Går det att ändra postens uthämtnings plats?

Medlem
Går det att ändra postens uthämtnings plats?

Jag undrar om det på något vis går att ändra platsen där du hämtar ditt paket, tex Ica eller Statoil till ett annat uthämtnings ställe nära dig?

MFC
Medlem

Ja det går men du måste kontakta posten och det går bara att ändra till ett ställe där posten redan finns.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Du kan ju alltid skriva in någon annan adress än din egen, om du har SMS-avi vill säga. Dock vet jag inte hurvida det är tillåtet eller inte


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

rent generellt sorteras postens paket på de två första siffrorna som bestämmer vilken terminal paketet ska till. När paketen är framme vid korrekt terminal sorteras de efter mer exakta postnummer. För större gods (över 120 lång x 60 bred) sorteras paket manuellt, och då kan jag garantera dig att det kommer hamna på din vanliga uthämtningscentral.

För paket under detta borde det dock inte vara några större svårigheter att fixa en exception i datorsystemet som hanterar paketen, men då måste du kontakta någon högre uppsatt på posten.

//Postis i göteborg.

1
Skriv svar