Hur nördig är du?

Medlem
Hur nördig är du?

Så mycket som jag tycks finna mig själv fastklistrad framför datorskärmen nuförtiden har man ju börjat undra så smått om man inte är lite nörd iallefall.
Well, gjorde ett litet test på kul för att försöka få rätsida på saken.

http://www.algonet.se/~jankol/nordtest.html

Min "dom" lyder som följer:
Du fick 33.5 av 128 möjliga.
"Du befinner dig i gränslandet mellan nörd och mes. Med stor sannolikhet placerar du dig närmast i kategorin "människor som använder en dator och är lite halvintresserade av den". Du använder din dator för att få något gjort, inte för användandets egen skull."

Känner ju inte riktigt att detta stämmer, så frågan är ju bara hur mycket man kan lita på detta resultat. Testa själv och skriv vad du fick! ^^
Kan ju vara kul att jämföra för att se om testet äns är ett uns tillförlitligt..

#blogg

Medlem
Hur nördig är du?

Typ 43.5 eller nåt blev det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Du fick 29 av 128 möjliga.
Du är inte nörd. Du har inte ens en chans att bli kallad nörd. Förmodligen har du knappt hört talas om datorer, trots att du bevisligen sitter och gör testet på en sådan.

Tror inte en chans på det där testet då mina "vänner" kallar mig übernörd xD


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Du fick -10 av 128 möjliga.

fick jag.


signatur

R.I.P The_maxx

Du fick 32 av 128 möjliga.

Du är inte nörd. Du har inte ens en chans att bli kallad nörd. Förmodligen har du knappt hört talas om datorer, trots att du bevisligen sitter och gör testet på en sådan.


signatur
Medlem

"Du fick 57 av 128 möjliga."


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Avstängd

Finns ju det här också: The Nerd? Geek? or Dork? Test

Jag är, enligt det testet (60 frågor) en modern cool nörd.

Inaktiv

Du fick 19.5 av 128 möjliga.

Du är inte nörd. Du har inte ens en chans att bli kallad nörd. Förmodligen har du knappt hört talas om datorer, trots att du bevisligen sitter och gör testet på en sådan.

Medlem

Fick 49.5 på den första (som verkar vara ganska gammal?). Den andra som EliasN länkade vill inte ge mig något resultat.

Medlem

Du fick 36 av 128 möjliga.

Du befinner dig i gränslandet mellan nörd och mes. Med stor sannolikhet placerar du dig närmast i kategorin "människor som använder en dator och är lite halvintresserade av den". Du använder din dator för att få något gjort, inte för användandets egen skull.

Fast endå känner man sig rätt nördig endå o_O

Medlem

Jag har en klocka som visar tiden binärt, 'nuff said.

Edit:
Du fick 56.5 av 128 möjliga.

Du befinner dig i gränslandet mellan nörd och mes. Med stor sannolikhet placerar du dig närmast i kategorin "människor som använder en dator och är lite halvintresserade av den". Du använder din dator för att få något gjort, inte för användandets egen skull.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Medlem

Du fick 24.5 av 128 möjliga.

Du är inte nörd. Du har inte ens en chans att bli kallad nörd. Förmodligen har du knappt hört talas om datorer, trots att du bevisligen sitter och gör testet på en sådan.

Hmm, verkar ju onekligen vara lite konstigt då jag sitter väldigt, väldigt ofta vid datorn
Iofs så är man kanske lite mer gamer/casual då


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Vila i frid

Du fick 32 av 128 möjliga.

Nu blev jag lite besviken faktiskt. Trodde jag skulle få mer.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Du fick 47 av 128 möjliga.


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem

18/128 pjuh!


signatur

Tempus fugit.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Du fick 53.5 av 128 möjliga. Jäää

I testet som Elias länkade till fick jag:

The Nerd? Geek? or Dork? Test
Your Score: Modern, Cool Nerd
65 % Nerd, 52% Geek, 8% Dork

...vilket känns mer rätt än det där gamla testet.


signatur
Medlem
1
Skriv svar