Köp Gran Turismo HD utan bilar

Skrivet av arbee:

Ett girigt företag? Försöker Sony göra vinst på oss konsumenter? Stoppa pressen! Jag känner då inte till något annat företag som försöker få positiva rapporter!

Ärligt talat förstår jag mig inte på somliga här inne. Det står ingenstans att du behöver köpa samtliga bilar. Köp originalspelet med 30 bilar så har du ju allt du behöver. Därefter tycker jag personligen att det är en välkommen bonus att kunna köpa en bil för c:a 4 kronor stycket. Hellre det än att inte kunna köpa någon alls.

Det faktum att det skulle bli ytterst dyrt att köpa alla bilar på en och samma gång är ju givet då det finns en uppsjö av dessa, men vem i helsike behöver en så stor mängd? Och om man nu är en så stor GTHD-fanatiker så lär man vilja bekosta det också, eftersom en bred hobby sällan är gratis.

Tidigare skickade utvecklare med sånt utan extra kostnad. GT4, som GTHD är en jäkla konvertering av, hade 750 bilar medskickade. Men nu är väl de tiderna då man kan köpa fullvärdiga spel snart slut. Nu köper man dem i små paket åt gången, för en sammanlagd 400 dollar dyrare kostnad än tidigare.

Men du förstår dig alltså inte på oss som inte vill behöva betala 450 dollar för ett fullvärdigt spel? Fantastiskt.

Skrivet av RozZy:

Om spelet var till nintendo, hade du sagt samma sak?

Det hade åtminstone jag. Jag har redan uttryckt mina åsikter om att 60 $ för att få de handkontroller man behöver till Wii är snuskigt dyrt och bara ett sätt att kråma pengar av oss.

Skrivet av Meshii:

Dagens dilemma.... ladda ner gratis få allt eller låta företagen _ge_ bort spelen men att man får betala för nyckeln.

Jag tycker det låter suveränt! Betala för det skit man vill betala för, det kan ge mindre kostnader totalt för alla. "EA" får ut sina spel och vi som kunder kan få det för en billig penning. Borde vara mer av det. Som Steam osv.... stödjer det fullt ut. När vi nu betalar för spelen kan vi kräva mer. Istället för att leecha ner allt från nätet!

Tro mig, företagen vill verkligen inte göra dig någon tjänst när de gör något sånt här. Oblivion såldes inte billigare så att man kunde köpa till småsaker om man ville det, så kommer det inte att vara för några andra heller. I slutändan kommer de att tjäna mycket mer pengar än tidigare, vilket givetvis är en bra och fullt legitim taktik ifrån företagens sida, men något jag aldrig kommer att gilla.

Skrivet av Night Hawk:

det är ingen som har tvingat er att köpa det

Nej. Tur det. Men det ändrar inte ett skit av hur girigt det är.

Medlem

joo.. håller med lite där. Vem har sagt att sakerna kommer bli så avsevärt mkt billigare? De kanske kostar lika mkt, men att du tillslut måste betala extra för att få allting till. Bra för företagen, rent sagt ut värdelöst för konsumenterna.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av klossen:

Okej vi betalar för varje sak i alla spel vapen, vilka fiender vi vill möta. Vilka banor som finns med.........osv.

Jag hade gärna kunnat välja vilka banor jag vill ha... ta ett spel som UT2004... finns över 100 banor i det, spelar kanske 10. Jag hade inte tackat nej om jag kunde få ett billigare spel om jag skippat dom. Samma sak med alla spelarmodeller i det, jag hade nöjt mig med en. Självklart ska det här inte tas för långt, men det här är ju redan på gång egentligen med episodespel. Och i ett singleplayerspel kan det väl funka att köpa ett "kapitel". Om jag köper det första kapitlet och inser att det här spelet inte var något för mig så kan jag ju skippa att köpa resten och sparar därigenom pengar.

Men att som du skriver att betala för varje vapen och varje fiende man möter i ett spel är ju lite överdrivet kanske ^^

Skrivet av RozZy:

Om spelet var till nintendo, hade du sagt samma sak?

Hade du ställt samma fråga om du visste vilka konsoler jag har? Det kvittar vilken konsol det är till och om det här skulle bli något som funkar kan vi nog vara säkra på att Microsoft och Nintendo skulle ta efter.

:Edit:
Samtidigt så tycker jag också att det borde gå att köpa fulla spelen direkt precis som vanligt.

ärligt tala va är poäng med att ens spela spelet
ska man ha ett lira ska man ha ellt från början och behöva köpa en massa delar till de och man man inte är nöjd då med den bilen eller mapen som man nu har köpt får man pengar tillbaka då eller?
nä fan ge ut hela spel så får folk själv bestämma vilken del av spelet dom gillar bäst

Inaktiv

något jag vill veta, är det bara 30 bilar med TOTALT i detta GT spelet? eller är det fler?

hur ska man spela åt sig de bilarna då,.. får man dom upplåsta genom att klara av viss race och då måste köpa ut den för en halv dollar?

har jag ett spel så vill jag ha hela spelet. man kan ju ibland bara känna för att köra lite timerace mot polarna, och då vill man ju kunna välja på alla bilar, även de kassa bilarna.

vad är det för 30 bilar som följer med också..är det de 30 sämsta, 30 bästa , 30 blandat..etc.

tror inte de kommer gå med någon vinst i slutändan, pga extra utvecklingskostnader för hur allt detta ska gå till och funka. samt att kanske många köper billigaste versionen och bara köper några bilar.

Tror Test Drive unlimited kommer släppa fler bilar för en summa pengar med,.. har för mig det.

btw, det här med att ha mer sådant här i andra spel,..sure fine. kanon, spel man vill ha , tex UT2007. köper billigaste versionen. får riktig cd key (så man kan köra online), men typ inga maps eller nått. kostar 100:- låt oss säga. Tankar ner en pirat version av spelet. klart. nu kan man köra fulla spelet med alla maps och allt för 100:-. Wooohooo. Uppmuntrar till att tanka pirat-releaser.

Medlem

idioter.....:O

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Men alltså är grundidén så korkad? Tycker allt beror på utförandet... Tänk om själv grundstommen skulle vara gratis eller kosta en 10-20 spänn... sen köper man de bitar man vill ha tills man är nöjd... om priset på dessa bitar var rimliga så skulle man spara mycket pengar på det...

Som Project Gotham Racing 3 tex... jag skulle kunna skippa onlineläget där, jag skulle nöja mig med 4-5 bilar men samtliga banor... det är mindre än halva spelet... tänk då om jag kunde köpa precis de delarna för halva priset... sen de som vill ha allt som spelet erbjuder får betala för det får göra det... Tycker det vore riktigt bra faktiskt...

Eller ta ett fotbollsspel... du får FIFA för en tjuga, sen så får du pröjsa extra för varje liga du vill ha... jag vill bara ha spanska och engelska... så då köper jag bara dem och slipper betala en massa extra för lag och spelare som jag inte kommer använda... vore inte det rätt bra egentligen? då betalar man ju för precis det som man vill ha, och inte det man vill ha plus en massa extra skit...

Men som sagt, allt hänger på vad det kostar... om tex allt "extra"-material till GTHD hade kostat som ett vanligt spel, då hade det varit fantastiskt bra tycker jag...

Varför inte bara släppa ett spel precis så som det var tänkt? Jag tycker att det är bakåtsträvande att släppa ett spel som inte går att spela som man sedan måste köpa vitala delar till. Det är som att sälja en bil utan en ratt. Konsumenter gillar inte att känna sig blåsta, vilket är precis vad folk kommer känna sig...

Allt beror väl på vad grundspelet kommer att kosta? ..är själv ett GT freak och kommer absolut att köpa HD i väntan på GT5.

Det är ingen här inne som har tänkt på att GTHD egentligen är en upphottad version utav GT4 , och därmed så kan ju någon ha tänkt så att det är galet att betala 650:- spänn för samma spel men med ny grafik ?

Så för oss gamla GT rävar som vet vad vi vill ha så är detta faktikskt lite coolt. Detta ger mig möjlighet att spela GTHD precis som jag vill utan att ebtala för mycket tex. Jag kanske bara vill köra Japanska Touringcars mot polarna och har allt redan iom. GT4, så då köper man GTHD plus den bilen/banan man vill ha som man har kört tusentals gånger i GT4 och sätter igång. Kanske har man bara då betalt för 3st banor och 4st bilar och det räcker...

Men men smaken är som baken och visst kommer man säkert köpa på sig en j-vla massa om dom har fått till 2 spelar läget med gemensamma repriser och inspelningfunktioner + online.. då kommer det att svida i plånboken. För jag ser fram emot att köra i 47" Hd upplösning med ratt och hela kittet... ge mig!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Här är en shysst artikel på ett besök hos PD i dagarna.. ger lite mer info om vad som skall hända + att jag blev sugen på en simulator till GT4 för 40.000 $ !!

Tales of Polyphony..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

12
Skriv svar