White Knight - nytt exklusivt spel till Playstation 3

Robot
White Knight - nytt exklusivt spel till Playstation 3
Medlem
White Knight - nytt exklusivt spel till Playstation 3

nu börjar det ramla in bättre spel till ps 3


signatur

Nämen!

Medlem

Ja jo, ser faktiskt intressant ut.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är spelet sponsrat av National Vanguard eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Varför kan de inte få in liknande combat-gameplay i MMORPG's. Det ser faktist intressant ut, och jag blev faktist mäkta imponerad då man fick se de första bilderna av banan.

Medlem

Tufft, första japanska rollspelet som fångat mitt intresse på en bra många år.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Flakmonkey
Skrivet av Bazil:

Varför kan de inte få in liknande combat-gameplay i MMORPG's. Det ser faktist intressant ut, och jag blev faktist mäkta imponerad då man fick se de första bilderna av banan.

Ett stridsystem i ett MMORPG som faktiskt kräver lite tankeverksamhet? de är nog rädda att det skulle skrämma bort folk som vill ha det hjärndöda klickandet

Medlem

*Gifter mig med spelet*


signatur
Medlem

Men oj! Verkar ju riktigt kul ju! Ser ut som om jag kommer ha svårt att välja vilka spel som skall prioriteras till PS3:an...

Medlem

Det är nog mest lag + prestanda som sätter gräns i mmorpg. Men sedan kan man ju även diskutera om de anstränger sig nog på den fronten.

Medlem

Me wants!


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

ser mycket bra ut gillar bilderna från slottet både inne och ute
bilderna de blir säkert bra

Medlem

Varför måste alla alltid se ut som de vore 12 år i japanska spel...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Fy farao vilken snygg grafik.

Skrivet av Wardancer:

Varför måste alla alltid se ut som de vore 12 år i japanska spel...

Det var ju en som såg ut som 20 minst.

Medlem

Måntiara! Förvandla mig!!

Nej förlåt, ska försöka va lite snäll..
Men förstår inte heller det där behoovet japaner har av att sätta in en massa feminina småpojkar i deras spel jämt..

Men annars såg det fint ut, det måste jag medge, och gillade den större snubbens kombo..
Och själva sättet att fajtas passar mig helt klart bättre än tex Final Fantasy spelens system..

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:

Måntiara! Förvandla mig!!

Nej förlåt, ska försöka va lite snäll..
Men förstår inte heller det där behoovet japaner har av att sätta in en massa feminina småpojkar i deras spel jämt..

Men annars såg det fint ut, det måste jag medge, och gillade den större snubbens kombo..
Och själva sättet att fajtas passar mig helt klart bättre än tex Final Fantasy spelens system..

Yes, äntligen ett spel där de slåss medans man bläddrar i menyerna, känns så otroligt mycket mer realistiskt än att 6 pers stor o glor på varandra.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Notera bristen på loading time mellan de olika sekvenserna!

Sen så är det tydligen ett spel man kan bygga upp olika combos ... som sedan måste utföras vid rätt tillfälle för att de ska gå in ...

ser iaf astufft ut! får hoppas på en snabb lokalisering

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av AgamemnoN:

Måntiara! Förvandla mig!!

Nej förlåt, ska försöka va lite snäll..
Men förstår inte heller det där behoovet japaner har av att sätta in en massa feminina småpojkar i deras spel jämt..

Men annars såg det fint ut, det måste jag medge, och gillade den större snubbens kombo..
Och själva sättet att fajtas passar mig helt klart bättre än tex Final Fantasy spelens system..

Yes, äntligen ett spel där de slåss medans man bläddrar i menyerna, känns så otroligt mycket mer realistiskt än att 6 pers stor o glor på varandra.

Hahah, tycker mig kunna ana en viss ironi..

Men det va väl ändå bara i början man bläddrade i menyn?

Duger för mig, som du sa, bättre än att sex pers står och glor på varann..

Medlem

Snygga konceptbilder.

Medlem

Såg riktigt nice ut .. men jag tyckte det kändes mer som en film-trailer än en spel-trailer... men soft verkar det..

Medlem

Såg B ut. Designen på slottet var ihåligt och såg ut som en ost.
Pojken var en brun, kort, svettig asiat med en klibbig röd frilla. Inte direkt min första tanke på en riddare. Visst man måste vara månsidig, men de kan väl göra en lång och ståtlig asiat iallafall?

Spelet såg knappast revolutionerande ut. Laddningstider kommer nog inte bli ett problem för spel som White Knight eftersom deras grafik är inte så mycket "next-gen" och PS3an är så avsevärt mycket kraftfullare än PS2an, vilket gör det till en nödvändighet, snarare än exklusivitet för ett spel vars grafik bara som ut som en uphottad version of PS2 grafik än en ny PS3 grafik. Då är det självklart att spelet kommer gå snabbt på en PS3 som är 7 gånger starkare än en PS2a.

Jag tycker det såg ganska måttligt ut. Inget speciellt faktiskt. Mainstream spel som kan bli hyffsat men knappast ett 9/10 spel. 7/10 eller 8/10 om allt går vägen.

Medlem

Varför de flesta hjältar i japansk mediakultur (manga/anime/spel) är så unga är för att den största konsumentgruppen i japan på dessa områden är flickor. De bor generellt hemma längre och har därför mer pengar än killarna, därför riktar de flesta in sig på dem.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Varför ser nästan alla ut som barn i japanskaspel? Varför ser de alltid så oasiatiska ut, skäms de för sitt utseende?

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Såg B ut. Designen på slottet var ihåligt och såg ut som en ost.
Pojken var en brun, kort, svettig asiat med en klibbig röd frilla. Inte direkt min första tanke på en riddare. Visst man måste vara månsidig, men de kan väl göra en lång och ståtlig asiat iallafall?

Spelet såg knappast revolutionerande ut. Laddningstider kommer nog inte bli ett problem för spel som White Knight eftersom deras grafik är inte så mycket "next-gen" och PS3an är så avsevärt mycket kraftfullare än PS2an, vilket gör det till en nödvändighet, snarare än exklusivitet för ett spel vars grafik bara som ut som en uphottad version of PS2 grafik än en ny PS3 grafik. Då är det självklart att spelet kommer gå snabbt på en PS3 som är 7 gånger starkare än en PS2a.

Jag tycker det såg ganska måttligt ut. Inget speciellt faktiskt. Mainstream spel som kan bli hyffsat men knappast ett 9/10 spel. 7/10 eller 8/10 om allt går vägen.

Wow, en trailer av spelet är ute och vi har redan en rescension. Bravo Sethernis, bravo!

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Sethernis:

Såg B ut. Designen på slottet var ihåligt och såg ut som en ost.
Pojken var en brun, kort, svettig asiat med en klibbig röd frilla. Inte direkt min första tanke på en riddare. Visst man måste vara månsidig, men de kan väl göra en lång och ståtlig asiat iallafall?

Spelet såg knappast revolutionerande ut. Laddningstider kommer nog inte bli ett problem för spel som White Knight eftersom deras grafik är inte så mycket "next-gen" och PS3an är så avsevärt mycket kraftfullare än PS2an, vilket gör det till en nödvändighet, snarare än exklusivitet för ett spel vars grafik bara som ut som en uphottad version of PS2 grafik än en ny PS3 grafik. Då är det självklart att spelet kommer gå snabbt på en PS3 som är 7 gånger starkare än en PS2a.

Jag tycker det såg ganska måttligt ut. Inget speciellt faktiskt. Mainstream spel som kan bli hyffsat men knappast ett 9/10 spel. 7/10 eller 8/10 om allt går vägen.

Wow, en trailer av spelet är ute och vi har redan en rescension. Bravo Sethernis, bravo!

Hehe, han ville nog se en förrenderar Final Fantasy XIII film där de slåss i 150km/h och skrika "omg vad snyggt spel"


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skrivet av Hubbe:

Wow, en trailer av spelet är ute och vi har redan en rescension. Bravo Sethernis, bravo!

Man kan faktiskt översätta känslor till siffror. Otroligt men sant.

Inaktiv

det såg ut som ett riktigt najs JRPG, bort sätt ifrån main nissens sätt att springa så såg jag inga fel =), skönt att de kommer några fler köp bara spel till ps3 iaf

Medlem

Ser ut som de tagit lite inspiration från Howl's Moving Castle samt Laputa tycker jag från vissa av bilderna, ser dock riktigt fint ut.

Edit: Såg precis trailern... oerhört stor vill-ha-faktor på det där spelet!

Medlem

*dreggel dreggel*

Har aldrig spelat ett "riktigt" japanskt rollspel. Men det där ser ut att få mej att testa! Jisses... fränt!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av Bazil:

Varför kan de inte få in liknande combat-gameplay i MMORPG's. Det ser faktist intressant ut, och jag blev faktist mäkta imponerad då man fick se de första bilderna av banan.

Kanske det nya Conan MMORP-spelet kan åtgärda detta?

12
Skriv svar