Avstängd
Pyro

Pyro är den roligaste klassen i Team Fortress 2. Helt klart. Eldkastaren är riktigt härlig. Bara en scout eller sniper kommer några centimeter för nära börjar han brinna och hans förestående död är bara en tidsfråga.

Pyro är så härligt utformad. Han går runt i en flamsäker dräkt och gasmask. Han är täckt från topp till tå. Det leder till att man inte ens kan prata ordentligt. Allt som hörs är "mmmfmf" när man ska säga något.

Det enda som är dåligt är förstås att han inte är bra på håll. Eldkastaren räcker inte långt och de andra vapnena man har är hagel och en brandyxa. Det är ju förstås lite klurigt om man möter en massa folk som står för långt bort, men då är det bara att springa och gömma sig bakom ett hörn och vänta på att de kommer och sedan grilla dem. ^^

Nackdelen med Pyro är att det är svårt. Det tar ganska lång tid innan man kan hantera honom så bra att man börjar döda mer än man blir dödad. Jag skulle gärna se att de höjde räckvidden litegrann på eldkastaren. Då skulle det nog bli lite lättare.

Om ni har Team Fortress 2 uppmanar jag er att ge Pyro en ordentlig chans.

#blogg

Medlem
Pyro

Håller med. Svår att lära sig, men sjukt kul när man kan. Brukar använda shotgun på medelavstånd och oftast backa för att senare försöka flanka när motståndaren inte ser.

Medlem

Påminner mycket om eldkastaren som klassen Gunner hade i U2:XMP (detta underbara spel!), fan vad man kunde äga upp folk med eldkastaren! ska hem och köra pyro efter jobbet


signatur

Tempus fugit.

Avstängd

Det som är svårt är ju om man möter en annan pyro. Då blir det lite klurigt eftersom ingen börjar brinna, men man ger fortfarande eldskadan.
Annars så kan heavy vara lite svår för de har så fruktansvärt mycket liv och kommer man i vägen för hans minigun så är man körd.

Skägg.
10 Chambers

Fråga, tar elden mer skada ju närmare mynningen du kommer? Ibland tycker jag att man dör på 1 sekund, andra mycket längre.


signatur
Medlem

du kanske blev crittad?


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Gillar Pyro skarpt, spelar inte Pyro så ofta, men han är en skön kille. ;D älskar hans "Emotes" när man bara hör mummlet.
Tycker de blir lite väl imba om man ska förlänga räckvidden på eldkastaren dock. alla måste ju ha sina för - nackdelar.

Avstängd

Elden gör mer skada ju närmare man är. Det säger sig ju självt eftersom gasen just blivit påtänd vid mynningen och ju längre bort den kommer desto mer värme förlorar den.

Ja, alltså det är ju frågan. Är man nära någon så har man en stor chans att döda honom, förutsatt att det inte är en självmordsbombande soldier.
Men jag skulle gärna se att Pyro blev lite bättre på långt håll.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Elden gör mer skada ju närmare man är. Det säger sig ju självt eftersom gasen just blivit påtänd vid mynningen och ju längre bort den kommer desto mer värme förlorar den.

Ja, alltså det är ju frågan. Är man nära någon så har man en stor chans att döda honom, förutsatt att det inte är en självmordsbombande soldier.
Men jag skulle gärna se att Pyro blev lite bättre på långt håll.

Nu vågar jag inte påstå att jag är helt säker på min sak, men är det inte så att att det är varmast precis i slutet av en låga, eller strax ovanför den? (Dvs den röda/gula delen, och inte den blå som fortfarande är "gas".)


signatur
Avstängd
Skrivet av Gabor:

Nu vågar jag inte påstå att jag är helt säker på min sak, men är det inte så att att det är varmast precis i slutet av en låga, eller strax ovanför den? (Dvs den röda/gula delen, och inte den blå som fortfarande är "gas".)

Nä, det är varmast i det blåa. Blå eld är varmare än gul/röd eld. Nu är jag inte hundra på varför det blåa är varmare och inte tvärtom (blått är ju inte direkt förknippat med värme i vanliga fall), men det borde man kunna kolla upp.

Skrivet av Wikipedia:

Eld är inget entydigt begrepp. Till exempel har olika delar av samma eld olika temperatur: ovanför ett brinnande stearinljus är det mycket kallare än i själva lågans centrum. Ju blåare en eld är, desto varmare är den, och ju mer gul/vit, desto kallare.

Medlem

Aha, jag hade visst lyckats vända på det... Det var ju ett tag sedan man pluggade fysik/kemi i högstadiet


signatur
Avstängd

Mm.

Eldkastare är coola. Det kan nog inte vara alltför svårt egentligen att göra en. Bara att ta en låga och göra en mynning på en gastub (vet inte vilken som är bäst, dock, men typ syre) och sedan tända eld på lågan och släppa ut lite gas. ^^
Men jag antar att det är ganska farligt och inget som man bör göra hemma.

1
Skriv svar