Dreamhack - Dag 0

Inaktiv
Dreamhack - Dag 0

Ja, nu var det ett bra tag sen jag skrev någonting här, men det kommer det bli ändring på (i alla fall för tillfället)! Från och med i morgon kommer jag nämligen stå i Microsofts monter på Dreamhack, bland annat för att svara på frågor om XNA, och varje dag hade jag tänkt skriva ett inlägg om min tid på Dreamhack.

Runt tretiden i dag satte jag mig tillsammans med två andra killar som ska stå i Microsoft-båset i en bil Jönköping. Tre timmar bilresa senare och vi var framme vid Elmiahallen - Dreamhack. Själva mässhallen såg väldigt tom ut - när vi kom dit verkade det som de precis höll på att dra det sista kablaget. Det var ganska svårt att föreställa sig hur lokalen skulle komma att se ut vid samma tid i morgon, fylld till bredden med rad efter rad av datorer, med det blåaktiga skenet från tusentals skärmar som ända ljuskälla.

Efter att ha burit in lite grejer till Microsofts monter (vi slapp som tur var sätta ihop allting själva) hämtade vi upp en Microsoft-kille, som kommit ända från Belgien för att vara med på Dreamhack, drog vi oss tillbaka till hotellet. En av fördelarna med att inte vara här i egenskap av lan-entusiast är att jag får sova i en hotellsäng istället för ett hårt mässgolv.

Tyvärr blir det här inget långt inlägg eftersom jag måste upp om ungefär sex timmar - tydligen ska det vara ett väldigt spektakel att se alla lanare stå uppställda utanför lokalen, så jag tänkte ta mig en titt innan insläppet klockan åtta. Sen blir det frukost på hotellet halv nio, och klockan tio öppnar montern.

Microsofts monter är alltså öppen från tio till morgonen tills tio på kvällen. Jag kommer inte vara där hela tiden, men den är i alla fall bemannad mellan dessa klockslag. Montern finns i B-hallen, nära Intel och Symantec. Jag är inte helt 100% säker på allt som kommer hända i montern, men vi kommer i alla fall att demoa XNA, ha en del tävlingar och - vad jag har förstått - #Guitar Hero III.

Om ni har frågor om XNA är det bara att leta upp mig - jag kommer antagligen ha en XNA t-shirt på mig och möjligtvis en väldigt snitsig XBOX 360-tröja.

Som sagt, fler inlägg kommer och kanske lite bilder. Så, vi hörs - eller kanske t.o.m. syns!

#blogg

Medlem
Dreamhack - Dag 0

Vad hände med programmeringsskolan?
Vad är XNA?

Medlem

Ett program som man kan göra egna arcade spel till X360


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av Nic2:

Vad hände med programmeringsskolan?
Vad är XNA?

Programmeringsskolan kommer tillbaka - förhoppningsvis inom kort

Det har varit väldigt mycket i skolan på senaste tiden, så jag har inte riktigt haft ork att skriva klart del 3 (som f.ö. börjar ta upp lite mer avancerade saker). Förhoppningsvis lättar pressen från skolan snart, och då blir det lite mer tid över till bloggen. Tills dess får jag ursäkta dröjsmålet, helt enkelt

1
Skriv svar