Titan-läget i Battlefield 2142 förklarat

Robot
Inaktiv
Titan-läget i Battlefield 2142 förklarat

Gött!
Håller verkligen med att det skulle bli koas när alla som precis fått spelet inte fattar något om vad det innebär med Titan!:up:

Medlem

Undra om titanbuggen är kvar, hehe.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

En del buggar är säkert kvar. Problemet är dock att Titanen är feldesignad. Man kan barrikadera sig vid konsol nr4 och ingen lär komma in i den korridören sen. Lönt att "kunna storma" Titanen då haha... Stannar med BF2 istället.

Medlem

Rätt nice att dom gör instruktions videos


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

det här är inget att ha... speciellt inte för 400 riksdaler!

Medlem

Får hoppas detta går att spela.
BF2 är bara att kasta i papperskorgen om dom inte släpper nån mer patch snart.
Allt funka bra tills 1,4 kom ut.
Spelet hoppar ur lite då å då.

Medlem

Såg en ny grej iaf, den där indikatorn i apcn som visar att du är nog nära för att hoppa upp med launchpoden.

WeX
Medlem

titanen: the place for excessive claymore-planting


signatur

Boom headshoot!

Medlem

titan var tråkigt tycker jag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jot
Medlem
Skrivet av ArtMan:

En del buggar är säkert kvar. Problemet är dock att Titanen är feldesignad. Man kan barrikadera sig vid konsol nr4 och ingen lär komma in i den korridören sen. Lönt att "kunna storma" Titanen då haha... Stannar med BF2 istället.

Fast samtidigt ska man ju också se att det går att anfalla två konsoller samtidigt... teamwork ... sen att det finns självklara svårigheter med att storma något med oändligt många förstärkningar/respawns bör man ju också ta i beaktande... enligt min åsikt borde spawntiden sättas längre, eller att man begränsas i antal respawns man har som spelare, samtidigt som tiden man lever förlängs... . men det är ju min åsikt och skulle ju självklart vädrat den i betan, men det sket jag i.. känns som EA kommer håva in storkovan ändå


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

Eftersom det komemr innehålla reklam så... aldrig att jag betalar för ett spel som ska innehålla reklam.

Medlem

Magiskt, tyckte att betan var kanon. Det enda som var dåligt var vissa vapen och sen alla buggar.

Längtar efter full version!

Edit: Fargo du är töntig...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Löjlig för att jag tycker en annan sak än du? Inte bara det att dom tänker importera reklam i spelet, så ser spelet grafiskt sätt exakt likadant ut, motorn känns varken bättre eller nyare. Detta är mer som ett expansion-pack. Jag håller mig till mitt BF 2 ist.

Medlem
Skrivet av ArtMan:

En del buggar är säkert kvar. Problemet är dock att Titanen är feldesignad. Man kan barrikadera sig vid konsol nr4 och ingen lär komma in i den korridören sen. Lönt att "kunna storma" Titanen då haha... Stannar med BF2 istället.

Fast om fienderna barrikaderar sig i titaten så kommer de ju att förlora eftersom missilsilosarna till slut skjuter sönder den. Så jag ser inte riktigt något problem.

Inaktiv

Jävla grymt, märkte en rolig sak till hörrni!

Mov-format, högupplöst (133,7 MB)

> 133,7 MB < hihi

Medlem

Luktar flopp, hoppas på flopp

Medlem

Hmm, var i videon visar de när titanerna sprängs för tidigt?

Jag tänker avvakta med att köpa BF2142, jag tvivlar på att de har tagit emot och löst tusentals buggar.

Medlem

Alla ni som är negativa och talar om för allmänheten att ni inte tänker köpa spelet, ni kommer inte att kunna hålla er, ni kommer att köpa spelet ändå, oavsett hur det suger eller inte jämfört med BF2.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av high:
Skrivet av ArtMan:

En del buggar är säkert kvar. Problemet är dock att Titanen är feldesignad. Man kan barrikadera sig vid konsol nr4 och ingen lär komma in i den korridören sen. Lönt att "kunna storma" Titanen då haha... Stannar med BF2 istället.

Fast om fienderna barrikaderar sig i titaten så kommer de ju att förlora eftersom missilsilosarna till slut skjuter sönder den. Så jag ser inte riktigt något problem.

Visst men det lär ta tid och då finns det ju ingen anledning till att storma Titanen heller vilket de vill att man ska göra och det ska vara en stor del av spelet enligt de.

Det kan dock lösas ganska enkelt. I betan var det så att det krävdes att alla konsoler var sprängda. Det de behöver göra är att låta bara högra eller vänstra sidas konsoler behöver sprängas så laget måste dela upp sig för att försvara de. Så som det är nu räcker det att alla kampar vid sista konsolen och skiter fullständigt i de övriga tre. När de som attackerar kommer då till sista konsol blir de bara sprängda av c4, ap-minor och granater redan vid ingången till den tighta korridören så det är omöjligt att komma in där då det bara finns en enda ingång och denna är liten också.

Vantskruv nej.

Medlem

Mmm, ska bli kul och spela! Längtar!

_78
Medlem

alltid gnäll....
har ni någonsin sett en produkt som ni inte klankat ner på så är jag mer än nyfiken på vad det skulle kunna vara.
hållt mig till fz:s forum ett bra tag nu utan att posta några som helst kommentarer, men det finns en gräns för alla.
har ni inget vettigt att komma med så varför säga något alls?
liknar ett forum för läckande dambindor ffs!
skör om er?


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Njae, föredrar bf2 och vanliga spellägena!

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

Luktar flopp, hoppas på flopp

Tönt, sluta upp och sota ner tråden med skitsnack. Håll dina åsikter för dig själv och om du inte gillar spelet så behöver du inte säga sådar. Det finns dom som gillar spelet. Och dessutom, herregud fargo grafiken är inte allt, jag tycker spelkänska och hållbarhet kommer före. Och dessutom så var det samma visa med battle field 1942, expantionerna var i samma motor och det var först när BF2 kom som dom bytte motor. Antagligen kommer dom att byta motor lämpligt till BF3 vem vet.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Är det bara jag som verkligen, tycker att det verkar hur skoj som helst? Instruktions videon såg ruggigt bra ut, ser riktigt skoj ut.

Men är jag konstig?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

är jag konstig?

Inte alls, spelet ser mycket bra ut. Och det var väldigt kul när jag testade det. Klasserna e koola, Fordonen är hur najs som helst. Att kunna bli osynlig var ett av det tuffaste sakerna i spelet. Titan mode äger!
Den tvåbenta jätten e stryktålig och väldigt giftig
Alla fordon har en såkallad instant shield, som sätts på och varar i 4 sekunder, mycket bra om någon skickar en missil efter en.

Längtar efter detta spel, ska bli najs när det kommer... Hoppas dom har hunnit slipa på det och optimera det så pass mycket att man slipper buggarna.

8/10 får spelet av mig.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Instämmer! Orka whina! ALLA Battlefield-lir har dragits/dras med buggar så det kan ni lägga ner att gnälla på. Det är ett online-lir och det är skoj. Visst, det KUNDE ha varit en välgjord mod som var gratis för alla och envar men så är inte fallet.

Och 400 spänn är väl för i h-e inget att störa sig på.
Så många timmar jag har haft roligt med BF2 så är det valuta för pengarna 100 ggr om.

Inaktiv

_78, bästa förstaposten på mycket länge...

Nuff said. Ni andra: Dra åt helvete.


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem
Skrivet av oRRen:

_78, bästa förstaposten på mycket länge...

Nuff said. Ni andra: Dra åt helvete.

Tönt, det var inte en första post.

Edit: Vem är nuff? och dra åt skogen själv du :evil:


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Vafalls? Känns som om min kommentar var anti-EA-snåljåp-galet-klagande?

Jag beta-testade skiten, rapporterade några buggar, och jag tvivlar starkt på att de löst samtliga buggar. Jag vill spela en bra, något färdig produkt, inte en Beta 2.0...

500 spänn är ingenting, det är inte det. Jag vill bara inte spela en fortsättning på betan, utan ett riktigt spel.

12
Skriv svar