Avslöja trolleritrick

Avstängd
Avslöja trolleritrick

Något som är mycket roligare än att se ett trolleritrick är att få veta hur de gör. Känslan: "Jaha... det var så de gjorde - vad smart!" är mycket härligare är "Alltså... är det där trolleri på riktigt? Argh! Hur gör de?!".

Jag gluttade litegrann på America's Got Talent och såg Penn & Teller först utföra och sedan avslöja ett trick där den ena ställer sig i en låda och den andra flyttar om kring de olika delarna och den ena typ viftar med handen och sånt och visar att han är där.
De har helt enkelt flera luckor. Han som står i lådan kryper omkring där under och kikar upp vid rätt tillfällen. ^^

Varför finns det inget sånt på TV eller någon underhållare som sysslar med sånt?

#blogg

Antikvitet
Avslöja trolleritrick

Såg samma program i kväll. Det fanns ett program gjort i USA som gick i svensk tv för ett par år sedan där en maskerad magiker avslöjade en massa trick.

http://en.wikipedia.org/wiki/Val_Valentino


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Vet inte om det är riktigt samma sak som det du är ute efter men om du söker på 'James Randi' på tex youtube så finns det många roliga klipp där han avslöjar sånna som påstår sig ha övernaturliga krafter, tex medium, telepati, böja skedar osv. Som sagt kanske inte det du är ute efter men intressant att se ändå


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Avstängd

Det var inte det jag hade i åtanke, men det kan ändå vara intressant.

Tack för tipsen, båda två.

1
Skriv svar