Virtua Fighter 5 plåtat

Robot
Medlem
Virtua Fighter 5 plåtat

Bara jag som tycker kläderna på killen på denna bild ser VÄLDIGT otroligt fubar ut

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=33082

Medlem
Citat:

Bara jag som tycker kläderna på killen på denna bild ser VÄLDIGT otroligt fubar ut

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=33082

Detstå större anledning att ge honom på käften!

VF5 ser grymt snyggt ut på stillbilder, men det hade varit mer intressant att se det i rörelse. Har en känsla av att ringarna på vattnet, ljuseffekterna osv kommer se grymma ut i rörelse.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

VF5 ser grymt snyggt ut på stillbilder, men det hade varit mer intressant att se det i rörelse. Har en känsla av att ringarna på vattnet, ljuseffekterna osv kommer se grymma ut i rörelse.

www.gametrailers.com


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Skrivet av fz.se:

Glädjande nog för alla fightingspelsfans börjar Virtua Fighter 5 se allt bättre ut. De första bilderna var, i brist på ett bättre ord, riktigt fula och många började redan då misströsta.

Virtua Fighter 5 har alltid sett riktigt bra ut och det finns inte ett enda Virtua Fighter-fan som skulle börja "misströsta".

Medlem

Plastic FTW! Ser otroligt plastigt ut men annars så kanske det är bra.

Inaktiv

Alltså, mycket av problemet är nog att dom screenshots som släpps officiellt är jävligt dassiga. En annan femma är det om man kollar in de HD-videos och fotografier som finns från spelet (som går att spela på olika ställen i Japan).

Det är knivskarpt, högupplöst, 60 fps och silkeslena animationer. Allt det som alltid gjort Virtua Fighter till vad det är. Den bästa fightingsimulatorn.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Bara jag som tycker kläderna på killen på denna bild ser VÄLDIGT otroligt fubar ut

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=33082

Nej jag tycker inte att hans vest är uppknullad bakom allt erkännande... fattar inte hur du tänker :<


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det är ju inte direkt grafiken som är VF-seriens styrka, utan att det är det tekniskaste fightingspel som finns. Grafiken är irrelevant, finns de som spelar VF4 med VF1-modeller osv. Det enda som är viktigt med grafiken är att animationerna stämmer överens exakt frame för frame med kontrolltimingen.

Medlem

På filmsnuttarna verkade det inte vara något nytt med detta spel...

Tycker det borde komma något fightspel med lite mer känsla i kontakten... för att inte tala om juggling...

Inaktiv
Skrivet av SidPao:

På filmsnuttarna verkade det inte vara något nytt med detta spel...

Tycker det borde komma något fightspel med lite mer känsla i kontakten... för att inte tala om juggling...

Försök ta spelandet till en ny nivå. Det finns inget fightingspel som är mer komplext och djupt än Virtua Fighter för tillfället - och det lär inte komma något heller. Varje ny del i serien tillför nya och finslipade spelmöjligheter. Nyheten med femman utöver den snygga grafiken är sidoattacker och karaktären El Blazes sidoattacks-inriktade spelsätt.

Skrivet av Forcie:

Det är ju inte direkt grafiken som är VF-seriens styrka, utan att det är det tekniskaste fightingspel som finns. Grafiken är irrelevant, finns de som spelar VF4 med VF1-modeller osv. Det enda som är viktigt med grafiken är att animationerna stämmer överens exakt frame för frame med kontrolltimingen.

Precis som Forcie säger så är hela seriens behållning spelkänslan precis som alla andra seriösa fightingspel. Kolla bara in t.ex. King of Fighters - dom kör fortfarande med samma karaktärssprites och bakgrunder i varje ny upplaga.

Virtua Fighter är väl lite i sin egen kategori dock. De slopade ju ett onlineläga helt för att det i praktiken innebär några frames försening oavsett hur bra condition det är för de båda utmanande spelarna. Virtua Fighter är PERFEKTION uttalat. Spelet kommer aldrig bli snyggare än att det rinner på i 60 frames per second - en enda drop är oacceptabel viktiga frames går förlorade för toppspelarna.

1
Skriv svar