Assassin's Creed får bättre AI i 360-utgåvan

Robot
Assassin's Creed får bättre AI i 360-utgåvan
Medlem
Assassin's Creed får bättre AI i 360-utgåvan

låter bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Old news Detta har ju varit känt ett tag. Men detta spel börjar se intressant ut.

Medlem

"På 360 kan faktiskt AI samarbeta!" något sånt typ


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nee tycker att sony kommer få kämpa hårt för att ha chans mot 360 nu tyvärr. Jag som var 100%igt PS3-fan har börjat tvivla. Ska fanimej köpa 360 när jag har pengar för den har fan så mkt trevligare spel å framtida releaser änsålänge!

Medlem

Det handlade ju om at ps3an "bara" har 2 st cores som kunde användas till AI:n medans 260ns hela cpu kan köras AI om det skulle behövas, jag undrar dock hur stor skillnaden EGENTLIGEN blir...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Skrivet av simulacra:

Det handlade ju om at ps3an "bara" har 2 st cores som kunde användas till AI:n medans 260ns hela cpu kan köras AI om det skulle behövas, jag undrar dock hur stor skillnaden EGENTLIGEN blir...

Låter inte som en särskilt trolig förklaren med tanke på att cell-processorn har identiska cores (om man ränkar bort den kärna som bara skall dela ut arbete)

Inaktiv

Jag kan bara säga "fan va najs"


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Inte så oväntat, Cell processorn ska vara bättre på hantera grafik och ljud än AI. Och om man tänker på vad "next gen" är, så är det ju mycket AI och Fysik det handlar om. Så det här är inte så bra för Sony´s ryckte. Men kan ju också vara så att, Cell processorn är fortfarande så svår att programmera till, så Ubi inte har riktigt hunnit lära sig den än, exakt som MS Marknadschefen pratade om??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Medlem

alla snackar om att ps3 kommer att ha bättre grafik och så vidare. jag tror helt seriöst att ps3 och 360 är identiska, men processorn i 360 är bättre. tror dom har hett i en lite för bra, för mycket "arbetande" processor. 360:n sprängs ju typ efter man lirat ett tag.

Medlem

Det är för att den blir varm, inte för att den är "bättre".
Sen undrar jag hur stor skillnaden eg. blir?
Jag menar, på en del fanboys så låter det som om skillnaden mellan de 2 plattformarna är dag och natt, samt att 360AC's AI kommer att håla spelet levande i 20 år medans PS3360 kommer att slängas i skrivbordslådan direkt efter man klarat det.

Känns som om båda sidor borde vakna upp och känna lukten av verkligheten ibland...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

1
Skriv svar