Flashblock i Firefox

Medlem
Flashblock i Firefox

Jag fick ett tips av en kompis som synnerligen har förbättrat min surfningsupplevelse på nätet, nämnligen Flashblock till Firefox. Jag rekommenderar den starkt.

Jag vet att FZ och liknande sajter behöver reklam för att klara sig, och jag har egentligen inget emot webbreklam (jag är faktiskt en köpare av reklam, dvs jag har annonserat på nätet tidigare), men någonstans måste man få bestämma själv hur många procent CPU Firefox får använda. FZs annonser på senare tid har visserligen varit lite snällare, men jag tror att många minns World of Warcraft-annonserna som var här förut... Det största problemet var egentligen FZs WTF, för jag har en tendens att öppna alla länkar i nya tabbar, och det blir väldigt många dubletter av vissa reklam-flashar då, till den milda grad att det inte gick att se på WTF-filmerna.

Aja, jag är inte här för att diskutera annonsering, utan nöjer mig med att konstatera att Firefox tar 0% CPU (när det inte har fokus) istället för 25% som det var förut.

#blogg

Medlem
Flashblock i Firefox

Kör med Adblock Plus, blev trött på att min bärbara inte kunde spela youtube videos när man var inne på spelfeber (inte ens när man BARA var inne på spelfeber och kollade video). Sen dess har allt funkat perfekt.

Medlem

Jo flash äter verkligen för mkt CPU...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar