The Ship uppfräschat

Robot
Inaktiv
The Ship uppfräschat

Gött det. Lustigt spel det här, the Ship.

Medlem

Kul att se att de även ser över de små detaljerna, så som hur knivarna och gafflarna ligger i händerna när man äter.

Har inte spelat nu på några veckor, men ska nog ladda hem och spela lite ikväll. Börjar bli förkyld igen, så blir att stanna hemma nu såhär på fredagskvällen..

Medlem

Är spelet bra? ni som har spelat det.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Är väldigt roligt, även om det är långt från ett avkopplande spel. Tror aldrig jag någonsin varit så paranoid som när jag spelade The Ship. Ett av få multiplayerspel som jag inte blir irriterad av efter några timmars spelande, förutom när folk beter sig som idioter (är dock inget man kan komma ifrån i multiplayer).

Medlem

Så du menar att de ship är multiplayer? hur fungerar det, är det olika servrar eller en enda båt där alla träffas?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

The Ship är i grunden uppbyggt som ett konventionellt miltiplayerspel, där folk kan sätta upp sina egna servrar. Det finns olika maps/banor som vanligt, som spelas i rundor, men i det här fallet är
varje map ett fartyg.

Man kliver in på en server som vanligt och blir tilldelad en karaktär, samt ett offer (en annan spelare) som man ska döda innan tiden går ut. Samtidigt som du försöker hitta ditt offer på skeppet, så har en annan spelare fått i uppgift att döda dig. Dödar du ditt offer får du en viss summa pengar, beroende på vilket vapen du använde. Detta ändras varje runda. Dödar du en oskyldig blir du bestraffad. Men, dödar du i självförsvar den som
jagar dig, får du inget straff.

Blir en ständig katt-och-råtta-lek, och det blir inte lättare då man kan klä ut sig genom att byta hattar, kläder, glasögon, osv. Misstänk att någon följer efter dig så rundar du ett hörn, och snabbt byter om och går in i klunga människor. Ditt namn syns ovanför ditt huvud bara när någon har siktat på dig och klickar på knappen för att identifiera dig, men byter du kläder så försvinner namnet igen tills du blir återigen identiferad, vilket inte alltid är lätt om du slingrar dig genom en grupp människor.

Redaktör
Skrivet av Laxen:

Så du menar att de ship är multiplayer? hur fungerar det, är det olika servrar eller en enda båt där alla träffas?

FZ:s recension.


signatur
Medlem

Tänkte rekommendera recensionen också, men kom då på att jag klagade väldans på den, så kändes bäst att strunta i det.

1
Skriv svar