PS3-versionen av Virtua Tennis 3 i 1080p

Robot
Medlem
PS3-versionen av Virtua Tennis 3 i 1080p

Undrar hur stor skillnad ögat skulle märka av det.

Medlem

OM man har en halvstor tv lr projector märks det av hyffsat direkt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

vad är 1080p osv? när man talar om HD. Funderar på att skaffa HD-tv och 360boxen...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jaså är det så? Det låter ju toppen! Om jag bara nu också hade haft en tv som klarar av det, eller en projektor.

Flakmonkey

tja, det är väl bara att kolla om du märker någon skillnad mellan 720p (1280 × 720) och 1080p (1920 × 1080) på din dator? Sen gör det ju större skillnad ju större TV du har, tror jag att det gör iaf, borde vara så åtminstone ^^... Xbox 360 kan ju iofs köra 1080i som ju är 1920 × 1080 men interlaced och funkar därför mindre bra att spela på imo...

Sen så gör ju inte högre upplösning spel bättre och om sanningen ska fram så har ju inte så många av oss tillgång till en TV som klarar av 1080p, men iom att konsolen är tänkt att hålla i en 4 år så kommer fler och fler att kunna utnyttja det i takt med att TV-apparaterna blir billigare och HDTV blir med utbrett... I nuläget är nog dock det här viktigast som en ren markering mot främst Microsoft men även andra som tvivlat att Sony kan leverera när det väl kommer till kritan... och som sådan är det viktigt tror jag

Medlem

aha...

Btw, varför var ingen där och filmade det hela?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Varför skulle sony "tagit sig vatten över huvudet" med 1080p?
Det är ju bara en upplösning, sony säger mkt riktigt att äkta HD är 1080p och därför kommer även bluraytitlar att börja använda sig av den upplösningen såfort fler har köpt tevar som klarar av det.

Sen att 720p kommer att användas för TV är förståeligt eftersom de kraven på bandbredd är mkt lägre, men jag är emot inkrementella uppgraderingar, när man ändå är inne och grottar bland burkarna kan man lika gärna göra det ordentligt...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

det roliga är att dom vissade upp en demo dvs ett avi fil som spelades i den upplösningen, dom skulle kunna vissa upp spelet ingame utan cut scen då sony har en för stor tendens att vissa cutscens

Medlem

Vadå avi? finns detta att se ingame?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=IiZIQTj2WMg&eurl=

fwiw... inte för man ser det i 1080p kvalite


signatur

Phrost helt enkelt.

Flakmonkey

Tokyo Game Show börjar om fyra dagar, då kommer vi nog få se mer av vad Virtua Tennis 3 och Playstation 3 har att erbjuda.

Inaktiv

orka köpa en tv för typ 40tusen som klarar av uplösningen

Medlem

Äntligen några goda PS3 nyheter...

Medlem
Skrivet av patrik92:

orka köpa en tv för typ 40tusen som klarar av uplösningen

Faen va fin dator man skulle få för de pengarna

Inaktiv
Skrivet av patrik92:

orka köpa en tv för typ 40tusen som klarar av uplösningen

Du får väll en HDTV klar tv för 6000 kr idag. Och för att få ha HDTV loggan på en tv så måste den klara 1080p (har jag läst nånstans, men kan dock ha fel).

*EDIT*
Enda kravet för att en tv ska få bäta "HD Ready" loggan är att den kan visa 720 pixlar i vertikalt led, vilken innebär att en tv som har en upplösning på 1x720 pixlar räknas som "HD Ready".
*/EDIT*

Medlem

Spel som det och beat em ups lär ju köra 1080p eftersom de inte har så stora miljöer att rendera.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Flakmonkey

Resistance Fall of Man jobbar ju också på 1080p och där är det ju större miljöer... så man får la se... tror det kommer bli allt mer vanligt iaf

Medlem
Skrivet av Lingon:

Enda kravet för att en tv ska få bäta "HD Ready" loggan är att den kan visa 720 pixlar i vertikalt led, vilken innebär att en tv som har en upplösning på 1x720 pixlar räknas som "HD Ready".

Stämmer inte riktigt, tror jag iaf. Det krävs även att TVn klarar ta emot 720p och 1080i singnaler om jag inte fått fel för mig.

Att klara 1080p är inte det vanligaste idag. Var inte så länge sen jag kollade runt på HDTVs och såg inga som stödde 1080p.

Hur som... om inte alla spel stöder det så är det ju mer av en gimmick än något annat. Ett bra exempel är ju till Xboxen (inte 360:n) med sitt 1080i stöd. Finns 2-3 spel som stöder det och alla dom hackar något frutansvärt, i princip ospelbara. Något dom gjorde endast för att få lov att skriva att den stödde 1080i.

Medlem
Skrivet av patrik92:

orka köpa en tv för typ 40tusen som klarar av uplösningen

Äsch en projektor för 7k som klarar 720p native, räcker gott och väl.

1
Skriv svar