Company of Heroes i grafikjämförelse

Robot
Medlem
Company of Heroes i grafikjämförelse

sjukt fin grafik i coh, och jävlarns vilken skillnad det var mellan low och high, tycker synd om dom som måste lira spelet på low, hua vad de missar mycket :/

kör 1280*960 med grafik och ljud på max, funkar finfint, underbar upplevelse.. surt bara att tanksen har AI som en myra, ska backa såfort han ska nånstans

Medlem

Company of Heroes äger! Spelar kampanjen nu

Medlem

Skit också. De hade inte med mitt 7900GTX eXtreme i jämförelsen. De har ju inte ens med ett 7900GTX alls, vilket verkar lite konstigt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ja, jag som får ny dator, som förhoppningsvis fungerar, med 7900GTX imorn


signatur
Medlem

Kör på medium med 6600 gt, ser bra ut, bara textures man inte kan dra upp ;/ cachar för mycket. Men effekter och så ser fortfarande riktigt bra ut

Medlem

jao det är synd att de inte har 7900gtx men mitt system med 7900gtx blir samma som 7950gt så jag är nöjd och snart får man det på posten. Har längtat rejält efter spelet då jag har sutit och kört singelplayer demot rätt mycket.

Medlem
Medlem

Hackar rejält på min 2Ghz AMD64, 2gb ram samt 7600GT. Kör dock i 1680x1050, kanske dags att köra SLI.

Medlem

Tragiskt att se folk njuta av ett spel som ej har släppts....Känns det rätt att snylta på en produkt ni ej äger? Själv ska jag KÖPA spelet när det släpps i butik och på så sätt stödjer RELIC som är en av de få bra RTS skapare. De behöver pengarna för att fortsätta kunna skapa spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Tragiskt att se folk njuta av ett spel som ej har släppts....Känns det rätt att snylta på en produkt ni ej äger? Själv ska jag KÖPA spelet när det släpps i butik och på så sätt stödjer RELIC som är en av de få bra RTS skapare. De behöver pengarna för att fortsätta kunna skapa spel.

Har släppts här iallafall...

Medlem

Bah, dom hade ju inte ens med mitt kort... 9800 XT, funkar förvisso hyffsat i demot med det mesta på medium i 1024, skulle gärna vilja köra i 1280 pga LCD men vågar inte uppgradera när rykten säger att DX10 kort är påväg i november :S.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

November? Var har du sett det?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av redmac:

Tragiskt att se folk njuta av ett spel som ej har släppts....Känns det rätt att snylta på en produkt ni ej äger? Själv ska jag KÖPA spelet när det släpps i butik och på så sätt stödjer RELIC som är en av de få bra RTS skapare. De behöver pengarna för att fortsätta kunna skapa spel.

Bara för man spelat kopian behöver det överhuvudtaget inte tvunget behöva räknas som snyltande eller att man inte stöder Relic. Jag vet många (inklusiv jag) som ofta spelar kopian även om jag beställt originalet. Och själv vill jag kunna spela med min dotter men är inte redo att köpa dubbla exemplar av varje spel för den sakens skull.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av redmac:

Tragiskt att se folk njuta av ett spel som ej har släppts....Känns det rätt att snylta på en produkt ni ej äger? Själv ska jag KÖPA spelet när det släpps i butik och på så sätt stödjer RELIC som är en av de få bra RTS skapare. De behöver pengarna för att fortsätta kunna skapa spel.

Tragiskt att se att spel släpps månader efter att dom är färdiga, inte konstigt att folk tröttnar på att vänta...
Själv har jag spelet förbokat men laddade ner det för 2 veckor sedan och har spelat med kompisar över hamachi sen dess

Medlem

HEHE ATI spöar Nvidia i CoH när det första man möts är en Nvidia logga när man startar spelet, ironiskt :P.

Skrivet av Ankh:

November? Var har du sett det?

På Fragzone så klart Bör tas med en nypa salt som sagt... http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=15377


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Spelet släpps nu i slutet av den här månaden i Europa.

Spelet saknar helt kopieringsskydd (inte ens CD-tvång), liksom DoW fick i patch 1.50, för att haka på vågen emot elakartade kopieringsskydd.
De förlitar sig istället helt och hållet på nyckeln för att spelare ska kunna spela online.

Tror dock tyvärr det här draget medför att många svenska spelare laddar ner spelet olagligt innan det börjar säljas i Europa, eftersom det redan släppts i USA.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av redmac:

Tragiskt att se folk njuta av ett spel som ej har släppts....Känns det rätt att snylta på en produkt ni ej äger? Själv ska jag KÖPA spelet när det släpps i butik och på så sätt stödjer RELIC som är en av de få bra RTS skapare. De behöver pengarna för att fortsätta kunna skapa spel.

Sicken predikan.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av redmac:

Tragiskt att se folk njuta av ett spel som ej har släppts....Känns det rätt att snylta på en produkt ni ej äger? Själv ska jag KÖPA spelet när det släpps i butik och på så sätt stödjer RELIC som är en av de få bra RTS skapare. De behöver pengarna för att fortsätta kunna skapa spel.

Sicken predikan.

är det fel att tycka pirtakopiering är fel? pga den mycket höga piratkopieringen av PC spel har USA:s största varuhus "wall mart" halverat sitt utbud. Själv ser jag väldigt allvarligt på detta.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Tycker inte bilderna i high gör spelets grafik i rörelse rättvisa för 5 öre..

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av redmac:

Tragiskt att se folk njuta av ett spel som ej har släppts....Känns det rätt att snylta på en produkt ni ej äger? Själv ska jag KÖPA spelet när det släpps i butik och på så sätt stödjer RELIC som är en av de få bra RTS skapare. De behöver pengarna för att fortsätta kunna skapa spel.

Sicken predikan.

är det fel att tycka pirtakopiering är fel? pga den mycket höga piratkopieringen av PC spel har USA:s största varuhus "wall mart" halverat sitt utbud. Själv ser jag väldigt allvarligt på detta.

Nej, jag gråter mig inte till sömns på grund av piratkopiering.
Spelindustrin tjänar fortfarande grova pengar, både utvecklare och återförsäljare. Det enda som förändrats är att utvecklarna måste se till att leverera bästa möjliga produkt, annars säljer inte spelet.

Att hävda att branschen "lider" är skrattretande, den växer så den knakar i alla delar av världen.


signatur
Medlem
Skrivet av redmac:

är det fel att tycka pirtakopiering är fel? pga den mycket höga piratkopieringen av PC spel har USA:s största varuhus "wall mart" halverat sitt utbud. Själv ser jag väldigt allvarligt på detta.

Är absolut inte fel att tycka piratkopiering är fel, lika lite som andra tycker piratkopiering är rätt. Vi har ju alla trots allt rätt till våra egna åsikter, vad de än må vara.

Sen kanske det är sant att Wal-Mart halverat sitt utbud på PC-spel (källa vore fint i den här situationen), men jag kan tänka mig att anledningen är på grund av minskade försäljningssiffror. Men, beror detta definitivt på piratkopieringen? Eller beror det på att konsolmarknaden expanderat och folk lägger sina pengar på spel till sin PS2:a eller Xbox istället? Hur såg fördelningen ut innan, hade PC-spel 50% av hyllplats för spel? 40%? 20%?

Det finns så många faktorer inblandade, och det är lätt att tolka allt så de passar sina egna åsikter.

Medlem

Köper man de spel man verkligen gillar, från de som skapar de spel man gillar bäst så ser jag inga problem i att man laddar hem lite spel för att testa, sånt man ändå inte betalat för.

Jag tycker däremot att man inte riktigt tänkt till om man skiter i att betala även för de spel man gillar. Du betalar ju inte bara dessa pengar till spelbolaget utan även till dig själv eftersom du antagligen vill att nästa spel de släpper blir ännu bättre.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Köper man de spel man verkligen gillar, från de som skapar de spel man gillar bäst så ser jag inga problem i att man laddar hem lite spel för att testa, sånt man ändå inte betalat för.

Jag tycker däremot att man inte riktigt tänkt till om man skiter i att betala även för de spel man gillar. Du betalar ju inte bara dessa pengar till spelbolaget utan även till dig själv eftersom du antagligen vill att nästa spel de släpper blir ännu bättre.

Exacta Mundo!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Grymt spel, har saknat ett riktigt bra RTS länge nu. Det blir givet köp på fredag! Dock så var det lite knackigt på min Windows Vista men ska försöka tweaka igång det operativet med. För Vista tar jag aldrig bort, bästa Operativet MS gjort ;).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar