EVE Online-intervju

Robot
EVE Online-intervju

Nordic Game är något i stil med Nordens svar på E3, även om det handlar mer om en konferens än om en mässa. FZ var på plats och fick en pratstund med Magnus Bergsson på CCP, utvecklarna bakom EVE – Online.


Inaktiv
Nordic Game - FZ rapporterar och intervjuar CCP

Inte många spel som erbjuder den friheten man har i Eve. Eftersom man kan förlora sitt skepp så blir det mycket mer spännande och man får en ordentlig adrenalinrush när man slåss. :heart:

Inaktiv

jo men dit hade man faktiskt planer på att åka, inklusive ett par ifrån klassen!
men sen såg vi att det kostade 1.7k eller nått att komma in, och då kändes det mindre värt att åka hela vägen ner till den del av sverige som årligen lottas ut till högstbjudande. (när ska danmark lägga ut dom där 100dkr som vi blev lovade?!)

har inte fz lite fler bilder att bjuda på?

Medlem

Oh, jag orkade aldrig glida igenom hela den jobbiga tutorialen, är mer en see & learn guy.
F.ö. låter det gött


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hehe, ganska roligt när man känner igen hälften av folket från bilderna. Vart där med SOFE och gled runt bland konferenserna. Tummen upp för furifuri som hade en rolig workshop.

Medlem

Kort men en klart intressant intervju :]. EVE är ett riktigt bra spel, PvP delen är den bästa.

Någon som har koll på när de släpper patchen med de grafiska uppgraderingarna?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Själv hade man inte tid.. :/


signatur

//Schmoo

Medlem

Synd att de glömde den bästa nyheten
Övergången till DirectX9 samt DirectX10.
De håller på med den för fullt. Skeppen får nya texturer och blir bra mycket snyggare. Kommer förhoppningsvis locka alla som vill ha ett snyggt rymdspel att lira.

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Synd att de glömde den bästa nyheten
Övergången till DirectX9 samt DirectX10.
De håller på med den för fullt. Skeppen får nya texturer och blir bra mycket snyggare. Kommer förhoppningsvis locka alla som vill ha ett snyggt rymdspel att lira.

Om jag har rätt kommer det inte förrän Kali 3 som är redo nästa år.

Dock så kommer första delen av Kali snart ut på Singularity så man kan testa den.

Medlem

mjo är ju nåt sånt.
Undrar om jag raderade min gubbe från singularity..
Vill ha den jag har nu överförd istället

Medlem

Beroende framkallande spel, men jag kan väl nu, efter 2 månader, säga att jag har kunnat minska på spelandet till ett par gånger i veckan jfm varje dag innan. Otroligt vad många nya roliga spel man har uppäckt sen dess :).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Borde väll ta och införskaffa mig det íaf..

Inaktiv

Kali kommer, vad jag hört, om två månader.
Sluta ditt gamla corp och gå med i Ginnungagaps Rymdfarargille!

Medlem

outcasters!
Fan väntar bara på att vi ska gå med i alliance

Medlem
Skrivet av calle_:

Kali kommer, vad jag hört, om två månader.
Sluta ditt gamla corp och gå med i Ginnungagaps Rymdfarargille!

Haha, Kali botar för övrigt AIDS.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av cribba:

Kort men en klart intressant intervju :]. EVE är ett riktigt bra spel, PvP delen är den bästa.

Någon som har koll på när de släpper patchen med de grafiska uppgraderingarna?

Ungefär när DX10 å Vista kommer.


signatur

Let's agree to respect each others views,
no matter how wrong yours may be

1
Skriv svar