Tidiga intryck från Warhammer Online

Robot
Inaktiv
Tidiga intryck från Warhammer Online

Det är lite synd att dom har WoWifierat Warhammer.

Ta t.ex. orcerna: i tabletopversionen så slåss dom ganska mycket inbördes vilket inte går i onlineversionen.

Löjligt att dom buntar ihop dom olika arméerna i två sidor trots att dom hatar varandra. Den här mjuka versionen av Warhammer liknar mer en runda counter-strike med lite annorlunda modeller. Synd att Mythic inte valde en annan spelvärld för DaoC 2 eftersom Warhammer uppenbarligen har fler än två olika sidor.

Medlem

Läst storyn bakom varför orcerna nu är eniga? Där finns en ganska bra förklaring till varför.

Medlem

Hur jävla gärna vill man ha detta spelet? Tja, kan man byta bort sin njure mot ett konto så är jag redo


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade dom velat göra DAoC 2 så hade dom gjort det - nu är det faktiskt Warhammer vi snackar om. Blir inte automatiskt daoc bara för deras förra project var daoc.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Hur jävla gärna vill man ha detta spelet? Tja, kan man byta bort sin njure mot ett konto så är jag redo

Håller med man har så otroligt tråkigt nu så betan skulle sitta fint att lira just nu

Medlem

Dosman chaos bankar bara skiten ur varandra när det inte är typ "crusades" mot empire och resten. Sen att Dvärgar och Alver oftast inte drar jämt, men dem har varit både allierade och i krig flera gånger i storyn. Så det skulle visst kunna bli iallfall 1 "good" team i Warhammer. De onda är lite knepigare, Greenskins slåss ju lika gärna mot skavens som mot människor, och chaos brukar ju slå lite på allt möjligt, sen darkelves vet jag inget om. Men antar att det är nån super warlord i chaos som har lurat ihop dem för att sammarbeta.

Hadde varit roligt med 3 eller fler sidor igen, men ser gärna att de goda är allierade iallfall vilket gör det lite knepigare. Men alla kommer ju ha sina egna zoner och kriga själva. T.ex. Dvärgar mot Greenskins, Humans mot Chaos, Alver mot Svart Alver osv.

Såg en karta på dvärg/orc zonernas placering och det ser onekligen intressant ut och som gjort för konstant pvp lvl 1 till max.

såg typ ut så här (x=dvärg, o=orc)

.....x - o
.....x - o
.....x - o
x - x - o - o

Där de lägsta level zoner är högst upp(som jag förstod det). Så du kan typ alltid ta dig till fiendens områden samt få quests dit och möta folk som är typ samma level och sen kriga mot varandra. Flera quests ska även involvera att man krigar mot moståndarna.

Men gameplay ser ut som vilket 1:a generations mmorpg som helst, lite stelt och i princip 100% dator generade träffar/missar. Men men kan bli kul endå när det riktas mot pvp på detta viset.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Hadde varit roligt med 3 eller fler sidor igen, men ser gärna att de goda är allierade iallfall vilket gör det lite knepigare. Men alla kommer ju ha sina egna zoner och kriga själva. T.ex. Dvärgar mot Greenskins, Humans mot Chaos, Alver mot Svart Alver osv.
.

Alltså, Det är ju 3 fronter kan man säga. Men dock kommer ALLA raser kunna hjälpa till på alla slagfält. Är som i wow, typ slagfält med olika historia och raser som leder konflikten.

p.s Har för mig att detta nämndes i någon av alla dom video intervjuer som dom gjort med den där galna Lead designern

Medlem

Precis 3 fronter mellan 2 lag på varje. Men du är fri att ta dig till de andra och hjälpa till. Men 3 olika lag som i DAoC gör pvp mer levande typ. För när somhelst kan det tredje laget komma och nita de som krigar typ. Gör att det också inte blir katastrof om en sida får för mkt spelare då de båda andra kan samarbeta lite och jämna ut det


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ge WAR fort som faaaaaaaan!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv

Men snälla, jämför inte WoW med något Mythic har skapat.

Medlem
Skrivet av jimmi:

Men snälla, jämför inte WoW med något Mythic har skapat.

Sant, men WoW är igentligen rätt bra att jämföra med - med tanke på att dom tog all sin inspiration från Warhammer. Men jag vill nog påstå att Mythic > Blizzard.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Eh...jaha? Visst ser dom bra ut, men det tillför inte direkt mycket till Warhammer


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gillar deras lösning på taunt i pvp blir inte rätt in på healern som i wow

Medlem

Tror taunt funkar olika på olika raser. Dvärgarnas tanks funkar ju så att dem får "grudge" om dem eller en allierad blir slagen på, grudge används sedan för att göra mer skada. Så slår man då dvärgens healers så blir han elak som attan och gör mycket skada. Typ, står mer om man läser om de olika "tank" klasserna typ.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar