Defcon går guld

Medlem
Defcon går guld

hm... så det går alltså bara ut på att man ska skjuta kärnvapen på varandra? Verkar inte särskilt roligt ens ju.:(


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

heh..det är inte så att man bara sitter å trycker på en knapp sen är det slut...

strategi...man måste kunna minimera sina egna förluster samtidigt som man tar kål på motståndaren..

verkar vara ett kul spel..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

verkar riktigt kul.. deras föregående spel e ju guld (darwinia äg). nytänkande.


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Som sagt tidigare, det är inte bara via Steam det kan köpas utan även för ~50kr mer på Introversions hemsida. Fast då får man en box hemskickad också, åtminstone de som förbokar. Ja, jag måste upprepa det

Skrivet av Kleptomaniac:

hm... så det går alltså bara ut på att man ska skjuta kärnvapen på varandra? Verkar inte särskilt roligt ens ju.:(

Det verkar gå lite djupare än så. Fick bra betyg i PC Gamer UK och av Ign med flera, vad som verkar vara genomgående i recensionerna är att det är väldigt djupt. Dessutom, Introversion är en av få utvecklare som idag vågar tänka nytt. Stöd dem

Skrivet av Kleptomaniac:

hm... så det går alltså bara ut på att man ska skjuta kärnvapen på varandra? Verkar inte särskilt roligt ens ju.:(

Verkar ju skitroligt!
Detta är kanske höstens intressantaste spelsläpp.

Inaktiv

Om man beställer via IVs egna shop så får de lite mer av kakan än om man beställer via Steam.

Förbeställer man via deras shop så bjuder de även på frakten av ens box'ade version SAMT man får direkt-tillgång till elektronisk nedladdning via deras sida så fort spelet släpps.

Kan inte bli bättre än så.

Medlem

Hmm, ett helt klart intressant spel. Verkar påminna lite om "Nuclear War" till Amiga'n, dock mindre komik och mera strategi.

Medlem

http://media.pc.ign.com/media/802/802997/vids_1.html
glaim lite filmer ni som inte set spelet alls, riktigt stämningsfullt med grafiken och musiken

Medlem

Pre-order ... DONE!


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem

Jag vet att man inte får diskutera olagliga kopior, men jag vill bara säga till dem som tankat hem det att det inte är hela spelet. Introversion kontrade piratkopieringen genom att släppa ut en version (exakt hur minns jag inte) som inte var fullständig. Jag har även för mig att spelet inte är spelbart efter en tid (nej, det har inte TAGES som kopieringsskydd, det är programmerat på det viset).

Själv så kommer jag åtminstånde testa Defcon när jag får lust till det, verkar vara riktigt coolt. Älskade Uplink, men jag blev inte så förtjust i Darwinia.

WeX
Medlem

snacka om spel som får en att känna sig super-mäktig!
"nuka eller inte nuka, det är inte fråga. nuka, men vem ska jag nuka?"


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Ser ju riktigt tufft ut! Nån annan än jag som tänker på kult-filmen Wargames när jag ser videorna?

Medlem

Förbokat sen ett antal dagar tillbaka, hos IV så klart.

Medlem

Det här spelet kan bli intressant, kikade in filmerna och det verkar vara ett riktigt strategi-spel. Får se om man blottar plånboken.


signatur

living let die

Inaktiv
Skrivet av Mysli:

Älskade Uplink, men jag blev inte så förtjust i Darwinia.

Tvärtom här

Defcon är förköpt sedan länge, väntar otåligt på släppdatumet.

Medlem

När släpps det? För tredje världskriget börjar ju nu i oktober, och nukes finns det gott om.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

hm... så det går alltså bara ut på att man ska skjuta kärnvapen på varandra? Verkar inte särskilt roligt ens ju.:(

Who the hell cares! Det är ju War Games!

Ska nog ta och ringa Dr.Falken och fråga om råd hur jag ska lägga upp min strategi! :heart:

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Ser ju riktigt tufft ut! Nån annan än jag som tänker på kult-filmen Wargames när jag ser videorna?

Undrar vad det kan bero på

Medlem
Skrivet av PriMo:

När släpps det? För tredje världskriget börjar ju nu i oktober, och nukes finns det gott om.

Spå framtiden....


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

1
Skriv svar