Microsoft om Xbox 360 från Tokyo Game Show

Robot
Microsoft om Xbox 360 från Tokyo Game Show
Medlem
Microsoft om Xbox 360 från Tokyo Game Show

1080p! Nice!

Flakmonkey

det lustiga är ju att Microsoft närmast hånade Sony när de sa att de skulle stödja 1080p med Playstation 3... att det var helt onödigt, etc etc... men nu kommer de alltså med sin egen lösning... visserligen utan HDMI-utgång och med uppskalade spel, men ändå

Avstängd

Sony kör med uppskalning de med....

Skägg.
10 Chambers

forgive a technoob, men vad är skillnaden mellan 1080p och uppskalad 1080p?


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Nybbe:

Sony kör med uppskalning de med....

Jasså? Vad jag läst så kör de ju redan bland annat Virtua Tennis 3 i 1080p native via HDMI-porten. Isomniac Games satsar visst på det med Resistance Fall of Man också... men de flesta spelen nöjer sig med 720p

Skrivet av spiken:

forgive a technoob, men vad är skillnaden mellan 1080p och uppskalad 1080p?

Ta en vanlig jpg-bild och skala upp den så ser du ^^ uppskalad från 720p till 1080p gör nu ingen jätteskillnad i kvalitet, men den märks iaf

Medlem
Skrivet av spiken:

forgive a technoob, men vad är skillnaden mellan 1080p och uppskalad 1080p?

Jag mer eller mindre gissar men material i 1080p visas ju i 1080 linjer samtidigt (jämför en stillbild i storleken 1080x720 pixlar exempelvis) och en skalad bild visas i samma antal linjer men "urspringsinformationen" är inte "äkta", dvs skalad bild blir som att "zomma" i en 800x600 pixels stillbild för att den skall passa i en 1080x720-mall... på så sätt har ju MS en poäng i det de sagt tidgare eftersom en skalad 1080p bild förmodligen inte upplevs som bättre än en "ren" 720p's bild... jag menar om en blå linje blir mer "upplöst" och visas som två blå linjer märks ju knappt....

Jisses, sämsta förklaringen någonsin?
Edit: Nosnos pillade in precis det jag ville komma åt och gjorde det nästan lika bra som jag.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jisses, sämsta förklaringen någonsin?
Edit: Nosnos pillade in precis det jag ville komma åt och gjorde det nästan lika bra som jag.

Man kan säga att du skalade upp texten från 720p till 1080p så man såg skillnaden

Medlem

Wee. Track and Field


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

"Contra, Gyruss, Dig Dug, New Rally-X, Ms. Pac-Man, Track & Field, Rush'n Attack och Yie Ar Kung Fu som tyvärr blir Japan-exklusivt."


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Go microsoft!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Go microsoft!

Tror nästan att det är fösta gången jag ser någon skriva det

Skämt å sido. Jag vet inte om det är jag som är tvär eller något men det blir i alla fall en Ps3 för mig. Tycker inte att 360 är så speciell helt enkelt

Inaktiv

Läste igår på http://www.xbox-scene.com/ om Tokyo Game Show and X06:
(copy paste )

Starting Wednesday, September 20, through Friday, September 29, connected gamers can access the best content from the Tokyo Game Show in Japan and X06 in Barcelona, Spain, including highlights from both press briefings, daily updates and behind the scenes videos from the show floors as well as the hottest playable game demos and videos in high definition. The majority of this content will only be available until 12:00 a.m. PDT on September 29, so be sure to download everything you want while it is available.

In total, more than 100 pieces of new downloadable content will be available to gamers during the nine day period, including a never before announced major franchise on Xbox Live Arcade. In addition to new playable game demos, there will also be new game videos from the following titles being showcased at Tokyo Game Show and/or X06:
* Call of Duty 3 (Activision)
* Forza Motorsport 2 (Microsoft Game Studios)
* Kane & Lynch: Dead Men (Eidos)
* Kingdom Under Fire: Circle of Doom (Microsoft)
* Project Sylpheed (Square-Enix)
* Shrek the Third (Activision)
* Viva Piñata (Microsoft Game Studios)
* Plus additional high definition videos from games to be announced at Tokyo Game Show and X06

Nice! Har ännu inte sett någon video på Forza Motorsport 2, hoppas den är filmat iaf en del från ingame.

Medlem

Vart fan är Fable 2? Suck...


signatur

- r4z0r -

Inaktiv
Medlem

Läste nånstans att dom skulle ha en gratis guldvecka på Live oxo, vad hände med detta?


signatur

---
Boo!

1
Skriv svar