Anime och manga

Avstängd
Anime och manga

Det känns som att jag måste omvärdera mina åsikter litegrann. Anime och manga är inte skit. Inte allt, i alla fall. Efter att ha sett några filmer från Studio Ghibli så är helt galen i dem, Studio Ghibli och deras filmer alltså. Japanska är inte heller jobbigt att lyssna på i en film.

Min åsikt kring anime och manga har tidigare varit grundad på fel grund - alltså barnfilmer och skitfilmer. Undrar om det finns fler bra animefilmer och serier. ^^

#blogg

Medlem
Anime och manga

Jag såg nyss Totoro, mycket bra

Medlem

Att anime och manga skulle vara skit kommer från sånna som baserar sin åsikter av vad de sett på svensk tv (dvs Pokemon och Sailor Moon) och tror att allt är likadant... vilket stör mig lika mycket varje gång


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Finns en massa olika serier å filmer som äger totalt! Lättare å rekommendera någon serie om man vet vad du tycker om för sorts filmer. Själv så gillar jag verkligen Rurouni Kenshin å Samurai Champloo.

Avstängd
Skrivet av cribba:

Att anime och manga skulle vara skit kommer från sånna som baserar sin åsikter av vad de sett på svensk tv (dvs Pokemon och Sailor Moon) och tror att allt är likadant... vilket stör mig lika mycket varje gång

Mm. Lite onödigt att basera allt på en grej.

Medlem

Death Note är väl en serie som de flesta gillar. Älskar den själv. Tyvärr är inte den sista tredjedelen av serien alls lika bra som i mangan...

Men som sagt, det finns massor av bra serier, och man måste veta vad du tycker om för typ av filmer eller whatever för att kunna rekommendera något.

Avstängd

Mm. Den typen jag gillar mest är den typen som Studio Ghibli gör. Egentligen var det här inte tänkt som en tipstråd eller nåt, men tips är förstås alltid välkommna.

Death Note var väl om den där konstiga tjejen med superkrafter eller nåt? Såg en liten snutt hos en kompis förra året eller nåt.

Medlem

Nja, inte riktigt en serie om en tjej med superkrafter om man säger så. XD

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=659...

Där kan du läsa lite mer om serien (och andra series för den delen).

Medlem

Snöa inte in dig för mycket på Studio Ghibli bara. Visst har dom gjort en del bra filmer men det finns mycket annat också.

Akira
Jin-Roh
Steamboy
Appleseed
Ghost in the shell
Ninja Scroll
Perfect Blue

Dom är väl ett måste utöver Studio Ghibli's filmer.

Avstängd

Jo, får ta och titta på dem också.

1
Skriv svar