Min Mac, numera PC

Medlem
Min Mac, numera PC

Apple håller inte bara på att ta över världen med iPod och musikaffär på nätet, bolaget gör rätt snygga datorer också. Enda problemet på vägen mot världsherravälde har varit att det varit bedrövligt ont om spel till Mac.

Nu är det slut med det. Senaste uppgraderingen av operativsystemet, Leopard, levererades med praktiska Boot Camp, som gör det möjligt att installera Windows XP eller Vista och därmed förvandla Macen till en fullfjädrad Windowsburk (Eftersom alla nya äppelburkar har Intel Inside så behövs inga emulatorer längre.)

Blev precis klar med installationen, och vad jag kan upptäcka så här långt fungerar allt felfritt. Enda problemet är att det inbyggda grafikkortet inte riktigt håller måttet för att jag ska våga köpa hem Orange Box och testa...

Bildbevis bifogas. Visst ser det rätt weird ut?

#blogg

Skribent
Min Mac, numera PC

Microsoft Windows XP på en Apple? Exploderar inte universum då?

Medlem

Ömm, jag är inte så insatt i det där. Men vad är det för idé att ha en mac med windows och inte bara en pc?


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem
Skrivet av LillePutt:

Ömm, jag är inte så insatt i det där. Men vad är det för idé att ha en mac med windows och inte bara en pc?

För att man kan köra både ock på samma maskin, med Boot Camp?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jepp, bara att välja vid uppstart vilket os som önskas.


signatur

Don't just stand there - kill something!

Medlem

Finns en test i senaste datormagazinet som Macbook pro vinner i.
Där den används som en normal wintel burk bör tilläggas. ^^
men tyvärr är dem för dyra för mig än så länge.

Inaktiv

Men hur kan du då högerklicka?

Medlem

Man kan högerklicka på Mac också.
Kolla tex: http://www.apple.com/se/mightymouse/

Annars är det bara att koppla in en vanlig mus.

Medlem

Funkar till och med att högerklicka på den inbyggda styrplattan, den mappas om på ett smart sätt. Håller man två fingrar på plattan och klickar så uppfattas det som högerklick.


signatur

Don't just stand there - kill something!

Medlem

Jag kör MBP ( XP, MacOS )
17" 1980X1080
2.4 GHZ Intel Core 2 Duo
2GB 667 DDR2
8600GT (OC) 256MB

En tum tjock, aliminium och snabb i apps och spel...
... Finaste datorn jag har haft iaf...

1
Skriv svar