Microsofts marknadschef rackar ner på PS3

Robot
Microsofts marknadschef rackar ner på PS3
Medlem
Microsofts marknadschef rackar ner på PS3

om inte sony säljer PS3 här i europa så kommer dom att gå under


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Han pratar en hel del gåja, serieöst, skulle 360 kunna prestera bättre än ps3...tror knappast det. Dock är spelkänslan det viktigatse och det har sony ett övertag på då spelen i stort sätt är roligare till ps2 och lär bli så med 3:an.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Han är marknadschef, det säger allt ^-^ Hur ser du på roligt? samma sak om och om igen? Det kllar inte ja direkt "roligt" Dead rising är ett bra exemple på spel som gått imot mängden, hoppas ps3an får det också så dom får lite nytt istället för samma skit over and over.

Medlem

Visar bara att Microlol är så desperata att dom börjar sprida ut rykten om en maskin dom knappt kan stava till.

Inaktiv

Och vi vet ju alla hur mycket grafik spelar någon roll ¬_¬

Helt ärligt.. dom har kanske Sakaguchi men bow down till Hideo Kojima!

Medlem

Bullshit...

Att påstå något sådant är rätt barnsligt då det inte på något sätt kan bevisas än, och inte lär det bli sant heller...

Stackars desperata M$ =S

Inaktiv

Har xbox360, ska slänga den åt helvete så fort ps3 kommer. Riktigt många som haft problem med sina boxar, hänger sig. För att inte tala om "three rings of death" syndromet. Pratas för lite om detta problem - tycker jag.

Medlem

övertag ?

ehm vad jag hört så säljer Sony fortfarande fler PS2 and M$ kexbox360.

Medlem

Jag håller med... 360:n har sina problem. Jag tror Ps3 kommer knäcka 360:n i slutändan. Största problemet med X360 är att dem inte valde digital utgång för bild(hdmi,dvi?) och att dem valde en slö högljudd dvd spelare som media spelare? Jag tycker om min 360, men många spel lider av lagg för att dvd spelaren är så slö, och streaming är inte den mest utvecklade teknologin än så det blir inte så bra som dem vill. Personligen gillar jag mer spelen till xbox än playstation, men tycker att ps3 är mer en "next gen" maskin än xbox360. Ps3 har helt nya delar som ingen pc har haft eller kommer ha. Både Cell och BRD. Men vi får väl se... hur det slutar. Om Halo3 och GoW blir så bra som väntat, så kommer Ps3 få problem, speciellt med sin höga pris, speciellt om Xbox360 snart blir ännu billigare..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Jävla tradigt att höra allt gnällande. Acceptera bara att båda konsoller kommer att ha fördelar repektive nackdelar.

Dessutom kan ingen veta eftersom PS3 inte har lanserats ännu... gruff Snälla låt tiden avgöra.

Det enda man kan konstatera är väl att Microsoft och deras konsol har lyckats slå sig in ganska bra på konsolmarknaden. Inte hade det varit så stor debatt om Sony och có skulle känna sig helt ohotade. För några år sedan fanns nästan bara PS2 som alternativ om man ville ha en duglig konsol.

GC köper man väl i första hand för att kunna spela uppföljarna till våra klassiska Nintendo spel.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Jag är inte "fan" av någon konsol, men alvarligt, det han säger är väl inte mycket mer än att Xbox 360 kommer ha grafiskt övertag för att man vet hur den ska programmeras?

PS3'an är inte lättprogrammerad, det är bara så. Epic som gör Gears of War fick lägga till några miljoner extra kronor på utveckligen för att kunna programmera till PS3'an. Detta kan inte små företag göra utan vidare. Flera kärnor är relativt nytt ännu, och PS3 använder teknik som är allt annat än standard.

Vad marknadschefen sa är att dom kommer ha övertag i 2-3 år. Det har gått 1 år snart. Är det verkligen så osannolikt?

Det kom en ingame video från Metal Gear Solid nyligen vilket visade halvdan grafik, medan t.ex. Gears of War som snart släpps är betydligt snyggare.

Att alla direkt blir offensiva och börjar snacka om gameplay och osv. är väl egentligen larvigare? Det har inte ens rubriken/utalandet att göra!

Medlem

Hehe, fick precis en flashback av framsidan av Se & Hör eller liknande tidning, med rubriken, "Carola: Hon stal min man!" eller dylikt.

Inaktiv

Ao, fast marknadschef vad vet han. Hans jobb är ju få oss konsumenter att tro på deras konsol och slutligen köpa den. Då är väl det mest passande att säga att just deras konsol är bäst.... typ


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Och det som citerades på FZ om hur många konsoller det verkligen kommer från sony är ju också ganska intressant. Om nu PS3 gör dunder succe i asien som den förmodligen kommer göra. Tror ni Sony pallar trycket och kan producera tillräckligt med enheter för att kunna göra någon större lansering i Europa senare?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Marknadspersonal is the :evil:

Tur man kan välja att inte lyssna.

Medlem
Skrivet av eDy:

Jävla tradigt att höra allt gnällande. Acceptera bara att båda konsoller kommer att ha fördelar repektive nackdelar.

Dessutom kan ingen veta eftersom PS3 inte har lanserats ännu... gruff Snälla låt tiden avgöra.

Det enda man kan konstatera är väl att Microsoft och deras konsol har lyckats slå sig in ganska bra på konsolmarknaden. Inte hade det varit så stor debatt om Sony och có skulle känna sig helt ohotade. För några år sedan fanns nästan bara PS2 som alternativ om man ville ha en duglig konsol.

GC köper man väl i första hand för att kunna spela uppföljarna till våra klassiska Nintendo spel.

Precis som eDy säger kommer båda konsollerna ha både fördelar och nackdelar.

Jag tror att PS3 kommer kunna få ut bättre grafik än 360 när utvecklarna har lärt sig hårdvaran, men det kommer dröja något/några år, så Teversham-snubben har någolunda rätt. Microsoft kommer ha ett försprång, men det är helt naturligt eftersom de lanserade sin konsoll så tidigt.

Båda företagen snackar en massa skit, men så ska det ju vara. De vill få sin konsoll att låta bättre än konkurenternas konsoll. Jag förstår inte varför folk måste försvara sin favoritkonsoll som om det vore på liv och död. Tycker du inte om vad konkurenternas företag säger, låt det vara. Det företag som du "håller" på kommer att säga exakt samma sak. De vill få sin produkt att låta som den är den bästa. Det är så det ska vara så sluta gnäll så förbannat. De som vill ha en 360 köper en 360, de som vill ha en PS3 köper en PS3. Punkt slut.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag håller med... 360:n har sina problem. Jag tror Ps3 kommer knäcka 360:n i slutändan. Största problemet med X360 är att dem inte valde digital utgång för bild(hdmi,dvi?) och att dem valde en slö högljudd dvd spelare som media spelare? Jag tycker om min 360, men många spel lider av lagg för att dvd spelaren är så slö, och streaming är inte den mest utvecklade teknologin än så det blir inte så bra som dem vill. Personligen gillar jag mer spelen till xbox än playstation, men tycker att ps3 är mer en "next gen" maskin än xbox360. Ps3 har helt nya delar som ingen pc har haft eller kommer ha. Både Cell och BRD. Men vi får väl se... hur det slutar. Om Halo3 och GoW blir så bra som väntat, så kommer Ps3 få problem, speciellt med sin höga pris, speciellt om Xbox360 snart blir ännu billigare..

Xbox360 kommer med en HD-DVD i November och skulle nästan tro att den har HDMI utgång,förhoppningsvis version 1.3.

Medlem
Skrivet av Gero:

Xbox360 kommer med en HD-DVD i November och skulle nästan tro att den har HDMI utgång,förhoppningsvis version 1.3.

Och skulle det vara så, då tycker jag att dom borde ge ut en uppgradering på systemet för bra pris (dvs inte förhögt!). Annars kommer nog min slutnota på Xbox360 sluta på vad PS3an kommer att kosta :$

Medlem
Skrivet av Pumpa:
Skrivet av Gero:

Xbox360 kommer med en HD-DVD i November och skulle nästan tro att den har HDMI utgång,förhoppningsvis version 1.3.

Och skulle det vara så, då tycker jag att dom borde ge ut en uppgradering på systemet för bra pris (dvs inte förhögt!). Annars kommer nog min slutnota på Xbox360 sluta på vad PS3an kommer att kosta :$

Uppgradering kommer att ske via Xbox-live har jag läst

Medlem
Skrivet av Pettor:

Jag är inte "fan" av någon konsol, men alvarligt, det han säger är väl inte mycket mer än att Xbox 360 kommer ha grafiskt övertag för att man vet hur den ska programmeras?

PS3'an är inte lättprogrammerad, det är bara så. Epic som gör Gears of War fick lägga till några miljoner extra kronor på utveckligen för att kunna programmera till PS3'an. Detta kan inte små företag göra utan vidare. Flera kärnor är relativt nytt ännu, och PS3 använder teknik som är allt annat än standard.

Vad marknadschefen sa är att dom kommer ha övertag i 2-3 år. Det har gått 1 år snart. Är det verkligen så osannolikt?

Det kom en ingame video från Metal Gear Solid nyligen vilket visade halvdan grafik, medan t.ex. Gears of War som snart släpps är betydligt snyggare.

Att alla direkt blir offensiva och börjar snacka om gameplay och osv. är väl egentligen larvigare? Det har inte ens rubriken/utalandet att göra!

Wörd!


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Jag tycker det är kul att en marknadschef lyckas reta så mycket folk som tror att PS3s grafik är bättre än 360s.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Personligen gillar jag mer spelen till xbox än playstation, men tycker att ps3 är mer en "next gen" maskin än xbox360. Ps3 har helt nya delar som ingen pc har haft eller kommer ha. Både Cell och BRD.

Nu förstår ja inte riktigt va du menar?
Det är väl inget speciellt mer "next gen" med PS3 än någon annan konsoll på marknaden!?
Blue-Ray kommer komma till pc.. CELL Processorer lär också dyka med tiden. De håller redan på att lansera ett "blad" till IBM's "BlaseCenter" servrar med CELL-proppar..
Så mycket för PS3:ans "next gen" känsla

Men som sagt. Tycker folk ska köpa de dom tycker är intressant. Och är dom nöjda med det sedan, kanon! Men för bövelen!! Försök inte konvertera andra att tycka samma. Vi är ALLA olika och kommer ALLTID tycka olika. Så är de!

Medlem

Hehe, konsoller hit och dit, min är bättre och större än din blahablaha..
Dessa småbarnsfasoner är ju löjliga..
Ne, bättre att inte ha någon konsoll alls som jag och spela allt på PC:n

Varför köpa nya svindyra maskiner (PS3, Wii, XBox360) när man kan emulera bättre maskiner (SNES,NES,SMS,mfl) på datorn?


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Araxnoid, de maskinerna är ju bra för en nostalgitripp, men att kunna spela ett spel som Dead Rising, som är unikt i sitt utförande, berättigar ett inköp av konsoler. Jag har själv alltid varit en inbiten PC-ägare, men börjat inse att det inte handlar om systemet man spelar på, utan spelen i fråga

Medlem

Och jag kan garantera att jag inte kommer bry mig vilken konsol som har snyggast grafik i sina spel när jag skall handla min nästa konsol.

Inaktiv

han har ju rät

Medlem
Skrivet av patrik92:

han har ju rät

It's waaay past your bedtime...

nåväl, ontopic igen då...

"- Jag räknar med att Playstation 3 lanseras i mars, fast hur många konsoler kommer man verkligen att släppa? Kommer Sony att lansera konsoler i Europa om man gör succé på den japanska marknaden?".

Kan någon förklara det ovanstående? Hur kan man tro att PS3 inte ska lanseras i europa om det går bra i japan? Varför skulle man bara satsa på två marknader? Hur tänker mannen!? Det går ju emot all logik!...

Inaktiv

Han menar väl att man tar de konsoler som var menade till Europa-marknaden och säljer i Japan eftersom de blev en sån succé och på så vis garanterar att enheterna blir sålda.

Vilket skulle resultera i att Europa fick vänta ytterligare månader till nästa leverans.

Självklart kommer de inte skippa Europa.....


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Säger bara en sak:

Ready! Fight! :beatup:

Microsoft behöver lite konkurrans, dom är ju sååå vana vid det...


signatur

How can we win when fools can be kings?

12
Skriv svar