Sänkt pris på Playstation 3

Robot
Inaktiv
Sänkt pris på Playstation 3


signatur
Medlem

.. Om det skulle hända, wowsa, vilken shock. Då kanske det blir ett köp ändå


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

HDMI-utgången kan vi ju vänta oss kommer överallt. Blir väl jobbigt att producera konsoler i massmängd annars?

Flakmonkey

Jo HDMI-utgången kommer ju på alla... men prissänkningen är bara klar för japan

Inaktiv

smart drag av sony, är de riktigt smarta blir sänkningen global.


signatur

/_\_/_\
/_\

Seg på morgonen dröjer det ju en stund innan man kommer på att HDMI-utgången är Sonys svar på HD-DVD-tillsatsen till 360 Undrar nu hur MS kommer att svara på detta? Genom att sänka priset på 360?

Medlem

Andra konsoller säljs billigt, till förlust. Förlusten tas igen på höga spelpriser.
Om PS3an skulle säljas för 6000kr, skulle det vara ett subventionerat pris? Eller skulle det vara priset som den faktiskt kostar? Och om så vore fallet, skulle spelpriserna vara lägre?

Medlem
Skrivet av Lognit:

Andra konsoller säljs billigt, till förlust. Förlusten tas igen på höga spelpriser.
Om PS3an skulle säljas för 6000kr, skulle det vara ett subventionerat pris? Eller skulle det vara priset som den faktiskt kostar? Och om så vore fallet, skulle spelpriserna vara lägre?

Jag tror absolut inte att spelpriserna blir lägre, tvärtom, tror de blir de högsta vi sett hittills.. allt tack vare blue-ray

Medlem

Spelen på PS3 skulle ligga på samma nivå som till XBOX360, Wii spelen skulle vara lite billigare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag lämnar allt osagt tills det verkligen har släppts och alla ens funderingar osv om denna beryktade konsoll besannas eller försvinner med vinden. (:


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

I Japan är € verkligen en gångbar valuta...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

I Japan är ? verkligen en gångbar valuta...

Hehe tänkte faktiskt samma sak. Fast å andra sidan hade dom skrivit att den sänktes med 54.223 Yen så hade man inte haft en susning hur mycket det handlade om

Medlem

Hehe, nån som förstår: http://www.famitsu.com/game/news/2006/09/22/103,1158893890,60...
Om inte så står det iaf att prissänkningen är endast för asien..

Medlem

Sony FTW


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Sony FTL


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ja va synd om det stämmer, för det verkar som den billigare versionen kommer ju ändå inte till europa, så även om den har hdmi (smart move by sony) och är billigare, så kommer vi aldrig få tag på den, förutom om man inte importerar, eller att det inte stämmer, så att den kommer hit också. Men man kan ju alltid hoppas.

Om den kommer hit, med hdmi, så blir det helt klart den jag köper. Jag bryr mig inte om dem extra prylarna i den dyrare, det enda som hindrade mig att köpa den billigare, var bristen på hdmi.

Men som nån sade, helt onödigt att spekulera, vänta tills vi vet mer är smart.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

kommer ändå aldrig köpa ps3 sony är sämst:)

1
Skriv svar