Veckans fråga: Lirar du helst on- eller offline?
Ett saftigt enspelarläge att mysa med är bäst. Men multiplayer är inte fel det heller, när spelet är bra.
Tyvärr finns det inga bra multiplayer-RPG:n eller äventyrsspel.
Beror på om storyn är bra, då kör jag helst SP, och när det är RTS kör jag alltid SP.
jag tog bägge två båda har sin charm, då i singelplayer får man en riktigt bra story berättad medans multiplayer får man umgås med andra:)
Det ultimata är ju coop då man får röja igenom ett spel med polaren och få ett bra berättande, finns dock inte allt förmånga spel som har coop.
Singleplayer, då jag kan då "rollspela" lite oberoende vilket spel det är. T.ex. Hitman så kan jag verkligen försöka spela hitman och inte bara ta det bästa vapnet för att få så mkt frags så möjligt som det alltid slutar med i multiplayer. Tycker det ger mycket mer spel inlevelse om man bestämmer sig för att spela på ett visst sätt, och sendan följer det så gott det går. funkar som sagt oftast inte särskilt bra i multiplayer spel då de flesta andra bara vill ha kills
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
jag tog bägge två båda har sin charm, då i singelplayer får man en riktigt bra story berättad medans multiplayer får man umgås med andra:)
Det ultimata är ju coop då man får röja igenom ett spel med polaren och få ett bra berättande, finns dock inte allt förmånga spel som har coop.
hehe, jag tycker precis tvärtom: i coop måste man krångla med att fixa nåon att spela med och dessutom får man inte spela exakt som man vill själv, och framförallt får man fortfarande möta korkade datormotståndare..
Ett avancerat och väl utvecklat MMORPG är att föredra. Tyvärr finns inga sådana längre, det ska vara enkla snabba MMOs för att tilltala WoWs spelarbas.
Ett avancerat och väl utvecklat MMORPG är att föredra. Tyvärr finns inga sådana längre, det ska vara enkla snabba MMOs för att tilltala WoWs spelarbas.
Utveckla "avancerat" och väl utvecklat? Att WoW skulle vara "snabbt" eller "enkelt" håller jag inte med om på något sätt heller, det tar många, många månader eller to.m år att sätta sig in i precis allt. Ett bredare RPG existerar nog inte och därav är det också väldigt populärt.
Har du en lvl60 karaktär och spelar i ett gille som nått end-game instanserna så är det mer taktik och djupare regler än vad jag stött i något singelplayer RPG (spelat datorrollspel sedan Ultima6)
Tror många dissar WoW som "enkelt" för att de bara testat det någon vecka och inte sett ens 1% av vad spelet egentligen är. Jag dissade det också på samma sätt till en början, ska jag ovilligt erkänna
Ett avancerat och väl utvecklat MMORPG är att föredra. Tyvärr finns inga sådana längre, det ska vara enkla snabba MMOs för att tilltala WoWs spelarbas.
Utveckla "avancerat" och väl utvecklat? Att WoW skulle vara "snabbt" eller "enkelt" håller jag inte med om på något sätt heller, det tar många, många månader eller to.m år att sätta sig in i precis allt.
Vore WoW ett avancerat och ett mer "väl utvecklat" MMORPG så hade det aldrig fått såpass många spelare som det har. Vi kan ta ett dåligt exempel; Counter-Strike. Vore det inte så enkla kontroller och lätt att lära sig hade det aldrig varit så populärt som det är i dag.
Kan inte välja, men coop är heltklart skit skoj.. Men annars föredrar jag nog ett bra singleplayer spel, ser fram emot Assassin's Creed, och coop i Gears of War, Halo3.
Multiplayer kan heltklart vara skit skoj det med, men inte lika kul som att smyga runt och ha sig i typ Oblivion eller Thief 3.
Ett spel som Max Payne eller liknande som har en grym story som man fastnar i är ju läckert, men dom spelen är ju bara bra en gång. Sen när man har klarat det och "läst" hela storyn är det ju liksom över. Så i längden så är ju MP helt klart bäst, just nu spelar jag t ex. WoW vilket är svårt att tröttna på
What are you waitin' for... Christmas?