Veckans fråga: Vilken är din favoritgenre?

Medlem

ehm SPORTSPEL typ fotboll,hockey,golf,basket osv .......hur kan ni glömma den genren ???? i den typen av röstning ?!?!??!

Inaktiv

fps-rts + mmofps, skulle jag haft med, sportspel med även om jag hatar sport, och Peter Lemiux lär väl bli sur på att det saknas Guds-Simulator på listan

Inaktiv
Skrivet av Michael:
Skrivet av Nosnos:

Tja, jag tycker att MMORPG förstörs av alla tusentals andra som inte rollspelar för fem öre ^^

Varje gång jag ser någon som rollspelar i t.ex. WoW så vill jag döda den personen.

(ex. en person som skriker ett aslångt macro om hur han ska döda drakki in the name of the alliance eller något dylikt när han kommer in i UBRS, ännu värre är folk med macron om hordeslakt i AV)

Tror snarare nosnos syftade på alla farmers :>

För mig är det snabba spel som gäller, helst FPS men även vissa RTS .
Plattformsspel i klass med Mario64 fungerar också, synd bara att det inte finns några

Medlem

1. FPS
2. Äventyr
3. RTS

Inaktiv

RPG:
Grandia
Baldurs Gate
Final Fantasy
Silver (klart underskattat) För att nämna några

RTS:
Starcraft (fantastiskt hur länge det har hållit)
Warcraft1,2 & 3 (Som balsam för själen )
C&C (Ack så fina minnen man har med "human wave taktiken")

Strategi:
Total War - serien (Ta över "världen" på gammalt vis)
Crusader Kings, Europa Universalis, Victoria & Hearts of Iron (Paradox vet vad dom gör och dom gör det bra. Primo Victoria!)
Civilizatsion 1-4 (Just one more turn, Akta dig för barbarerna!)

Äventyr:
Monkey Island (Vem kan tänka på Monkey Island utan att fälla en nostalgi-tår?)
Full Throttle (Grymaste motorcykeln någonsin?)
Another World (Extremt nyskapande på sin tid)

och många många fler...
Ja jag har svårt att bestämma mig!

Skägg.
10 Chambers

En miss från min sida, jag ber huldans om ursäkt.


signatur
Medlem

Jadu, jag spelar typ allt, FPS, TPS (antar att Max Payne gäller där) RTS, RPG, Racing, Äventyr och Smygspel så det är svårt att välja en favorit. Eftersom det släpps så många bra spel nu i höst så blir det kanske 10 spel att köpa.

Medlem

Plattforms spel, så klart!

Medlem

det ska vara fps-spel och smyg-spel

Medlem

TPS är faktiskt dom spel som för mig har varit mest underhållande, Mafia, Max Payne 1/2, Hidden and Dangerous 1/2 etc.. en helt klart underrepresenderad och underskattad genre.

Inaktiv

Saknade platformsspel

MMORPG är ju inte helt fel, synd att det bara har kommit ETT bra genom tiderna, UO. Så det får bli FPS/Racingsimulatorer då.


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

Medlem

1: RPG
2: FPS
3: Flygarkad

Just flygarkad, de äldre, är ju sjukt roliga, de man kan lira i arkadhallar osv. När man är ett eller 2 plan som flyger mot en 2d-bakgrund och skjuter mot flygplan som kommer från alla håll och kanter!


signatur

8)

Medlem

1. Rondbaserat Strategi
2. Rpg
3. Fps
4. Korvgubbe simulator. (finns helt för lite av det)..

påtal om tramsiga spel ideer - det fanns ett spel på C64 där man skulle ha hand om en kärnreaktor...lätt ju - riktiga kontroller! Tog typ 2 minuter sen var det härdsmälta...eller Dragster spelet på C64...5 sekunders speltid! lol sen ska man inte glömma Kennedy Airport...där man sitter med en radar och ska ha hand om flygtornet på Kennedy Airport..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar