Tyska Gothic 3-tester: "Buggigt"

Robot
Medlem
Tyska Gothic 3-tester: "Buggigt"

Versionen som testades VAR den som drogs tillbaka. Få all fakta korrekt tack!

Redaktör

Ordnat. Klantigt av mig, tack för rättelsen.


signatur
Medlem

Jag kände på mig det här... hoppas det kommer en redig patch eller något, om de inte hinner fixa de värsta buggarna innan release vill säga.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

De tidigare Gothic spelen var fullt spelbara direkt vid releasen, så vi kan nog förvänta oss ett Gothic 3 som fungerar fint.

Inaktiv

"som är buggigt bortom spelbarhet"

och ändå så får den 8/10?

något av det måste ju vara fel.

Medlem

Kolla länken... Jag kommer till en sida där det står

"The topic or post you requested does not exist"

Fel länk eller har foruminlägget blivit bortcensurerat?

Medlem

Vilken chock om vi återigen får ett spel som är buggigare än dansen bugg. Så man återigen får patcha av bara den. Det har liksom blivit en rutin att släppa ofärdiga spel. Och varför inte, vi verkar ju acceptera det?!? Verkar som vi har blivit vana vid att spel "ska" vara buggiga vid release, och ju fler patchar till ett spel desto bättre... Hur fel det har blivit här...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

antar jowood blev sura och kontaktade sidan som hostade tråden.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Som det första inlägget säger så drogs den testade versionen tillbaka innan det började tryckas i större skala, den som vi kommer kunna köpa är "buggfri". Ser fram emot det här, dom andra spelen i serien var bra

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

den som vi kommer kunna köpa är "buggfri".

Ja hoppas kan man ju alltid göra. Men jag mindre optimistisk. Så många spel, även bra spel från bra utvecklare, har på senare tid blivit släppta i mitt tycke i beta kvalite.
Visst patcher har dem alltid släppt till spel, men förr så var det för att fixa sånt som dem missat eller sånt som behöver fixas av andra skäl.

Men nu har det blivit så att utvecklarna släpper helt medvetet spel som inte är färdiga, pga girighet eller nåt, för dem vet att folk köper ändå och accepterar att patcher ska göra spelet helt.

Kolla bara på BF2. Spelet funkar fortfarande inte som det ska, och det är över ett år gammalt. Tycker BF2 t.om funkade bättre vid release än nu.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Dessa tyskar med sina halvfärdiga spel.

Jowood är ju höjdare på att tvinga ut spel innan de är färdiga. Annars verkar Gothic 3 som en riktigt jäkla bra rollspelsupplevelse, men det är nog tur att jag måste uppgradera datorn innan jag kan spela. Vilket lär ta något år, under vilket Piranha Bytes förhoppningsvis hinner lite med radar på spelet.

Jajamen, det har skämtats länge om Jowood och deras buggiga spelsläpp. Det var småkul i början men det börjar kännas lite sorgligt att så många spel som är bra i grunden floppar totalt p.g.a alla buggar. Ibland är de helt ospelbara.
Innan Gothic 3 var det The Guild 2 som kom för runt två veckor sedan och redan har fått två tre patchar och fortfarande är ospelbart.
Jag börjar luta åt att enbart göra med Jowood spel som jag gjorde med The Guild 1. Bara köpa s.k "Gold edition", rea-versioner som släppts när spelet är inte är nytt längre. The Guild 1 var då både billigt, patchat stabilt och inkluderade expansionen gratis.

Medlem
Skrivet av FosterVattenKraft:

Jajamen, det har skämtats länge om Jowood och deras buggiga spelsläpp. Det var småkul i början men det börjar kännas lite sorgligt att så många spel som är bra i grunden floppar totalt p.g.a alla buggar. Ibland är de helt ospelbara.
Innan Gothic 3 var det The Guild 2 som kom för runt två veckor sedan och redan har fått två tre patchar och fortfarande är ospelbart.
Jag börjar luta åt att enbart göra med Jowood spel som jag gjorde med The Guild 1. Bara köpa s.k "Gold edition", rea-versioner som släppts när spelet är inte är nytt längre. The Guild 1 var då både billigt, patchat stabilt och inkluderade expansionen gratis.

Jo, efter att jag läst på The Guild 2 forumet så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Såg en post av en kille som bad alla att sluta hacka på tillverkarna, stackarn fick en hel hög med skit kastad i ansiktet direkt. Det tog dom ca 1,5 år att göra Europa 1400 buggfritt, man tycker dom borde lära sig av sina misstag, men icke.

Men Gothic spelen har alltid varit förvånansvärt buggfria direkt vid releasen. Tvivlar på att Gothic 3 blir nått undantag.

Alltså, Gothic 3 var det buggigaste jag testat på år och dagar. Tyvärr hann de inte dra in i tid, utan guldversionen hade redan hunnit ut. I min bok förtjänar man inte mkt pardon för en sådan miss. Gör man ett spel ska man för böveln testa det under tiden; det är en skyldighet och självklarhet. Får de fixat problemen är det f.ö. ett hyggligt lir, som dock får svårt att blidka massan i sällskap av ex. Oblivion och nalkande NWN2.


signatur
1
Skriv svar