Psykologi

Medlem
Psykologi

Min uppsats i Psykologi A blev avgudad av läraren. ^^ Den skulle vara två A4 lång och färdig senast till jul. Jag skrev 2,5 A4 och var färdig två dagar efter lektionen som vi började med uppsatsen.

Han sa att han funderade på om det verkligen var en elev på skolan som hade skrivit den. ^^ Men han sa att han givetvis förstod att det var jag som skrev den - men kvaliteten var så hög att han mycket väl kunde tänka sig att någon psykolog eller nåt sånt hade skrivit den. "Och så otroligt snabbt jobbat..."

"Givetvis MVG+" sa han. "Ingen tvekan om vad du kommer få för betyg i den här kursen".

Sen sa han att jag fick gärna göra extrauppgifter bara för utmaningens skull. Han ville se mer alster skrivna av mig.

Psykologi är mycket, mycket intressant. Alla skulle behöva gå en kurs i psykologi för att förstå sig själv och andra bättre.

Läran om själen är viktig.

Jag funderar skarpt på att studera vidare psykologi på högskolan.

#blogg

Avstängd
Psykologi

Grattis!

Psykologprogrammet på Umeå Universitet
"Behörighet: Grundläggande behörighet samt Ma B, Sh A, ett års arbetslivserfarenhet på minst halvtid."

Aj! Inte hög behörighet...! :crazy: Men programmet är 300p = 5 år.

Medlem

Tackar.

Jo... jag vet att det inte är så hög behörighet men lång utbildning. 5 år... det är ett tag.

Medlem

läser A kursen.. och gillar det måste jag säga.

en utav dom roligare kurserna, helt klart. d:

Medlem
Skrivet av EliasN:

Grattis!

Psykologprogrammet på Umeå Universitet
"Behörighet: Grundläggande behörighet samt Ma B, Sh A, ett års arbetslivserfarenhet på minst halvtid."

Aj! Inte hög behörighet...! :crazy: Men programmet är 300p = 5 år.

Räkna inte med att komma in där med ett lägre betyg än 19,0. Så var det då sist jag kollade.

Medlem

Psykologi i allmänhet är ett intressant ämne. Jobbar själv som säljare och jobbar väldigt mycket med försäljningspsykologi då det går hand i hand med att skapa förtroende och en relation med ens prospekt för att få dem att känna att man är på "deras sida" så att säga. Det är kul att se hur folk ser på en beroende på hur man säger och frågar saker och man hur man för sig etc.

Medlem

Har också jobbat som försäljare, jag har även legat i lumpen där jag lärde mig en del då jag låg som bevakning och handskades med folk rätt ofta.

Kunskaperna gjorde så att - när jag träffade en försäljare på gatan - lurade jag av han alla hans personuppgifter utan att han tänkte på det. När jag sa allt jag visste om han blev han rätt så stum. Efter att jag och polarna gått därifrån kom han springandes efter och ville värva mig till företaget för han tyckte jag var bra försäljare.

Jobbar inte som försäljare längre då jag tyckte det sög.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Har också jobbat som försäljare, jag har även legat i lumpen där jag lärde mig en del då jag låg som bevakning och handskades med folk rätt ofta.

Kunskaperna gjorde så att - när jag träffade en försäljare på gatan - lurade jag av han alla hans personuppgifter utan att han tänkte på det. När jag sa allt jag visste om han blev han rätt så stum. Efter att jag och polarna gått därifrån kom han springandes efter och ville värva mig till företaget för han tyckte jag var bra försäljare.

Jobbar inte som försäljare längre då jag tyckte det sög.

Lön efter prestation kan väl inte vara helt fel? Är du en bra säljare i rätt branch så snackar vi årslöner på över miljonen.

1
Skriv svar