Nintendo regionslåser Wiis bakåtkompabilitet

Robot
Nintendo regionslåser Wiis bakåtkompabilitet
Medlem
Nintendo regionslåser Wiis bakåtkompabilitet

IDIOTER :(!

Medlem

Suck, hah ja o där sparade jag 2500kr.

Medlem

Helt ok för mig, har ändå inga importerade titlar.

Medlem

Känns väldigt onödigt, men inget som drabbar mig direkt..

Medlem

där ryker min wii, jävla nintendo idioter som alltid ska smutskasta oss som bor i europa, det här är inte den tiden ni ägde marknaden nintendo, nu går jag över till konkurrenten, puckade Nintendo fjantar

Inaktiv

wee....youre starting to piss me off...
men...inte för att jag bryr mej...kommer ändå inte att kunna köpa några amerikanska titlar på retro console grejen...

inte troligt att dom har några sådana på våran portal här i pal land


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Känns som att regionslåsning, precis som Macrovision och allt vad det heter, är en teknik som hämmar köp från konsumenter. Nu för tiden sprider sig kultur mycket långt, och folk kommer kräva att kunna spela importerade titlar och även filmer för den delen. Jag menar, Nintendo bygger ju en relativt skälig grund för multix-chip fabrikörer och programmerare att göra ett chip till Wii.

Medlem

Att ha regionslåsning i Virtual Console känns väl ändå rätt jävla idiotiskt. De kan väl inte vara så pass korkade ändå.

Medlem

Låter ju ganska korkat faktistk. Visst att regionslåsa nya spel för att folk inte ska köpa billigt i asien osv.

Eller hmm om dem nu ska erbjuda alla gammla spel på nätet så kanske dem erbjuder de gammla asien only spelen där fast med europeisk regions kod. Dvs dem vill helt enkelt sälja spelen igen.

Låter fortfarande ganska dumt och kommer säkert förlora dem en hel del kunder på det...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Regionskodning är ju bara så 1900-tal..

Inaktiv

Var väntat så jag är inte alltför besviken. Min förhandsbokning står sig kvar. De spel jag hade tänkt köpa genom retro-console funktionen kommer ändå finnas där oavsett regionskodning.

Medlem

om det är många som klagar så kommer dom nog att ändra sig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey

Trist... känns som att många av de spel som jag verkligen ville skaffa via virtual console är de som jag inte kunnat lira tidigare pga de inte släpptes i Europa...

oan
Medlem

de giriga asen..

Medlem

Nosnos är du säker på att de inte europieiferar en del spel som tidigare varit asien only och släpper där online? Bara för att kuna ta ut "fullpris" på dem och sälja fler kopior? Någon intresserad borde ju maila o fråga?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Trist. Undrar om mitt Action Replay funkar till Wii, annars kan jag inte köra Resident Evil 4, på Wii:n

Som så många andra säger lär de tappa massor av kunder på det här.

Medlem

kommer skaffa Wii ändå

Medlem

hmm, dvd spelare är ju oftast regions låsta, men går att låsa upp, kanske det går att trixa med Wii regionlåsning också ?

Medlem

Night hawk, om ingenting ändrats med nintendo på sistone så är de alltför tjuriga för att ändra på sig vid kritik.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

om det är många som klagar så kommer dom nog att ändra sig.

Yeah, right!

Dom höll ju på med självmord vid minst ett tidigare tillfälle bara för att de var så förbannat jävla tjurskalliga. Sony, som snart öppet kommer att kallas någonting mycket fult om de inte skärper sig, håller för närvarande på med samma sak.

Ett företags rövhål tycks växa i proportion med dess popularitet :\


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Aah vi får väl se hur utbudet kommer att se ut i Virtual console.
Men men, regionskodning är helt jävla sjukt dåligt
BUUUHH :evil:


signatur

yolo

Medlem

Med tanke på att många bra spel till just Nintendos konsoler kommer från Japan är detta en rätt dålig nyhet ja.

Usch och tvi.

1
Skriv svar