Rykten om Geforce 8-seriens teknik

Robot
Medlem
Rykten om Geforce 8-seriens teknik

mmm nV.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

1,5GHz på Core.. sjukt..


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem

Jo, men det är bara rykten..bättre och vänta tills något officiellt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jo, men det är bara rykten..bättre och vänta tills något officiellt.

Klart, men ser bra ut ändå

Medlem

Väntar på 79xx så jag inte skyndar mig o köper igen och får ett sämre för mycket dyrare pengar som med mitt 7800gtx

Medlem

Tror ändå R600 från ATI kommer knäcka G80 i DX10. 48 pipes mot 64!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Håller på ATI, alltid tyckte att de är bättre. Speciellt bildkvalitén.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

hurra va bra precis när jag har tänkt att uppgradera, då lär priserna på dom "näst bästa" korten sjunka fint

Redaktör

Gillar också ATI mer, främst för att menyer och inställningar är ofantligt mycket enklare att använda. Har ett Geforce 6 nu, är ett smärre helvete att få ordning på tv-ut efter drivrutinsbyte. (Ja, jag är teknisk idiot, men det gick smidigt med ATI/Catalyst.)


signatur
Medlem

Vilken kommer bli bäst då? I dx10, r600 eller g80?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Gillar Nvidia en liten gnutta mer då deras OpenGL och Linux stöd vida överstiger ATIs (inte för att jag har större nytta av det, men Nvidia visar lite mer vilja och anstränger sig lite för att göra en väldigt liten del av deras kundkrets glada, ATI struntar i det eftersom det inte ger några pengar)

Nvidias stöd till utvecklare och hobbyprogrammerare i form av massvis med demos/källkod/whitepapers på deras hemsida är också ofantligt mkt bättre än ATIs utbud av liknande saker.

Fast jag kör med ATI just nu ^^

Medlem
Medlem
Skrivet av Laxen:

Vilken kommer bli bäst då? I dx10, r600 eller g80?

Bara tiden kan utvisa det. Men jag satsar mina pengar på ATI. Dem har ett nära samarbete med Microsoft, så dem vet nog bäst vad som kommer funka med DX10 m.m. Så jag tror och hoppas ATI´s R600 kommer bli bättre.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Redaktör
Skrivet av Michael:

Gillar Nvidia en liten gnutta mer [...] Fast jag kör med ATI just nu ^^

Ska vi byta?


signatur
Inaktiv

Under åren har jag haft 5 grafikkort, ATI Rage Pro 8MB + Voodoo 2 8+8MB, GeForce 3 Ti200 64MB (Dell/NoName), ATI Radeon 9800SE AIW 128MB 4 Pipelines (Hercules), Nvidia GeForce 7800GT 256MB 20 Pipelines (Gainward).

ATI hade väl bra drivrutinsprogram.. (Inte Catalyst Control Center, den gamla innan)

ATI's nya Control Center är värdelöst enligt mig.

ATI Multimedia Center var väl ochså bra men krånglade väldigt mycket, svårt att få det att funka.

Classic Nvidia Control Panel var väl bättre än ATI's iaf.

New Nvidia Control Panel är inget vidare.. dvs ATI's och Nvidia's nya program suger enligt mig..

bah orkar inte skriva mer nu..


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem

Tycker ATIs Control Center funkar fint, lite seg i uppstart, men det är smällar man får ta.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

palla onödigt saftiga kort..

Inaktiv
Skrivet av Xtrmntr:

Gillar också ATI mer, främst för att menyer och inställningar är ofantligt mycket enklare att använda. Har ett Geforce 6 nu, är ett smärre helvete att få ordning på tv-ut efter drivrutinsbyte. (Ja, jag är teknisk idiot, men det gick smidigt med ATI/Catalyst.)

Kan tyvärr inte hålla med, har Geforce 6 kort med. Visst det är lite pyl med att få till bilden. Men med Ati kort som jag hade för ett par år sedan fick jag ingen bild alls till tv:n. Så det åkte ut illa kvickt. Kanske använde fel drivisar.. inte vet jag..


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem

Jag har inte haft problem med nvidia överhuvudtaget - har mestadels kört dom sen första 3d korten dök upp. Nvidia har jag bara använt ett billigare av (9600 pro) .. var väl ok iofs - men tyckte endå bättre om nvidia


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av zauii89:

palla onödigt saftiga kort..

Du har fel lilleman, När Crysis och andra prestanda slukande spel kommer så är det mycket nödvändigt.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av redmac:

Håller på ATI, alltid tyckte att de är bättre. Speciellt bildkvalitén.

Word!:up: Är själv nöjd med mina ATI X1900CF resp. XTX grafikkort, som jag kör Crossfire med. ATI's R600 lär kicka G80 rejält. Kommer själv vänta med att byta tills R700 släpps. Mest pga R600's strömförbrukning.


signatur

AMD 64 X2 4800+@2.8 GHz, 2 GB DDR, Asus A8R32-MVP, X1900Crossfire, X1900XTX

1
Skriv svar