Det ska börjas i tid

Flakmonkey
Det ska börjas i tid

Fortsätter med rippningen idag... tar verkligen sin lilla tid det här... men ska det bli fint så får jag helt enkelt lite pin

Just nu går det ju lite segare också iom att min bror har lämnat sina två döttrar här då han ska till veterinärkliniken för ett nattskift. Riktigt trevligt att ha dem här måste jag säga, speciellt då den äldre av de två som heter Hedvig har nått åldern då hon verkligen kan börja lära sig spelvärldens ädla konst. Givetvis har jag tagit mig på rollen som lärare och den första lektionen är självklart Super Mario Bros.

Faktum är att dessa "lektioner" har gett mig en anledning till att för första gången på väldigt länge sätta igång min Wii. [fright][ia=1231 En koncentrerad Hedvig med lillasyster Alva][/fright]Så nu sitter hon alltså med lillasyster och nöter igenom spelet. Hon har klarat första banan men första "borgen" som hon kallar den andra banan är en aning för svår just nu. Fast om hon bara ligger i ikväll så kan hon nog klara den också. Det mest uppmuntrande är dock att hon inte ger upp vilket är mer än vad man kan säga om de flesta "mogna" gamers där ute... Hon tar utmaningen utan alltför mycket gnäll och ger sig fan på att klara det helt enkelt.

Vad gäller annat idag så har jag fortfarande inte satt igång med den städning som verkligen behövs. Antar att det blir till att sätta igång med det efter middagen, fläskpannkaka står på menyn, fast det känns som att risken är oroväckande stor för att det inte kommer bli av ändå... men men, jag ska göra vad jag kan för att få mig själv till att börja städa. Vet ju med mig att jag verkligen gillar att ha rent och snyggt omkring mig så förstår inte riktigt varför jag har en så motvilja till att städa just nu... men men, mycket med mig själv som jag inte förstår så ^^

Ah titta, nu har Hedvig börjat lira på 360n istället. Xbox Live Arcade-liret #Marble Blast Ultra står på menyn och det har hon spelat förut. Är riktigt duktig faktiskt, klarar väl en 10-12 banor iaf - Pro Gamer in the making!

[eos_image="40331;w400"]Marble Madness-wannabeen Marble Blast Ultra[/eos_image]

Imorgon är första dagen på nya jobbet också... lite nervöst måste jag säga... även om jag med största sannolikhet inte har någon som helst annledning att vara det. Kommer nog gå alldeles utmärkt, de har ju trots allt en Wii och Playstation 2 med Guitar Hero i lunchrummet, så hur hemskt kan det bli? ^^

#blogg

Medlem
Det ska börjas i tid

"Det ska börjas i tid", så sant som det är sagt!

Lycka till med jobbet:up:

Medlem

Helt underbart! Fler ihärdiga gamers behövs verkligen.

Inaktiv

Åh, mina blivande döttrar ^^


signatur

To swing is not to Wii.

Flakmonkey
Skrivet av SwingCat:

Åh, mina blivande döttrar ^^

Du får nog ta och skaffa din egna

Inaktiv

Japp det skall börjas i tid. Min äldsta började när hon var 2,5 år. Före 3 års åldern klarade hon av att svänga och gasa samtidigt. Nu är hon 5,5 år och är riktigt duktigt. Kommer nog att se mer av henne i framtiden bakom 360.

Lycka till med ditt jobb som lärare.


signatur

Kaxelina har ordet.

1
Skriv svar