Crysis, världen snyggaste spel?

Avstängd
Crysis, världen snyggaste spel?

Crysis är snyggt på ett sådant sätt att det ser väldigt verkligt ut men ändå inte. Stilen och känslan i spelet tilltalar mig särskilt mycket. Jag har sett spelet på High (går inte att höja mer i demot ) i DX9 och jag känner mig ändå besviken. Av alla hyping så har jag fått för mig att Crysis ska vara nästan verkligt.
Missförstå mig inte nu, för spelet är fortfarande grymt snyggt (även om många texturer och sånt är löjligt dåliga på nära håll), särskilt i början av första uppdraget när man kommer till det där lägret och man ser berget och vattnet. Åhh...

Annars så skulle jag nästan påstå att Half-Life 2 är snyggare. Ja. Spelet är nu tre år gammalt men det är ändå snyggt när man maxar det. Spelets grafik är iofs inte längre särskilt tekniskt snygg, om ni förstår hur jag menar, men jag gillar deras estetiska stil. Den är mycket tilltalande.

När Half-Life 2 var nytt blev jag helt chockad över G-Man. Hur kan han vara så snygg (grafiskt sett alltså )?! Man såg ju till och med porerna på honom! Det var för tre år sedan och spelet är fortfarande snyggt. Crysis, som släpptes alldeles nyss och har blivit hypat hur länge som helst och kallas världens snyggaste spel kommer inte ens upp i den nivån. Tss.

PS. Jag vet. Det går att få det snyggare om man höjer till Very High och kör i DX10. DS.

#blogg

Medlem
Crysis, världen snyggaste spel?

Att påstå Half-life 2 är i klass med crysis i grafik är väl att ta i, då tänker vi att hl2 är mest byggt av kuber och en ointeraktiv miljö, scriptade händelser och trånga korridorer.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Avstängd

Inte tekniskt sett, utan just i stilen.

Medlem

Ansiktena i crysis är ju mycket snyggare än gmans ansikte i hl2 med.. som när man vaknar på planet när han mörka killen drar i en, och all depth of field-blur najs.

Avstängd

Jo, det har du rätt i. När jag såg introt till Half-Life 2 igen slogs jag över att G-Man inte var lika snygg längre. :/

Men ansiktena i Crysis är inte ens nära av att vara lika snygga som de i Half-Life 2 var när det var nytt.

Medlem
Avstängd

Det är ju fortfarande snyggt, tekniskt sett åtminstone, även om jag tycker att det där borde vara mycket snyggare. Tycker att det där såg ut att vara kanske medium eller nåt.

Inaktiv
Skrivet av Dreamtale:

http://www.crysis-online.com/images/news/true_dx9vsdx10/DX10%...
Maxat, DX10, Full AA - men ändå inte snyggt?

Fan vad hett, 10 fps låg han på

Medlem

Sluta jämför Crysis och Half Life 2, Klart Crysis är snyggare. Kanske bara kanske beror på att hl2 är lite äldre.
PS. Crysis kanske är snyggt men AI och FYSIK suger ...welcome to my world


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar