Gothic 3 expanderar?

Robot
Medlem
Gothic 3 expanderar?

Kan ju tolkas negativt.
Varar inte "huvudspelet" mer än ett år?

Medlem

Jag tror att ett spel som varar i ett år ses som väldigt lyckat. Om du menar att att spelet har en stabil försäljning under ett års tid.

Medlem

Om man säger så här.. Spelade Gothic 2 konstant under ett sommarlov. Sen har jag med typ ett halvårs mellanrum spelat igenom det 2 ggr till. Tycker att ett år är perfekt för att man ska börja sukta efter en expansion.

De tidigare Gothic spelen har ju haft 3 olika klasser med 3 olika storys/quests, sen tar väl spelet ca 1 månad att spela igenom om man inte spelar dag och natt.

Medlem

*Dregglar*
Gothic 2 var ju så fedt, får hoppas de lyckats minst lika bra med detta.


signatur
Medlem

Gothic 2 ägde


signatur

---
Boo!

Medlem

Hoppas att de lyckas minst lika bra med Gothic 3. Blev så trött på oblivions minnesbuggar att jag la av att spela spelet. Behöver något som fyller det tomrum som oblivion lämnade efter sig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Spelat både gothic 1 och 2 men har av någon anledning aldrig spelat klart dem. Fastnade liksom aldrig, vet inte riktigt vad det var men vad jag minns fick jag alltid fet stryk tidigt i spelet och tröttnade. Och sen gillar jag inte riktigt att saker och ting aldrig spawnar tillbaka (som jag förstod det). Det gör att allt käns så.. permanent typ, vetti fasen hur jag ska beskriva det annars

Men de lilla jag spelat har varit kul, hoppas kunna fastna i Gothic 3 istället, om det ens går att starta på min stackars maskin


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Har väntat på Gothic 3 ända sen jag spelade ut Gothic 2 för 5:e gången. Mina absoluta favorit RPG genom tiderna. Och nyheten att dom börjar jobba på en expansion tas emot med stor glädje.

Snart är väntan över

Medlem

Jag hoppas att expansionen blir lika sjukt bra som den till 2:an.

Medlem

Asså, som alla säger är G1, G2 sjukt bra spel, men har ens huvudspelet, alltså G3 släppts? Om inte när?!!? Jag dör ju av väntan...

Medlem

Hoppas de har lyckats bättre med själva programmeringen denna gång.. Gothic2 var sjukt buggigt


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Asså, som alla säger är G1, G2 sjukt bra spel, men har ens huvudspelet, alltså G3 släppts? Om inte när?!!? Jag dör ju av väntan...

"Häromdagen meddelades att Gothic 3 är färdigutvecklat och på väg till tryckpressarna"

påväg påväg

Medlem

Har Gothic rollspelande i sig eller är det mest hacknslash?

Medlem
Skrivet av Cedric:

Har Gothic rollspelande i sig eller är det mest hacknslash?

hacknslash. Dock ett roligt sådant. Gillar verkligen de första två Gothicspelen och ser ifram emot att spela tredje spelet.

Tycker en någelunda passande beskrivning vore "ett europeisk Zelda i en mer mogen miljö", eller något sådant. Så förvänta dig inget Planescape: Torment.

Medlem

Aahh trist. Säkert ett jättebra spel, men jag har tröttnat på hacknslash personligen. Spelat alldeles för mycket sånt när jag var yngre för att det ska vara någon "spänning" i det.

Medlem

Hack n' slash? Lol.... Skulle jag inte vilja kalla det. Diablo är hack n' slash med rpg element. Gothic blir mer likt oblivion än diablo men inte riktigt samma sak. Men det är inte på något sätt ett hack n' slash spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av JOnnegrym:

Asså, som alla säger är G1, G2 sjukt bra spel, men har ens huvudspelet, alltså G3 släppts? Om inte när?!!? Jag dör ju av väntan...

"Häromdagen meddelades att Gothic 3 är färdigutvecklat och på väg till tryckpressarna"

påväg påväg

Thank god.

Flakmonkey

Tycker inte man kan kalla det för ett hack n slash... jag menar Diablo-serien är hack n slash och Gothic är inte ens i närheten imo

Medlem

Håller med. Gothic är långt från hack n' slash

Inaktiv

Kommer ihåg att jag stoppade undan Gothic 2 då jag aldrig blev bekväm med kontrollerna och dog ofta. Tog fram spelet igen en dag när jag hade tråkigt och fastnade helt. Efter ett tag fick man kläm på svärdfäktandes också.

Medlem

Det finns inget släppt demo va?

1
Skriv svar