Boxning i Wii Sports demonstrerat

Robot
Medlem
Boxning i Wii Sports demonstrerat

kul o sitta o småjabba i soffan osså slipper man få huvvet mörbultat i verkligheten med.


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Medlem

ser riktigt kul ut. visste inte att nunchuken (eller vad man ska kalla den) också hade en rörelse sensor.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

LOL fan vad det ser kul ut 8)


signatur

yolo

Medlem

Första spelet från Wii Sports som verkar vara nåt att ha

Medlem

undra hur precis det är om man bara behöver fladra lite eller om man verkligen måste sikta osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]undra hur precis det är om man bara behöver fladra lite eller om man verkligen måste sikta osv.

Ser ut som man bara behöver fladra...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Synd bara att alla pengar gick åt till ett 360... ser ju brutalt roligt ut!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Larvig gimmick. Visst kan vissa tycka att det är roligt att låtsas slåss ett tag men jag tror att man i slutändan helst bara vill kunna skicka iväg ett slag med en knapptryckning.

Hela konceptet med att man ska röra sig som aktiviteten på TV:n skulle kräva tycker jag känns väldigt löjlig. När jag spelar ett sportspel, bilspel eller whatever så är det ju inte för att jag i själva verket önskar att jag kunde utöva sporten i verkligheten, eller att jag önskar att jag fick köra en snabb bil runt en bana. Det finns bättre sätt att tillfredställa sådana fantasier.

En rörelsekänslig kontroll skulle kunna vara ett bra komplement till en vanlig handkontroll, men att basera hela konsollen kring detta tror jag begränsar både det möjliga spelutbudet och spelarbasen. Det kommer nog bli svårt att locka de som faktiskt är intresserade av spelets innehåll och inte bara vill leka virtuell sportutövare med ny teknik.

Flakmonkey
Skrivet av asker:

En rörelsekänslig kontroll skulle kunna vara ett bra komplement till en vanlig handkontroll

Du menar som handkontrollen till PS3?

asker, det är ett tech-demo så det är klart man måste vifta i det Men för all del, att alla spel ska kräva stora rörelser är något jag själv är orolig för ska hända, då jag gillar att slöspela i fåtöljen. Det är bara att kräva något sånt av ett tech-demo som är lite löjligt.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av asker:

En rörelsekänslig kontroll skulle kunna vara ett bra komplement till en vanlig handkontroll

Du menar som handkontrollen till PS3?

Nu har jag ingen koll på PS3-kontrollen, men har den en sån funktion utan att utesluta andra styrmedel och knappar så har den stort potential. Anledningen till att jag är upprörd är egentligen att jag är gammal fantast av Nintendo och deras koncept med att det är spelens innehåll och gameplay som räknas, inte egentligen lika mycket utförandet. Här går de genast andra hållet och eliminerar således direkt spel som kan tänkas att kräva lite fler styrmöjligheter och knappar. Jag har svårt att se hur ett spel som Zelda eller Super Smash Bros ska kunna spelas med den där plastpinnen.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

asker, det är ett tech-demo så det är klart man måste vifta i det Men för all del, att alla spel ska kräva stora rörelser är något jag själv är orolig för ska hända, då jag gillar att slöspela i fåtöljen. Det är bara att kräva något sånt av ett tech-demo som är lite löjligt.

Man kan bara hoppas. Risken finns dock att speltillverkare kommer tänka: "Hmm, nu har vi ju en kontroll som ändå är rörelsekänslig, då kan vi ju lika gärna ta någon vital funktion från spelet och binda den till kontrollens rörelsesensor så har vi genast ett toppmodernt spel!", och vips så är spelet totalt ospelbart för folk som just vill slöspela. Så länge funktionen inte överanvänds så kommer jag dock sitta nöjd och belåten med min Wii-konsoll.

Precis min åsikt. Att man kan ställa in känsligheten i Metroid Prime 3 till expert ger mig också hopp om att den mer kommer att fungera likt en mus, alltså att man inte måste ha den riktad direkt dit man vill sikta hela tiden utan bara rör den lite grann åt det man vill. Mer sånt, tack, och ifall det inte är så i MP3 - gör det, snälla.

Förresten, Super Smash Bros-utvecklarna har distans nog för att ha bestämt sig för att använda den vanliga GC-kontrollen till det spelet. Vilket i förlängningen också öppnar för arkadstickor

Medlem

Har du läst/hört att nya SSB ska spelas med GC-kontroll eller liknande, eller säger du det bara för att jag ska få en stroke av upphetsning?

Flakmonkey

Men om spelen inte utnyttjar handkontrollen så försvinner ju hela grejen med konsollen också... då är det verkligen en dubbelt så bra gamecube (eller hur många gånger kraftfullare den nu är) och har inte så mycket att sätta emot PS3 och 360... det vill sig verkligen till att det kommer klasspel till Wii som inte utvecklas av Nintendo själva, för man vet ju att Nintendos spel kommer bli bäst ändå

Känns som att risken för riktigt usla spel är rätt stor när utvecklare gör spel som de tror ska bli bra bara för att det utnyttjar handkontrollen. Ska verkligen bli intressant att se hur konsolen håller, det råder ju ingen tvekan om att den kommer sälja hur bra som helst i början... men kommer den vara lika intressant om en 2-3 år då handkontrollen inte känns lika speciell?

Tänk om Wii haft sin handkontroll samtidigt som den kunde mäta sig med 360/PS3 på grafik-biten... då hade det blivit åka av ^^

Medlem

Spelen får naturligtvis utnyttja rörelsekänsligheten, det har jag inga som helst problem med, men det är när hela spelen kretsar kring den tekniken som jag misstänker att det kan börja gå utför. Sen tål jag inte spel där man faktiskt måste utföra fysiska övningar för att matcha en aktivitet som görs i spelet, t.ex. Guitar Hero eller, ja, detta boxningsspel. Jag tycker bara det känns larvigt och ett tafatt försök att ytligt locka spelare.

Skrivet av asker:

Har du läst/hört att nya SSB ska spelas med GC-kontroll eller liknande, eller säger du det bara för att jag ska få en stroke av upphetsning?

Ifall de inte ändrat sig sedan årets E3 så...

Nosnos, det är sant att de måste använda kontrollen på bra sätt, men det jag vill undvika är att varenda spel tvingar mig att vifta som en tok. Eller ens sitta med handleden stelt pekandes mot TV:n hela tiden. Jag vill att den ska fungera lite som en mus, fast med ett par extra dimensioner (musen rör sig längs två axlar, Wii-mote längs tre och känner dessutom av hur man pekar). Musen kräver att man rör lite på sig, men man behöver aldrig hålla den precis pekad åt något håll för att den ska fungera. Är jag dålig på att förklara hur jag menar?

Flakmonkey

nej jag är med dig... tycker ungefär samma sak... jag har länge varit tveksam till hur kontrollen kommer fungera i det långa loppet... något av det bästa med att lira på konsol är ju att man kan göra det i en lite mer avslappnad miljö än när man lirar till PC... jag menar man kan ligga i tv-soffan med handkontrollen bakom huvudet om man så vill och det funkar klockrent. Det fungerar inte så bra till PC direkt... kanske går det att lira Wii som till en vanlig konsol, men jag fruktar att man måste sitta relativt normalt för att det ska fungera som det ska... å sen kanske det blir jobbigt att lira något rollspel i 4-5 timmar i sträck till Wii också, då det kanske inte går så bra att lira med handkontrollen vilandes på gamermagen ^^

Medlem

Iofs tror jag inte man behöver vifta som en tok hela tiden. Kontrollen verkar vara ganska känslig så det krävs knappast rallar svingar för att spela boxnings spel. Men som sagt blir det för mycket gimmick över det kan det bli dåligt. Men används det rätt kan det blir riktigt bra, speciellt med fps spel på console


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ser ut som om Martin försöker försvara sig lite taktist medans tjejen nitar på för fulla muggar och vinner endå?

Hoppas bara inte de handlar om vem som orkar mata mest.

Blir precis som DoA4 när man lirar de för första gångerna. Min flickvän spöade mig åtskilliga gånger genom att bara trycka på knapparna.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

1
Skriv svar