Epic öppnar kontor i Kina

Robot
Medlem
Epic öppnar kontor i Kina

Jag bryr mig inte vem dem anställer så länge produkterna håller samma eller bättre kvalité. Men om såna här beslut gör att kvaliten sjunker, ja då får dem skylla sig själv om dem inte säljer bra...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Äsch, kvalitet hit och dit, EA lyckas ju bra oberoende av kvalitén.

Medlem

EA har inte lyckats med nått i mina ögon

Medlem

Inte det? De drar ju in hyggligt med pengar, vilket troligtvis är godkänt för aktieägarna och allt som räknas. Sen att kunderna fortsätter att stödja dem genom att köpa deras spel visar bara att deras koncept fungerar. Maximal inkomst med minimala utgifter.

Medlem

Jag vet hur många spel som helst av EA som jag räknar som mina all time favorites...så nog har dom lyckats.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Haha. Nyheten handlade om Epic och tråden ballade ändå ur till en hata EA-tråd.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Haha. Nyheten handlade om Epic och tråden ballade ändå ur till en hata EA-tråd.

... och redan i andra inlägget.

Ontopic: Detta betyder väl ändå mer spel?

Skrivet av Crenshaw:

Ontopic: Detta betyder väl ändå mer spel?

Detta betyder att Epic vill få mer arbete gjort för mindre pengar, och på så sätt öka sin vinst.

Paraleller med EA? Snarare paraleller med hela satans spelbranschen. Tror folk att utvecklarna sysslar med välgörenhet eller?

Sluta vara så naiva (inte påhopp mot dig, Crenshaw, utan alla andra. ), EA är inte mycket värre än resten av alla spelföretag med pengar nog att göra spel tillräckliga för att ni inte skall whina över dålig grafik, kort story eller många buggar.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Detta betyder att Epic vill få mer arbete gjort för mindre pengar, och på så sätt öka sin vinst.

Hmm. Det står inte att de kommer att lägga ned kontor pga detta, så det kan kanske komma att bli mer spel.

Btw, så är detta inget som är unikt för spelbranschen. Sådant här händer i alla branscher där det går att flytta verksamheten.

// edit

Stavning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

JB
Medlem

Har de typ 14-16 timmars arbetsdag på industrier i kina? Låter nice.

1
Skriv svar