"PS3 är för dyrt", va fan snackar du om n00b?

Medlem
"PS3 är för dyrt", va fan snackar du om n00b?

Vad är det med folk som säger att Playstation 3'an är för dyr?
5500kr för ett starter pack verkar absurt i många öron tydligen och jag förstår inte varför.

Om vi jämnför Xbox 360 Premium paketet med Playstation 3 60gb Starter Pack så ska vi se vad som är dyrast igentligen.

Ps3'an går lös på ca. 5500kr säger vi och x360 på 3500kr. Det är paketen vi snackar om här, vänta ska ni få höra hur vi snabbt får Ps3'an att låta billig.

Ps3an har tre gånger större hårddisk än Premium paketet, Microsoft sätter sitt värdet på 20gb på ca. 450kr, alltså 900kr plus på x360 (4400kr).

Sedan har Ps3'an Bluray, x360 kan ha HDDVD men du måste köpa till det, för dryga 1500kr (5900kr), är 360n redan dyrare? vänta! det kommer mer!

x360n saknar stöd för trådlöst nätverk från låda, det måste du självklart köpa till, 800kr plus på boxen! (6700kr).

Trådlös kontroll låter ju lockande, men hur laddar man den? med batterier såklart, självklart finns det kabel för x360'ns trådlösa kontroller så man kan ladda batterierna genom kontrollen men även det får du... just precis, köpa till! 300kr!

Alltså, 5500kr för en konsoll som räcker länge (ps2'an är 7år gammal men trots det kommer grymma titlar till fortfarande).
Eller 7000kr för en konsoll som kommer ger dig en ring av död, känner seriöst ingen som har haft en felfri Xbox 360.

Så där har vi det ladies and gents, Playstation3'an är billigare med tanke på vad man får med.

PS (detta blogginlägg är rätt gammalt så priserna är nog lägre).

#blogg


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem
"PS3 är för dyrt", va fan snackar du om n00b?

...nu läste jag inte din blogg, men förmodar att det är "du får allt det här för summan"-argumentet. Men det är inte det som någon gnäller på, det är själva prislappen. Alla kan inte lägga upp de pengarna och då spelar det ingen roll vad man får i slutänden.

Samma argument skulle kunna läggas in på Ferrari osv också.


signatur
Medlem

Mmm det är sant men poängen var att PS3an har mer potential redan från start till skillnad från x360 och anledningen till att jag skrev ett blogginlägg om det (iofs var detta ett gammalt blogginlägg från min andra bloggsida) var för att många n00bs aka. Casual Gamers vägrar se det, utan dom ser prislappen och går iväg.

Det var DET som var poängen, sant men hur familjevänlig är en Ferrari? ;D (snälla responda inte på det där )


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem

Glöm inte att man gärna vill ha en konsoll där man verkligen kan spela något, vilket man inte kan på ps3'an. Sen att ps3'ans hårdvara är bättre i teorin väger inte upp till att den är sämre i praktiken.

Dessutom så har ps3'an väldiga problem med värme och döende fläktar..

Medlem

Alltså skit i att försöka försvara PS3'an med mer kraft, större hdd osv då det är helt irrelevant i sammanhanget.

Däremot är inte starterpack orimligt dyrt då det ingår 2 spel och en extra handkontroll vilket går på runt 1000-1500:- Dvs maskinen hamnar runt 4500:-. Inte orimligt på något sätt. Och sedan 40gb versionen av PS3'an kommit som också den landar runt 4500:- så är inte ps3'an orimligt dyr nånstans.

Men alla dessa argument om prestanda, hdd osv osv är bara rent fanboi snack som kan nötas till dödagar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Låter precis som du lagt hela din spargris på ett PS3 och försöker övertala dig själv att det var ett bra köp medans du spelar om Uncharted för fjärda gången irad för att det inte finns några andra bra spel.

Du använder dig av helt ologiska argument. Så med dina beräkningar så tycker du att 27 500 kr är helt rimligt för ett PS3 om den skulle ha en hårddisk på en terabyte? Du skulle inte ens höja på ögonbrynet över det priset? Det är PRECIS det du säger..

Medlem

Men geez, anledningen till att jag skrev bloggen var för att jag är less på höra hur fattiga studenter klagar över pris hit o dit.

Bara ett spel kostar upp mot 700 (okej, 699 då) så jag föreslår att man hittar en ny hobby om man ska sitta och gnälla på prislappen.

Jokkocze: Vem sa att PS3an är bara en spelmaskin?
För tillfället är PS3an ett multimedia... våffeljärn, IMO iaf.

Lingon: Jasså? jag som lägger undan 8000kr varje månad och har 4000kr i fickpengar varje månad?
Låter precis som du har stora problem med dömma ut folk och gärna glömmer att läsa mellan raderna.

Det jag säger är att "n00bs" dvs. casual gamers ser en prislapp och går därifrån, det är dom bloggen är riktad mot.
Så det är dina påhopp som är helt ologiska.

Oh and btw Wardancer, jag äger ingen j*vla PS3a =P.


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

1
Skriv svar