Veckans fråga: Lirar du helst on- eller offline?

Robot
Veckans fråga: Lirar du helst on- eller offline?
Veckans fråga: Lirar du helst on- eller offline?

Ett saftigt enspelarläge att mysa med är bäst. Men multiplayer är inte fel det heller, när spelet är bra.

Tyvärr finns det inga bra multiplayer-RPG:n eller äventyrsspel.

Medlem

Multiplayer, finns inget härligare än att hoppa in i ett spel och umgås samtidigt som man röjjer


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Beror på om storyn är bra, då kör jag helst SP, och när det är RTS kör jag alltid SP.


signatur
Medlem

helt klart mp, sp tröttnar man på allt för snabbt.

Medlem

jag tog bägge två båda har sin charm, då i singelplayer får man en riktigt bra story berättad medans multiplayer får man umgås med andra:)

Det ultimata är ju coop då man får röja igenom ett spel med polaren och få ett bra berättande, finns dock inte allt förmånga spel som har coop.

Medlem

Singleplayer, då jag kan då "rollspela" lite oberoende vilket spel det är. T.ex. Hitman så kan jag verkligen försöka spela hitman och inte bara ta det bästa vapnet för att få så mkt frags så möjligt som det alltid slutar med i multiplayer. Tycker det ger mycket mer spel inlevelse om man bestämmer sig för att spela på ett visst sätt, och sendan följer det så gott det går. funkar som sagt oftast inte särskilt bra i multiplayer spel då de flesta andra bara vill ha kills


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

rpg och fps är roligast online. Medans racing och olika simulatorer passar bra som singelplayer


signatur

Hette förut :FRAGstealer

Medlem

SP all the way, för trött på allt tjaj i onlinespel, spelar man bra så fuskar man, spelar man dåligt så kan man dra, för att inte tala om mmorpg? Uhh... Får mardrömmar bara av att tänka på dem..

Umgås gör jag hellre på riktigt än i ett spel.

PaZ
Medlem
Skrivet av jojon:

jag tog bägge två båda har sin charm, då i singelplayer får man en riktigt bra story berättad medans multiplayer får man umgås med andra:)

Det ultimata är ju coop då man får röja igenom ett spel med polaren och få ett bra berättande, finns dock inte allt förmånga spel som har coop.

hehe, jag tycker precis tvärtom: i coop måste man krångla med att fixa nåon att spela med och dessutom får man inte spela exakt som man vill själv, och framförallt får man fortfarande möta korkade datormotståndare..

Medlem

kombinationen är ju helt klart bäst. Multi OCH singel dvs co-op!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Japps, ska vara coop..
Btw, har ni några förslag på bra coop spel?


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Ett avancerat och väl utvecklat MMORPG är att föredra. Tyvärr finns inga sådana längre, det ska vara enkla snabba MMOs för att tilltala WoWs spelarbas.


signatur
Medlem

Jag röstar på båda. Ibland är det väldigt skönt med SP (ah... Max Payne) men det är alltid kul att spela mot levande personer. AI kan vara så stelt att spela mot.

Inaktiv

Saknar kooperativ multiplayer som ett val.
Det är absolut roligast. Klår allt annat.
Mer CO-OP åt folket!

Medlem

Vart faktiskt förvånad över att så stor procent valde singleplayer, nog kan jag hålla med om att Longest Journey eller HoM&M är roligast i singleplayer (doh) men Quake 4, WoW Trackmania. Multiplayer och riktigt motstånd gör så jäkla mycket för spelupplevelsen.

Medlem

Tycker både Sp och MP är roligt faktiskt. Men ibland orkar man inte med mp. Så då är det kul o sitta o spela igenom ett sp-spel

Medlem

Saknas ett alternativ.
"Beror på spelet"
Så enkelt är det

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Ett avancerat och väl utvecklat MMORPG är att föredra. Tyvärr finns inga sådana längre, det ska vara enkla snabba MMOs för att tilltala WoWs spelarbas.

Utveckla "avancerat" och väl utvecklat? Att WoW skulle vara "snabbt" eller "enkelt" håller jag inte med om på något sätt heller, det tar många, många månader eller to.m år att sätta sig in i precis allt. Ett bredare RPG existerar nog inte och därav är det också väldigt populärt.

Har du en lvl60 karaktär och spelar i ett gille som nått end-game instanserna så är det mer taktik och djupare regler än vad jag stött i något singelplayer RPG (spelat datorrollspel sedan Ultima6)

Tror många dissar WoW som "enkelt" för att de bara testat det någon vecka och inte sett ens 1% av vad spelet egentligen är. Jag dissade det också på samma sätt till en början, ska jag ovilligt erkänna


signatur
Medlem

Föredrar multiplayer men givetvis funkar singleplayer-spel ibland.

Medlem

En tuff duel i qw där man vinner med en frag eller två när det är några sekunder kvar är det nästan ingenting som kan slå i spelväg. Adrenalin fart och känsla på en och samma gång. Fast vissa singleplayerlir har vart riktigt sjyssta som Max payne t.ex.

Medlem

online mest för det kommer inga roliga sp spel för tillfället.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Gullefjun:

Ett avancerat och väl utvecklat MMORPG är att föredra. Tyvärr finns inga sådana längre, det ska vara enkla snabba MMOs för att tilltala WoWs spelarbas.

Utveckla "avancerat" och väl utvecklat? Att WoW skulle vara "snabbt" eller "enkelt" håller jag inte med om på något sätt heller, det tar många, många månader eller to.m år att sätta sig in i precis allt.

Vore WoW ett avancerat och ett mer "väl utvecklat" MMORPG så hade det aldrig fått såpass många spelare som det har. Vi kan ta ett dåligt exempel; Counter-Strike. Vore det inte så enkla kontroller och lätt att lära sig hade det aldrig varit så populärt som det är i dag.

Medlem

Kan inte välja, men coop är heltklart skit skoj.. Men annars föredrar jag nog ett bra singleplayer spel, ser fram emot Assassin's Creed, och coop i Gears of War, Halo3.

Multiplayer kan heltklart vara skit skoj det med, men inte lika kul som att smyga runt och ha sig i typ Oblivion eller Thief 3.

Medlem

Hmm, väldigt svårt att avgöra. En hårdkokt CPM match eller ett äventyr i Okami, är nog lika roligt :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

F.J-la svår fråga om man inte är nåt "speciellt spel"-freak.
För min del blev det båda.

Medlem

Mina händer luktar fortfarande lök


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Har SP-delen en bra story med härliga karaktärer och ett trevligt gameplay så föredrar jag offline före online vilken dag som helst.

Medlem

Självklart ONLINE i mina ögon då man knyter nya kontakter och har jäkligt kul ihop.

Medlem

Ett spel som Max Payne eller liknande som har en grym story som man fastnar i är ju läckert, men dom spelen är ju bara bra en gång. Sen när man har klarat det och "läst" hela storyn är det ju liksom över. Så i längden så är ju MP helt klart bäst, just nu spelar jag t ex. WoW vilket är svårt att tröttna på


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

12
Skriv svar