Kooperativa Portal 2-lekar på film

Robot
Medlem
Kooperativa Portal 2-lekar på film

ser oerhört lockande ut måste jag säga!

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

trailer.. under 30 sec, såg 1 tråkig sak.. wow

Hela meningen med trailern är att ens fantasi ska gå igång. Jag tyckte åtminstone att det var effektfullt, då jag kan se en hel del möjligheter med Portals co-op.

Kommer nog bli riktigt skoj.

Medlem

Var aldrig riktigt förtjust i första Portal förutom att portal-tekniken var riktigt intressant. Synd bara att dom inte hade den i ett spel som HL2 istället.

Men tvåan ser intressant ut, speciellt co-op. Sen att dom där robotarna ser så charmiga ut gör ju inte saken sämre


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av zhrooms:

trailer.. under 30 sec, såg 1 tråkig sak.. wow

Trots det så gjorde den exakt vad den var till för, gav oss en inblick i hur co-op till Portal 2 kommer bli. Tyckte inte att det stod något om massa fräcka vackra färgbilder och coola monster och annat som faller just DIG i smaken.

Medlem

Co-op hade jag inte förväntat mig. Plötsligt blev suget för Portal 2 ännu större!

Avstängd

Nice, detta betyder split-screen co-op? Hoppas, även fast jag aldrig klarade ettan så blire ett köp om det är split-screen.

Medlem

Rent spekulations sett fick jag ut ganska mycket ur denna trailer.

Detta kan ju rent av föreställa några av de tidigare banorna, då jag vill minnas att meningen är att man ska fly från glados.

Sen så tycker jag personligen att det verkar som att de båda robotarna har olika personligheter vilket kanske bidrar till att det är olika spel stilar på bägge. För den blåa roboten ser ut som att det är någon militär badass robot, och den andra verkar vara en laidback slacker.

Sen så ser vi den blåa roboten skjuta ut två "blå" färgade portaler med.


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

aa det var lite konstigt att han lägger 2 blåa ?... trodde först att den ena hade blåa och den andra gula...så att samarbetet sätts på prov ordentligt =).. alltid kul och blir förbannad på någon noob som öppnar en portal till en sån där energi boll så man får den i pallet.

Trodde också att nästa steg för portal skulle vara att slänga in lite pang pang med lite guns... "telefragga"(gammalt q2 ord som hade fått en ny innebörd), skjuta folk på andra sidan banan och lite annat smått och gott.... put the skill back in the games and make it high speed.


signatur

Godspeed

Medlem

Till skillnad från singel player så skulle jag gissa på att portalerna med samma färg är kopplade till varandra, den ena spelaren borde således bara skjuta blåa portaler medan den andra skjuter orangea.

Om båda hade varsin portal av vardera färg blir det nog rätt så svårt att hålla ordning på vilka portaler som är sammankopplade.

flashkan: Att telefragga syftar ju på att bli teleporterad till inuti en annan spelare och i portal blir man inte teleporterad så man kan då högst putta bort en annan spelare om den är ivägen. Att skjuta genom en portal eller teleporter har väl aldrig kallats telefrag?
http://en.wikipedia.org/wiki/Telefrag#Telefrag

Medlem

Hmm, ser mycket spännande och skoj ut.

Medlem

jo men lite längre kunde den varit tkr jag en att göra ett hopp


signatur

Rwa?

Medlem

Kommer ha riktigt roligt med min polare när jag slänger upp en portal och får honom dödad av turrets xD

Inaktiv

Får hoppas det inte är över hypat som left 4 dead 2 var. Men portal är kul och coop verkar ännu roligare


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Nu blev man ju bara mer taggad på att skaffa Portal 2

Medlem

gilalde inte första portal,för mkt puzzel game:) men kan ju yänka mig om det blir sånadära saker kanske det blir mkt roligare med en polare


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Oj, jag gillar pussel och tänkar spel. Ettan var riktigt rolig så tvåan blir ett givet köp.

COOP blir +et över Iet

Inaktiv
Skrivet av MiXiE:

Får hoppas det inte är över hypat som left 4 dead 2 var. Men portal är kul och coop verkar ännu roligare

Vad har hypen med hur bra spelet är att göra?

Medlem
Skrivet av hunden:

Till skillnad från singel player så skulle jag gissa på att portalerna med samma färg är kopplade till varandra, den ena spelaren borde således bara skjuta blåa portaler medan den andra skjuter orangea.

Om båda hade varsin portal av vardera färg blir det nog rätt så svårt att hålla ordning på vilka portaler som är sammankopplade.

flashkan: Att telefragga syftar ju på att bli teleporterad till inuti en annan spelare och i portal blir man inte teleporterad så man kan då högst putta bort en annan spelare om den är ivägen. Att skjuta genom en portal eller teleporter har väl aldrig kallats telefrag?
http://en.wikipedia.org/wiki/Telefrag#Telefrag

om du läste vad jag skrev "telefrag skulle få en ny innebörd" ...hur? jo slänga en portal upp i ett tak och sen lägga en under hans fötter och du har "telefraggat" honom.. även om den gamla innebörden innebar att spawn killa ngn... så tror jag att det ordet skulle komma tillbaka igen!


signatur

Godspeed

1
Skriv svar