Mitt val av konsol

Medlem
Mitt val av konsol

Varför jag använder mig av ett Xbox 360 idag istället för ett PS3.
Xbox 360 fördelar:
- Snygg i vit
- Bra menyer
- Messenger
- Många spel (även arcade)
- Handkontrollerna
- Online och nerladdnings funktionerna
- Demos som kommer ut i tid, hela tiden
Xbox 360 nackdelar:
- Konsollens höga ljud
- Ingen inbyggd HD spelare
- DVD storlek på spelen

PS3 fördelar:
- Bluetooth
- BlueRay spelare (spelskivornas storlek)
- Snygg i vit (när den kommer)
- Massa fet hårdvara
- Kompatibel med massa format
PS3 nackdelar:
- Handkontrollerna
- Spelutbudet
- PS Shoppen i allmänhet

Man kanske kan störa sig på vad jag skriver här, men detta gäller mig och idag.
Att det kommer bli mycket snyggare spel i framtiden osv är ointressant, den dagen så skaffar även jag mig ett PS3.

Jag använder mig av min PC när jag ska se media på min TV.
Jag vill ha en PC och en spelkonsol.

#blogg

Flakmonkey
Mitt val av konsol

Har alla tre konsoler och för mig personligen skulle det vara otänkbart att inte ha det. Jag skulle helt enkelt missa för många bra spel. Dock rekommenderar jag alltid Xbox 360 till de som vill ha ett TV-spel, det finns helt enkelt fler bra spel till den av väldigt naturliga anledningar.

Vill de däremot ha en mediastation så tycker jag att PS3 fungerar bäst, mest pga ljudnivån... Om de vill åt partyspel och och något för de allra yngsta är det såklart Wii som gäller...

Medlem

Var det inte rätt mycket skitsnack om "DVD storlek på spelen" Då något smartskaft ville skrämma folk ifrån att köpa GTA4 på Xbox360?

Medlem

Är det inte lustigt hur mycket subjektiva åsikter som kommer in i bilden när man diskuterar konsoller?
Själv har jag en helt oförklarlig förkärlek för PS3 fast jag inte äger någon av de nya gen konsollerna. XD


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem

naktedelarna du nämnde på ps3 kommer ju att bli bättre med tiden, inte 360:s naktdelar du nämde

Medlem

Spelen till konsolen måste nästan avgöra till 99%.

1
Skriv svar