde bokat innan kommer även att få CE utan någon extra kostnad då dom inte höjde priset.

Så för sista gången, Man betalar inte extra för demot!

Edit: problem med att quota igen

Medlem

förresten, betalar man extra för demot? (kunde inte låta bli )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hörde samma sak Ankh. Alltså, så lamt att tjäna extra för en demo.

Also, seems like someone is having trouble with their TPS reports. Did you get the memo?

Medlem

haha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Angående det där med att man bara kan ladda ned programvaran 20 gånger med EA downloader. Fastnade jag litet för. Var nära att köpa innan jag hörde det.
Jag mailade deras kunsupport med frågor angånde detta och fick ett förvånansvärt snabbt och trevligt svar där de sa det att man bara fick ladda ned 20 gånger var riktigt men att man om man kontataktade kundtjänst eventuellt skulle kunna få ladda ned fler gånger om man skulle behöva i framtiden.
Fick känslan av att de vill erbjuda en snabb nedladdning åt folk som har köpt något via EA downloader genom att hålla folk som laddar ned om och om igen borta.
Och jag menar 20 gånger? Är det någon här som installerat bf2 20 gånger?

Inaktiv

Jag väntar med att köpa 2142 tills efter demot är släppt så blir det billigare att köpa online... *duckar för flames*


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Hunken:

Jag väntar med att köpa 2142 tills efter demot är släppt så blir det billigare att köpa online... *duckar för flames*

*suckar djupt*

12
Skriv svar