Games for Windows-märkning lanserad

Robot
Medlem
Games for Windows-märkning lanserad

Det här är jättebra... kan bli räddningen för PC spelandet som helhet... Riktigt bra...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag tycker det ser sketfult ut, täcker en för stor del av framsidan.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Instämmer med ovanstående inlägg.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

jag fult ut men bilderna kan vara fejkade? eller alltså bara målade för att visa?

Medlem

Vem bryr sig om hur det ser ut... det handlar inte om det. Utan att PC får en egen standard. Det har den aldrig haft förut. Och det är sketbra.. Äckligt hur alla är så utseende fixerade nu för tiden... usch..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Detta är ingen egen standard för PC, det är ens tandard för windows, stor jäkla skillnad. Någon borde istället ta och utveckla en standard för PC/MAC så vi kan spela alla våra spel på Windows/Mac/Linux.

Och klart det spelar roll hur det ser ut, förstör ju boxart med massa fula logos o skit överralt, lämna framsidan för boxart och sätt sånhär skit på baksidan om det måste vara där...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Det är mycket intressantare om spel funkar med andra operativsystem än Windows så det är ganska onödigt att ha märken som säger att det funkar med Windows.

Det är lite som att märka en personbil med 'Bensindriven'.

Medlem

Tippar på att varken Savage 2 eller Quake Wars kommer att "få" bära denna logga

Inaktiv

ok.jag hoppas att spelen inte kommer att se ut sådär...en fet jävla remsa som täcker halva överdelen.....
fult som jesus det dära..

nu har dom gått för långt...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

förhoppningsvis kan vi välja bort kartonger för alla spel snart, fram för mer digital distribution

Inaktiv

Det är uppenbarligen till för att förenkla för konsumenten som man inför denna standard för spel som är kompatibla med Windows (krav). Medan konsoler alltid haft en unison märkning har PC-konsumenter fått brottas med olika typer av paket etc.
Windows Vista kommer också med en funktion som räknar ut hur bra prestanda din dator har efter dagens mått och omformulerar det i ett tal (en siffra). Med andra ord kan konsumenter som inte vet exakt vilken hårdvara han/hon har ändå köpa kompatibla produkter genom denna validering av datorn.
Tummen upp för förenkling av PC-användandet.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Aresz:

förhoppningsvis kan vi välja bort kartonger för alla spel snart, fram för mer digital distribution

Ye, fram för borttagandet av fula brummande optiska drev!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Aresz:

förhoppningsvis kan vi välja bort kartonger för alla spel snart, fram för mer digital distribution

Det hoppas jag verkligen INTE! Inget går upp mot att ha varan fysiskt och man värderar produkten betydligt mer om man köpt den över disk. Det tycker alla jag pratat med både vänner och kunder. Sedan finns det inget bättre än special utgåvor av spel. Höjer känslan till spelet avsevärt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Aresz:

förhoppningsvis kan vi välja bort kartonger för alla spel snart, fram för mer digital distribution

Det hoppas jag verkligen INTE! Inget går upp mot att ha varan fysiskt och man värderar produkten betydligt mer om man köpt den över disk. Det tycker alla jag pratat med både vänner och kunder. Sedan finns det inget bättre än special utgåvor av spel. Höjer känslan till spelet avsevärt.

Joo, men de skulle ju kunna lansera spelen på flashdrev eller dylikt?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Fan va fult, nu vill jag inte ens ha spelboxar, plastskivor har jag redan bojkottat.

Medlem

Bryr mig inte om omslagen still spelen längre. Det fanns en tid när de bestod av handmålade motiv, fulla med personlighet som lockade till köp, som var små konstverk på hyllan. Men nu har de till stor del ersatts av dåligt renderade 3D-bilder, eller endast logotyper, helt utan någon som helst känsla.

Inte för att jag säger att ni har dålig smak, snarare jag som är för kräsen, men det finns bara en ytterst, ytterst liten skara omslag nu för tiden som får sitta i min hylla. De andra hamnar i min garderob efter jag har gjort ISO-filer av skivorna och lagt dem på min hårddisk.

Angående GFW-remsan. Spelar ingen roll, den får se ut som den vill, bara vi får en slags standard i windowsspelvärlden, som leder till motsvarigheten till 360:ns Live. Kanske till och med leder till ännu ett sätt att motarbeta piratkopiering, så alla ni skenheliga motståndare slutar predika.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Aresz:

förhoppningsvis kan vi välja bort kartonger för alla spel snart, fram för mer digital distribution

Det hoppas jag verkligen INTE! Inget går upp mot att ha varan fysiskt och man värderar produkten betydligt mer om man köpt den över disk. Det tycker alla jag pratat med både vänner och kunder. Sedan finns det inget bättre än special utgåvor av spel. Höjer känslan till spelet avsevärt.

Joo, men de skulle ju kunna lansera spelen på flashdrev eller dylikt?

kanske det, bara den traditionella försäljningen hålls kvar är jag nöjd


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Bra med valmöjligheter till CoH, mus eller xbox360-kontroll! =P

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Bryr mig inte om omslagen still spelen längre. Det fanns en tid när de bestod av handmålade motiv, fulla med personlighet som lockade till köp, som var små konstverk på hyllan. Men nu har de till stor del ersatts av dåligt renderade 3D-bilder, eller endast logotyper, helt utan någon som helst känsla.

exakt, Albion om någon kommer ihåg det tex

båda alternativen måste såklart finnas

men om jag själv får välja mellan att vänta två tre veckor till för att få ett dvd fodral o en manual så spelar jag hellre tidigare än att få någon typ av "mervärde"

collectors edition är oftast en helt annan sak, ta tex WoW eller HOMM5, fina kartonger o det är ju kul

Inaktiv

Onödigt


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Aresz:

exakt, Albion om någon kommer ihåg det tex

Menar du rollspelet Albion till Amiga? För den hade nice box.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hmm, tanken är ju god men med krav som "Though OpenGL will work in Vista, another Essential is using Direct3D as the default game renderer" samt rekommendationer liknande "Microsoft is also strongly encouraging developers to not advertise game support for legacy operating systems such as Windows 9x or 2000, even if they do testing for compatibility with those systems." så blir jag ganska arg på MS...
Allt för att tvinga in användarna att använda Vista och speltillverkarna att inte göra "cross-platform"-spel


signatur
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Detta är ingen egen standard för PC, det är ens tandard för windows, stor jäkla skillnad. Någon borde istället ta och utveckla en standard för PC/MAC så vi kan spela alla våra spel på Windows/Mac/Linux.

Och klart det spelar roll hur det ser ut, förstör ju boxart med massa fula logos o skit överralt, lämna framsidan för boxart och sätt sånhär skit på baksidan om det måste vara där...

Word
du har så rätt ge oss en riktig pc standard så andvändare få en chans att välja operativ system utan att missa en massa shyssta spel

Medlem

Jag kan inte låtabli att tänka på http://video.google.com/videoplay?docid=36099539665548298&q=r... när jag ser den framsidan...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av fegis:

Hmm, tanken är ju god men med krav som "Though OpenGL will work in Vista, another Essential is using Direct3D as the default game renderer" samt rekommendationer liknande "Microsoft is also strongly encouraging developers to not advertise game support for legacy operating systems such as Windows 9x or 2000, even if they do testing for compatibility with those systems." så blir jag ganska arg på MS...
Allt för att tvinga in användarna att använda Vista och speltillverkarna att inte göra "cross-platform"-spel

Det var det jävligaste jag någonsin hört. Fattar inte hur någon respektabel spelutvecklare kan lyssna på sån kvalificerat skitsnack. Fy fan...

"brain wash brain wash brain was" - Microsoft


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar