Piffa till Deux Ex-grafiken

Robot
Medlem
Piffa till Deux Ex-grafiken

Hmm, men frågan är ju hur mycket bättre de här nya modellerna och texturerna egentligen är i jämförelse med originalen. När man tittar på bilderna i galleriet så ser ju faktiskt originaltexturerna bättre ut, även om de är i mindre upplösning..

Medlem

Jag kissade nästan ner mig av upphetsning när jag såg denna nyhet. Så många gånger jag kikat in på deras sida för att besviket att de fortfarande höll på att utveckla. Deus Ex är det bästa spelet som gjorts, punkt slut. Nu måste jag sätta mig och spela igenom det ännu en gång. Ta er i kragen och gör detsamma.

Medlem

Hojta till om det är något att hänga i granen. Jag är tveksam, men om tillräckligt många spelar och prisar det så kanske jag orkar leta fram spelet på vinden..

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Hmm, men frågan är ju hur mycket bättre de här nya modellerna och texturerna egentligen är i jämförelse med originalen. När man tittar på bilderna i galleriet så ser ju faktiskt originaltexturerna bättre ut, även om de är i mindre upplösning..

Vilka av de äldre modellerna ser bättre ut än de nya? Jag tycker t.ex. att den nya JC Denton modellen ser ju betydligt bättre ut än den gamla.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

wow, gjorde nästan samma sak om asker. Letade precis efter nåt liknade som Rebirthmodden till deus ex tidigare idag. Synd att packen är långt ifrån klar, men men.

Medlem

Måste nog säga samtliga. Själva geometrin ser väldigt o-optimerad ut, de hade inte lidit av en liten stiliserad touch. Inget överdrivet såklart, men i nuläget så är de väldigt generiska. Texturerna tycker jag inte bidrar något positivt i nuvarande form. Som sagt, de kanske är högre upplösta, men utöver det så är känns de inte särskilt intressanta.

Originaltexturerna är väldigt väl utarbetade, och de små formaten till trots så kan man ändå urskilja mer tanke och designkänsla bakom dem..

Eller så är jag lite väl kritisk och orättvis som vanligt, men det känns inte så just nu.

Medlem

Jo deus ex va fruktansvärt roligt.. tvåan va dock en stor besvikelse om jag minns rätt.

hoppas verkligen att dom börjar på ett nytt spel med samma stil, tvivlar på att man kan återuppliva ettan genom att göra nya texturer och modeller.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Hojta till om det är något att hänga i granen. Jag är tveksam, men om tillräckligt många spelar och prisar det så kanske jag orkar leta fram spelet på vinden..

"This release wont blow your socks off - you wont load it and feel like youre wearing some zany HDTP spectacles - its more of a showcase. I think the only time this mod will impact is once the weapons pack and characters are all done :)"

från utvecklarna själva.. kan nog vara värt att vänta ett tag till.


signatur
Medlem

Man borde uppdatera AI också..den var riktigt dålig i ett annars perfekt spel.

Medlem

Måste provas! Var ett tag sen man klarade igenom Deus Ex (tappat räkning på hur många gånger man spelat om Deus Ex)


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

FML
Medlem

Har försökt köra Deus Ex ett flertal gånger och varje gång så stannar spelet efter att man har mött brosan i Hotellet. Han vägra lämna det som han typ säger att han ska, vad gör jag för fel?

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Har försökt köra Deus Ex ett flertal gånger och varje gång så stannar spelet efter att man har mött brosan i Hotellet. Han vägra lämna det som han typ säger att han ska, vad gör jag för fel?

Om du menar när man möter ens döende bror i lägenheten så ska han inte lämna något åt dig. Han säger väl bara åt dig att springa därifrån innan agenterna dyker upp?

Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av zolidznake:

Har försökt köra Deus Ex ett flertal gånger och varje gång så stannar spelet efter att man har mött brosan i Hotellet. Han vägra lämna det som han typ säger att han ska, vad gör jag för fel?

Om du menar när man möter ens döende bror i lägenheten så ska han inte lämna något åt dig. Han säger väl bara åt dig att springa därifrån innan agenterna dyker upp?

vilket man inte behöver

Medlem

oh kul att deus ex får sån här upgrade ^^ ..älska rebirth modden till systsem shock 2


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

[SPOILER+BUGG]
zolidznake: Det finns 3 du kan lösa det stället på.

1. Dö! Om du dör där väcks du upp, fångad i en cell. (Paul dör)
2. Stick ut genom fönstret och åk iväg med tunnelbanan, för att sedan bli tillfångatagen, eller dödad (du väljer själv) av Gunther, oavsett händer samma sak som i #1. (Paul dör)
3. Överlev inne på hotellet och gå ut genom riktiga dörren, för att sedan göra som i #2. (Paul överlever, du får en aug canister senare + lite råd genom hela spelet, dessutom är det riktiga händelseförloppet enligt Deus Ex 2)

En bugg är dock att man kan överleva mötet med Gunther genom att springa förbi honom med västen som gör en osynlig, använda strength mod (som är uppgraderad till level 2) på en låda. Då kan man komma ut från fällan. Dock är det inte meningen, så hela resten av banan är bäcksvart. Vill man komma vidare måste man dö eller gå med på att bli tillfångatagen.

Och tillsist, nej jag har inte spelat spelet minst 20 gånger, jag kan inte hela spelet och alla dess utgångar i huvet och det är inte det bästa spelet någonsin enligt mig...

Medlem

Hoppas de fortsätter och försöker lägga till texturer som någolunda täcker hela spelet, lite som rebirthmodden.. vilken är guld

Lazaroth: la till en [spoiler]-tag på din post, hoppas du inte misstycker.

Medlem

Gör inte mig nått, såg inte att det fanns nån sån funktion. Man vill ju inte förstöra det bästa spelet som någonsin gjorts (enligt mig) för någon som inte spelat det.

Medlem

Har tyvärr tappat min version av detta eminenta mästerverk till spel, spel föressten, det förtjänar bättre ord.
Min fråga, vart kan jag köpa ett ex idag?, letat precis överallt tror jag, därför vänder jag mig nu till er


signatur

Retro.

Flakmonkey
Skrivet av Golvis:

Har tyvärr tappat min version av detta eminenta mästerverk till spel, spel föressten, det förtjänar bättre ord.
Min fråga, vart kan jag köpa ett ex idag?, letat precis överallt tror jag, därför vänder jag mig nu till er

I någon butik lär du ju inte hitta det så det är bara att se vad som händer på sidor som Tradera, Blocket, etc

Medlem

Japp det blir nog så, lär inte finnas i "fyndlådorna" heller :\


signatur

Retro.

Medlem

Deus Ex, vilket spel, vilken musik, vilken stämning, vilken detaljrikedom! Även fast det är förhållandevis linjärt, så gör de många sätten man kan lösa olika problem på med olika konsekvenser som följd att det känns som ett av de friaste spelen som kommit till PC även idag. Älskar verkligen alla små storybitar och eastereggs man kan hitta genom att snoka igenom precis alla delar av spelet.

Naturligtvis skulle tvåan komma att bli en fördummad multiplattform-sellout med alla små detaljer och micromanagement borttaget... hacka en turret genom att gå fram till en terminal och trycka USE, så fantasifullt...( men man spelade igenom ändå bara för att få reda på storyn)
Det var väl på grund av det som det sålde så uselt.

Så sorgligt att ännu en underbar spelserie dör "anpassad för konsolungar"-döden... kan de inte låta PC-spel vara PC-spel och konsolspel vara konsolspel, så de inte tvingas till multiplattform där man får det sämsta av båda världar?

1
Skriv svar