The Elder Scrolls IV: Oblivion lanseringstitel till Playstation 3?

Robot
The Elder Scrolls IV: Oblivion lanseringstitel till Playstation 3?
Medlem
The Elder Scrolls IV: Oblivion lanseringstitel till Playstation 3?

Baah, nu har det ju varit ute ett tag. Inte så spännande lanseringstitel direkt.

Medlem

Som sagt, varför ens bry sig om att släppa det till ps3...? De flesta har väl antagligen köpt det till pc eller 360 redan.


signatur

Submission is for the weak

Flakmonkey

Tror jag nog inte de har gjort faktiskt, så bra har spelet inte sålt. Speciellt hoppas de nog att det ska sälja väldigt bra i Japan där ju xbox 360 och PC inte är alltför stora...

Medlem

Inte sålt så bra ? är du full eller ? Är väl ett av dom mer framgångsrika spelen under 2006 skulle jag gissa, speciellt med tanke på vilken genre det handlar om. Jag har spelat igenom det utan att ens gilla den genren speciellt mycket vilket säger en hel del om bredden på spelet....

edit: Hittade en pressrelease som sa att spelt sålt i 1.7 miljoner exemplar på bara 20 dagar.....

Flakmonkey

Tja beror på vad man jämför med och det jag egentligen menar är att det inte har sålt tillräckligt bra för att det skulle vara onödigt att släppa det till Playstation 3. Jämför du det med andra rollspel till PC och 360 så är det klart att det sålt bra, men det är ingen vidare måttstock... Marknaden för rollspel till Sonys konsoler är enormt mycket större än den till PC och 360 och det är ju dem de vill åt. Med tanke på hur bra det är så borde det kunna sälja fint till PS3, om det marknadsförs på rätt sätt

Medlem

vars titel består av fem ord? Är det inte fyra och ett tal? Dom här ryktena har ju vart omkring länge, hoppas dom får det så dom har en vettig lanserings title för Japan och US iallafall

p.s Och nej resistence ser ut som en ny killzone kopia så det är ingen säker lanserings title.

Medlem

bla fel tråd


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Dubbelport.. sorry


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar